וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת קניה: צו מעצר נגד "האלמנה הלבנה" הבריטית

האינטרפול הודיע כי צו מעצר הוצא נגד סמנתה לותוויית, אלמנתו של אחד מהמחבלים שהיו מעורבים בפיגועים בלונדון ב-2005. בצו לא צויין אם הוא קשור למצור בקניון בניירובי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, האינטרפול, הודיע היום (חמישי) כי הוא הוציא צו מעצר נגד סמנתה לותוויית, אזרחית בריטית הידועה בכינויה "האלמנה הלבנה", לבקשת קניה. ההודעה על מה שהאינטרפול כינה "התרעה אדומה", לא ציינה אם לצו המעצר קשר למצור בסוף השבוע האחרון בקניון ווסטגייט בניירובי, בו נהרגו למעלה מ-70 בני אדם.

האינטרפול אמר כי לותוויית, ששמה נקשר בעבר לארגון אל-שבאב שביצע את הפיגוע בניירובי, מבוקשת על ידי קניה באשמת החזקת חומר נפץ וקשירת קשר לביצוע פשע מאז ראשית דצמבר 2011. עוד צויין כי ייתכן שהיא משתמשת בכינוי "נטלי ווב". לותוויית בת ה-29 הייתה נשואה לג'רמיין לינדסי, אחד מהמחבלים שהתאבדו בסדרת הפיגועים בלונדון בשנת 2005.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין המחבלים אישה בריטית אשר "ביצעה מעשים כאלה מספר רב של פעמים בעבר". לותוויית, בעלה ג'רמיין לינדסי ובנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים הועלו השערות לפיהן ה"אלמנה הלבנה" השתתפה במתקפה בקניון בניירובי שהחלה ביום שבת והסתיימה רק שלשום. גורם ביטחוני בריטי אמר כי קיימת אפשרות כי היא הייתה מעורבת באופן ישיר בתקיפה: "זו אפשרות, אבל שום דבר לא בטוח עדיין".

גם שרת החוץ של קניה אמרה כי בין המחבלים אישה בריטית אשר "ביצעה מעשים כאלה מספר רב של פעמים בעבר". עם זאת, טרם הוברר אם זה אפשרי, משום שארגון הטרור אל-שבאב אינו מקבל נשים לשורותיו. מלבד זאת, שר הפנים סתר את השמועות כשאמר כי כל אנשי הארגון הנמצאים בקניון הם גברים, שחלקם התחפשו לנשים.

עוד בנושא
מנהיג אל-שבאב: נתקוף שוב בקניה; ”היכונו למלחמה”
”ישראל מסייעת לקניה בחקירת המצור בניירובי”
בעקבות ניירובי: ארה”ב חידשה כוננות הטרור העולמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully