וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: נכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות אוקראינה

נשיא רוסיה שלח מסר מפויס לקייב ואמר כי הוא מבין את רצון העם האוקראיני לצאת מהמשבר שבו נתונה המדינה. הוא לגלג על הסנקציות שהוטלו על משטרו: "כמו בדיחה ישנה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר היום (שישי) כי יכבד את תוצאות הבחירות לנשיאות אוקראינה, שיערכו ביום ראשון הקרוב. עם זאת, אמר פוטין שהיה עדיף אילו היה מתקיים משאל עם בנושא והייתה מנוסחת חוקה חדשה.

"אנו מבינים שהעם האוקראיני רוצה שארצו תצא מהמשבר שבו היא נתונה. אנו נכבד את בחירתם", אמר פוטין במהלך כנס כלכלי בעיר סנט פטרסבורג. "למרות זאת, במסגרת החוקה הנוכחית הנשיא החוקי הוא עדיין ויקטור ינוקוביץ'".

"מחר אוקראינה יכולה להיות חברה בנאט"ו", הסביר פוטין את עמדתו. "מחרתיים עלולים לפרוש שם סוללת נ"ט אמריקנית. איש מעולם לא דן עמנו בנושא הזה". הוא טען כי אם לא היה מספח את חצי האי קרים, "המצב היה גרוע יותר באודסה, שם אנשים נשרפים חיים".

עוד ידיעות על המשבר באוקראינה
אוקראינה מבקשת מישראל לסייע בחקירת האסון באודסה
הפוגה במשבר? "רוסיה מסיגה כוחות מגבול אוקראינה"
הבדלנים במזרח אוקראינה: ”רוסיה, ספחי אותנו”

בדלנים פרו-רוסים בעיר דונייצק שבמזרח אוקראינה, היום. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים בעיר דונייצק, סביב גופת חמוש המתנגד להם, היום/רויטרס

הצהרתו של פוטין מגיעה יומיים בלבד אחרי שאמר במהלך ביקורו בסין כי יהיה קשה לרוסיה לבנות יחסים עם מנהיגי אוקראינה החדשים, שנבחרו בתקופה של מתח הולך וגובר.

פוטין אף לגלג על סנקציות שהטילו מדינות המערב על בכירים בממשלתו ועל מקורביו. "סנקציות הן כמו בדיחה ישנה. הם שמו שני יהודים ואוקראיני מקרב חבריי ברשימת 'הסנקציות האישיות'. האם אנו צריכים להיענש גם על רעש אדמה שמתרחש בטיוואן?", תהה. לדבריו, "בהתעקשות להטיל סנקציות על רוסיה, ייתכן שידידינו האמריקנים – הם אנשים מתוחכמים – רוצים להשיג יתרון בסחר ובקשרים הכלכליים עם אירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפורום כלכלי בסנט פטרסבורג. רוסיה, 23 במאי 2014. רויטרס
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בכנס כלכלי בעיר סנט פטרסבורג, היום/רויטרס

"מובן שאנו מקווים מאוד התקשורת הישירה (בין קייב לבדלנים הפרו-רוסים) שזה עתה החלה תוביל לתוצאות חיוביות", הוסיף נשיא רוסיה, "אולם מובן שהתנאי להשיג זאת הוא שמי שהצית את האלימות יעצור אותה. אני אופטימי, אינני מאבד תקווה שהמצב באוקראינה יירגע ונצליח להשיג נורמליזציה ביחסים".

יועצו של פוטין, אנדריי בלוסוב, אמר הערב כי רוסיה הכינה מסמך מסווג המפרט את הפעולות שתנקוט אם מדינות המערב ישיתו על מוסקבה סנקציות נוספות בשל מעורבותה בנעשה באוקראינה. היועץ ציין כי המסמך סודי, "מסיבות ברורות".

המועמד המוביל בבחירות - "ברון השוקולד" של אוקראינה

על פי סקרים שנערכו בימים האחרונים, המועמד המוביל בבחירות לנשיאות הוא איל ההון פטרו פורושנקו, שזוכה באותם סקרים ל-53.2% מקולות הבוחרים. פורושנקו, שביקר בחודש שעבר בישראל, עשה את הונו בעסקי קונדיטוריות ונחשב ל"ברון השוקולד" של אוקראינה.

פורושנקו, שתמך במהפכה שהפילה את ינוקוביץ', הבטיח להשיב את הסדר ואת שלטון החוק במדינה על כנו. בעבר שימש כשר החוץ ושר האוצר, גם תחת משטרו ינוקוביץ'.

במקביל, נרשמו היום עימותים בין בדלנים פרו-רוסים לבין חמושים המתנגדים להם בעיר דונייצק, שבמזרח אוקראינה. בימים האחרונים החריפה האלימות באזור, במיוחד במחוזות דוניצק ולוהנסק, שהכריזו על עצמאותם מאוקראינה בתחילת החודש.

חגיגות בלוהנסק אחרי פרסום תוצאות משאל העם על עצמאות מקייב. אוקראינה, 12 במאי 2014. רויטרס
תושבים חוגגים בלוהנסק, אחרי פרסום תוצאות משאל העם בתחילת החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully