וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אוקראינה הרג עשרות בדלנים בקרב קשה בדונייצק

אחרי 30 שעות הצליח צבא אוקראינה להביס את המתבצרים החמושים ולכבוש מחדש את נמל התעופה "פרוקופייב". בחדרי המתים תועדו עשרות גופות מרוטשות. פורושנקו: "לא נהיה סומליה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא אוקראינה השתלט מחדש בצהריים (שלישי) על נמל התעופה של דונייצק, יממה אחרי שבדלנים פרו רוסים התבצרו במסוף הנוסעים של הנמל במזרח המדינה. הנשיא הנבחר של אוקראינה, פטרו פורושנקו, אמר כי לא יתיר לארצו להפוך ל"סומליה בלב אירופה". נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, קרא הבוקר לקייב לעצור מיד את המבצע הצבאי במזרח.

המורדים דיווחו על אבידות כבידות לאנשיהם. אחד ממנהיגי הבדלנים בעיר אמר 45 מהלוחמים נהרגו בחילופי האש, אך מקורות אחרים נקבו במספר מתים גבוה בהרבה. בתוך כך, ארגון המשקיפים האירופי הודיע כי איבד קשר עם ארבעה מאנשיו בדונייצק.

המשבר באוקראינה - לקריאה נוספת
אחרי שנבחר: "מלך השוקולד" נערך לעימות עם פוטין
הבחירות באוקראינה: צלם ומתורגמן נהרגו מירי מרגמה
פוטין: נכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות אוקראינה

גופות של בדלנים פרו רוסים שנהרגו במערכה על נמל התעופה בדונייצק  - אוקראינה, 27 במאי 2014. AP
גופה של אחד ההרוגים בחדר המתים בדונייצק, היום/AP
חילופי אש בנמל התעופה של דונייצק – 27-26 במאי 2014. GettyImages
בדלנים פרו רוסים מפנים את אחד מחבריהם שנפצע בקרבות, הבוקר/GettyImages

בחדר המתים בדונייצק נראו לפחות 31 גופות מונחות בכמה ערימות, חלקן מרוטשות לגמרי. מחוץ לנמל התעופה תועדו שתי גופות של אזרחים, אחת מהן של אישה שגופתה אותרה ליד פסי הרכבת המובילים לנמל התעופה. בעיר סלוביאנסק צולמה גופת אישה באחד הרחובות.

המערכה בדונייצק נמשכה כ-30 שעות, אחרי שהמורדים החמושים הגיעו אתמול בבוקר בכמה משאיות לנמל התעופה על שם סרגיי פרוקופייב, והשתלטו על מסופי הנוסעים. הקרב לשחרור הנמל כלל הפצצות אווירית כבדות של חיל האוויר האוקראיני. במסגרת חילופי האש הוצת הבוקר אצטדיון ההוקי המרכזי של העיר. היחידה ללוחמה בטרור של ממשלת אוקראינה הודיעה כי לכדה ברשות המורדים כלי נשק מתוחכמים, בהם טילי נ"ט ורקטות נ"מ.

פרץ האלימות במזרח אוקראינה הוא הממוקד והקטלני ביותר מאז פרוץ המשבר במדינה. הוא החל שעות ספורות שהנשיא הנבחר פורושנקו אמר כי ברצונו לנהל דיאלוג עם הבדלנים במזרח המדינה, שהכריזו על אוטונומיה בשני המחוזות דונייצק ולהונסק.

חילופי אש בנמל התעופה של דונייצק – 27-26 במאי 2014. AP
מסוק קרב אוקראיני מעל נמל התעופה בדונייצק, הבוקר/AP
חילופי אש בנמל התעופה של דונייצק – 27-26 במאי 2014. GettyImages
חמוש ליד נמל התעופה, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully