וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת טרור בקניה: 48 נהרגו בזמן שצפו במונדיאל

חמושים מארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב" תקפו את עיירת החוף מפקטוני וירו לכל עבר. הם הכריחו את נשות הגברים שראו משחק כדורגל לצפות בהוצאתם להורג: "זה מה שקניה עושה לנו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לפחות 48 בני אדם נהרגו במתקפת טרור של ארגון הטרור הסומלי אל-שבאב בעיירת החוף מפקטוני, שבמזרח קניה – כך מסרו היום (שני) גורמי ביטחון במדינה. ההתקפה החלה אתמול בשעות הערב, כשחמושים פתחו באש מרובים אוטומטיים, תקפו תחנת משטרה והציתו שני בתי מלון בעיירה, והסתיימה רק בשעות הבוקר.

גורמי משטרה דיווחו כי שני מיניבוסים הגיעו לעיירה, שנמצאת בסמוך לאי התיירות לאמו, ומהם ירדו החמושים בזה אחר זה. בהתקפה שבוצעה על אחד המלונות, פרצו החמושים למקום שבו צפו גברים ונשים במשחק כדורגל במסגרת המונדיאל. הם לקחו את הגברים לצד, ודרשו מהנשים לצפות בהם בזמן שהם מוציאים אותם להורג. החמושים אמרו לנשים: "זה מה שקניה עושה לאנשינו בסומליה", בהתייחסם לכוחות צבא ששלחה ניירובי לסומליה במטרה להילחם בארגון המזוהה עם אל קאעדה.

עוד ידיעות מהעולם
המורדים מתקרבים לבגדד: שדה תעופה ליד העיר הופצץ
בחירות באפגניסטן: הטליבאן כרת אצבעות מצביעים
אחרי 3 שנות תופת בסוריה: בריטי בן 6 נמלט לירדן

48 בני אדם נהרגו במתקפת טרור של ארגון "אל-שבאב" הסומלי בעיירת חוף במזרח קניה, 16 ביוני 2014. רויטרס
חיילים מפנים גופת אדם שנרצח במתקפה, היום/רויטרס

בתקופה האחרונה פקד גל טרור את קנייה, שבמהלכו בוצעו פיגועי ירי ופיצוץ מטענים ברחבי המדינה. ארצות הברית, בריטניה, צרפת, אוסטרליה וקנדה כבר הוציאו אזהרות מסע למדינה, והגבירו את האבטחה סביב שגרירויותיהן. ארה"ב אף הציבה חיילי מארינס על גג מבנה השגרירות, מחשש לפיגועים.

בחודש ספטמבר האחרון נהרגו 67 בני אדם, לאחר שחמושים מארגון אל-שבאב התקיפו את קניון "ווסטגייט" בבירה ניירובי ורצחו את בני הערובה שלקחו. שלוש מתוך ארבע קומות הקניון התמוטטו וקרסו במהלך חילופי האש והמצור, שנמשך ארבעה ימים, ושבמהלכו סייעו כוחות מיוחדים זרים לכוחות הביטחון של קניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
48 בני אדם נהרגו במתקפת טרור של ארגון "אל-שבאב" הסומלי בעיירת חוף במזרח קניה, 16 ביוני 2014. רויטרס
48 בני אדם נהרגו במתקפת טרור של ארגון "אל-שבאב" הסומלי בעיירת חוף במזרח קניה, 16 ביוני 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully