וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: נסיג את חיילינו בהדרגה מאפגניסטן עד 2016

על פי תכניתו של הנשיא האמריקני, שדרושה את אישורה של הרפובליקה האיסלאמית, עד תחילת 2015 יוותרו באפגניסטן 9,800 חיילים. "נביא את המלחמה הארוכה ביותר שלנו לסוף אחראי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז אמש (שלישי) כי מדינתו תשאיר באפגניסטן 9,800 חיילים בלבד לאחר תום המשימה האמריקנית ברפובליקה האיסלאמית בסוף השנה. בנאום שנשא בבית הלבן, הודיע הנשיא האמריקני כי לאחר מכן, תסיג ארצות הברית את כוחותיה מאפגניסטן בהדרגה, עד אשר כוח קטן יישאר במדינה אחרי 2016.

תכניתו של אובמה תלויה בחתימתה של אפגניסטן על הסכם ביטחון משותף, שעליו סירב הנשיא חמיד קרזאי לחתום. עם זאת, בממשל אובמה מקווים כי אחד משני המועמדים הבולטים להחליף את קרזאי יסכים לחתום על ההסכם. "השנה, נביא את המלחמה הארוכה ביותר של אמריקה לסוף האחראי שלה", אמר אובמה.

עוד כותרות מסביב לעולם:
צבא אוקראינה הרג עשרות בדלנים בקרב קשה בדונייצק
העבר הנאצי של אאודי נחשף: אחראית למות אלפים
פקחים של הסכם הנשק הכימי הותקפו בסוריה

נשיא ארה"ב ברק אובמה בגן הוורדים – הבית הלבן, מאי 2014. GettyImages
הנשיא אובמה, אתמול בנאומו בגן הוורדים בבית הלבן/GettyImages

בהתאם ללוח הזמנים שהציב הנשיא האמריקני, בתחילת 2015 יישארו באפגניסטן פחות מעשרת אלפים חיילים אמריקנים בלבד. בסוף אותה שנה, ישהו בה כמחצית מהם – והם ירוכזו בבירה קאבול ובבסיס חיל האוויר הסמוך "בגראם". עד סוף 2016, לפי התכנון, פחות מאלף חיילים ייוותרו באפגניסטן כדי לאבטח את השגרירות האמריקנית, לאמן את הכוחות האפגניים ולתמוך בפעולות ללוחמה בטרור.

"לא נסייר יותר בערים ובעיירות, בהרים ובעמקים של אפגניסטן", הבהיר אובמה. "זו משימתו של העם האפגני". בכך, למעשה, תבוא לקיצה המלחמה הארוכה ביותר של ארה"ב, שהתחילה בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 עוד בממשל ג'ורג' בוש הבן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חייל אמריקני במצוד אחר לוחמי טליבאן במחוז לוגאר, מזרח אפגניסטן. 30 במרץ 2014. GettyImages
חייל אמריקני באפגניסטן במשימה לאיתור לוחמי טליבאן, בחודש שעבר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully