וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות באפגניסטן: הטליבאן כרת אצבעות מצביעים

עשרות בני אדם נהרגו ביום בחירות אלים ועקוב מדם. אצבעותיהם של 11 גברים, שנצבעו בדיו לאחר שהצביעו, נכרתו על ידי אנשי הארגון. הנשיא היוצא: "זה היום שלכם להציל את אדמתכם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יום הבחירות לנשיאות באפגניסטן התקיים אתמול (שבת) בצל אלימות קשה: לדברי סגן שר הפנים במדינה, עשרה חיילים, 14 אזרחים ו-19 אנשי טליבאן נהרגו ביותר מ-150 תקריות אלימות. לדבריו, יותר מ-60 חיילים אפגנים ו-41 אזרחים נפצעו באותן תקריות.

עוד חדשות מאפגניסטן
הסיבוב הראשון: כוננות שיא מחשש לפיגועים
לאחר חמש שנים בשבי טליבאן: בו ברגדאל נחת בארה”ב
אובמה: נסיג את חיילינו בהדרגה מאפגניסטן עד 2016

בתיעוד קשה מאתמול, ניתן לראות אנשי טליבאן כורתים את אצבעותיהם של 11 מצביעים, מרביתם גברים מבוגרים ששבו לביתם מהקלפיות במחוז הראט. באפגינסטן, אצבעותיהם של המצביעים נצבעות בדיו, כדי להבחין בין אנשים שבחרו לבין אלו שטרם עשו כן. לדברי מפקד המשטרה המקומית, הפצועים פונו לבית חולים.

טליבאן כרת את אצבעותיהם של אזרחים שהצביעו בבחירות לנשיאות. מחוז הראט, 14 ביוני 2014. רויטרס
מצביעים שאצבעותיהם נכרתו, אתמול/רויטרס

על אף ריבוי התקריות, המרוץ לנשיאות בין שר החוץ לשעבר עבדאללה עבדאללה לשר האוצר לשעבר אשרף ראני, הוכרז על ידי כוחות הביטחון של האו"ם כהצלחה: "כוח הסיוע הביטחוני הבינלאומי (ISAF) משבח את כוחות הביטחון האפגנים. הכוחות הובילו האבטחה על כל היבטיה של כ-6,200 קלפיות ברחבי הארץ. זהו הישג היסטורי".

ממשל אובמה בירך על "הבחירות ההיסטוריות לנשיאות". בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי הבחירות האלה "הן צעד משמעותי קדימה בדרכה הדמוקרטית של אפגניסטן. האומץ והנחישות של העם האפגני לגרום לקולם להישמע הם עדות לחשיבות הבחירות להבטחת עתידה של אפגניסטן". דובר הבית הלבן, ג'יי קרני הוסיף: "כפי שהנשיא אמר - בעוד שעתידה של אפגניסטן צריך להיקבע על ידי האפגנים, ארצות הברית תתמוך בעם האפגני בעודו ממשיך לעבוד קשה לבניית דמוקרטיה".

זוהי מערכת הבחירות השלישית באפגניסטן מאז נפילת הטליבאן בשנת 2001, והראשונה, ככל הנראה, שבה תתחלף הנהגה באופן דמוקרטי במדינה השברירית. הנשיא המכהן, חמיד קרזאי, נשא לאחר הצבעתו נאום קצר בו קרא למצביעים להגיע לקלפיות: "השתתפותכם תסייע להוביל ליציבות ולשגשוג במדינה", אמר קרזאי והוסיף: "במציאות, היום הוא היום שבו אפגניסטן צועדת מתקופת מעבר ליציבות, פיתוח ושלום. היום זה היום שלכם לצאת ולהציל את אדמתכם מהרס, להביא ליציבות במדינה, להבטיח את עתידכם, לבחור נשיא ולמצוא את העתיד לילדי האדמה הזו על ידי הצבעתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully