וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מבקשת מישראל לסייע בחקירת האסון באודסה

בדליקה שהתקלחה בתחילת החודש נספו 32 מפגינים שנלכדו בבניין לשכת הסחר בעיר. הרשויות חושדות כי הפעילים הפרו-רוסים הורעלו מאדי כלורופורם עוד לפני שהלהבות אפפו אותם

עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014. רויטרס
מפגינים מתקהלים מול המבנה הבוער באודסה בראשית החודש/רויטרס

אוקראינה פנתה לשגרירות ישראל בבקשה לקבל סיוע בחקירת הדליקה באודסה, באסון שאירע בתחילת החודש. תשובת ישראל טרם התקבלה.

כלי תקשורת בשפה הרוסית מדווחים כי הממונה על החקירה מטעם הרשויות בקייב, ויטאלי סקאל, ביקש שישראל תשגר לאודסה מומחים שונים, כדי לסייע בחקירת הדליקה, שבה נספו עשרות בני אדם שנלכדו בבניין בוער.

הדליקה התקלחה ב-2 במאי בבניין לשכת הסחר באודסה. 32 מפגינים פרו-רוסים מצאו את מותם כשהתבצרו בבניין, שלתוכו הושלכו בקבוקי תבערה. החוקרים המקומיים סבורים שההרוגים לא נספו בחום הכבד או משאיפת עשן, אלא דווקא מחשיפה לחומר כימיקלי, ככל הנראה כלורופורם (טריכלורומתאן, או מתיל טריכלוריד). חומר זה משמש בין היתר להרדמה.

סקאל, העומד בראש צוות החוקרים מטעם משרד הפנים בקייב, אמר כי עקבות הכלורופורם שאותרו בבניין מצביעות על כך שהחומר היה בו כמה ימים לפני הדליקה. הרשויות בודקות כיצד החומר הגיע לבניין. 12 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות במקרה.

בסוף החודש שעבר הובהל לישראל ראש העיר חרקוב, גנאדי קרנס, שאלמונים ירו בו ופצעו אותו קשה. הוא טופל ונותח בבית החולים רמב"ם בחיפה ומצבו התייצב מאז. בשבוע שעבר סיפר בראיון לערוץ הראשון ולטלוויזיה הרוסית, כי הוא מאמין שהרקע לניסיון החיסול לא נבע ממניע אנטישמי, אלא בשל זיהויו עם מוסקבה. הוא אמר שהוא אינו חושש לחייו וציין כי הוא נחוש לשוב לעירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully