וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומי הלווין חשפו: צבא רוסיה נותר בגבול אוקראינה

תצלומי נאט"ו, שעומדים בניגוד להצהרת פוטין כי יסיג הכוחות לבסיסיהם, זכו לגיבוי מהבית הלבן. בכיר רוסי לא הורשה לעבור עם מטוסו בשמי קייב, וזעם: "אטוס עם מפציץ גרעיני"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(פוטין בחצי האי הכבוש: "רוסיה חזקה יותר עם קרים")

סגן ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי רוגוזין, כתב היום (שבת) בצהריים בחשבון הטוויטר שלו כי רומניה ואוקראינה חסמו בפני המטוס שלו את המרחב האווירי שלהן, לפי דרישה שקיבלו מארצות הברית. "בפעם הבאה אטוס בטופולב 160", איים, בהזכירו את המפציץ הגרעיני המשוכלל ביותר שבידי הצבא הרוסי. רוגוזין, סגנו של ראש הממשלה דמיטרי מדבדב, נכלל בין האישים ברשימת הסנקציות שפרסם הבית הלבן בחודש מרץ בתגובה לסיפוח חצי האי קרים לרוסיה.

בתוך כך, תצלומי לווין של נאט"ו מעידים לכאורה על כך שחרף הצהרותיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין - צבא רוסיה לא נסוג לבסיסיו, ונותר מרוכז בגבול אוקראינה. "אין עדויות בשטח לנסיגה של הכוחות הרוסיים", אמר דובר הארגון. גם הבית הלבן והפנטגון חיזקו את הדברים וקראו לפוטין להסיג את הצבא הרוסי מהגבול.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד:
כשמלחמת אחים על הפרק, גם פוטין נלחץ ומתקפל
ארה"ב נגד פוטין: "הביקור בקרים - פרובוקטיבי ומיותר"
פוטין בחצי האי הכבוש: "רוסיה חזקה יותר עם קרים"

תמונות לוויין מראות את צבירת הכוחות של רוסיה סמוך לגבול אוקראינה. רויטרס
חרף הצהרות פוטין, הצילומים מעידים כי הכוחות הרוסיים לא נסוגו/רויטרס

מנגד, לרוסיה צילומי לוויין משלה המוכיחים, לטענתה, שאוקראינה מחבלת באספקת המים לחצי האי קרים. כלי התקשורת ברוסיה דיווחו היום כי אוקראינה בונה סכר במטרה לנתק את אספקת המים של חצי האי קרים, שסופח באחרונה לרוסיה. עוד דווח, כי מדענים רוסים מנסים למצוא דרכים חלופיות לספק מי שתייה לאזור. מומחים מהמשרד למקורות טבעיים ברוסיה בודקים אפשרות לעשות כן דרך נהר קובאן, הזורם מצפון לתעלת המים של צפון קרים, שהזרימה ממנה צומצמה.

"אנחנו בודקים אפשרות להעביר מים דרך נהר קובאן ודרך מיצרי קרץ' שיגיעו עד חלקה האחרון של תעלת קרים הצפונית", כך אמר לעיתון "ריא נובוסטי" מנהל המחלקה למדיניות ציבורית במשרד למקורות המים ברוסיה, דימיטרי קירילוב. הוא הוסיף כי על מנת להעביר את הצינור התת-מימי, יש לבנות שלושה חלקים שונים, שכל אחד מהם נמתח לאורך 130 קילומטרים.

תמונות לוויין מראות את צבירת הכוחות של רוסיה סמוך לגבול אוקראינה. רויטרס
אחד מצילומי הלוויון שמציגים לכאורה את צבא רוסיה בגבול/רויטרס

בתוך כך, הבוקר פורסם כי כמה מאנשי תנועת הצלב האדום נעצרו במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה, המוחזק על ידי מורדים פרו-רוסים, בחשד לריגול. "הם נעצרו אתמול. אנחנו חושדים שהם עסקו בריגול ובודקים אפשרות זו", אמר סגן דובר הארגון "הרפובליקה העממית של דונייצק". החטופים שוחררו לאחר כשבע שעות.

על פי דיווחי הצלב האדום, אחד מהם הוכה באופן חמור על ידי המורדים. לפי העיתון "ניוז אוף דונבס", שלושה מהחטופים הם מתנדבי הארגון מקייב, חטוף נוסף הוא צרפתי ושלושה נוספים הם תושבי דונייצק. "הם באו למשרד בדונייצק כדי לחלק תרופות. החוטפים לקחו עמם את כל התרופות ושמו את החטופים בבניין של השלטון המקומי,שנמצא כרגע תחת שלטון נציגי 'הרפובליקה העממית של דונייצק'", נכתב. סגן ראש המיליציה המקומית, סרגיי טסיפלקוב, אמר כי הוא לא מכיר את התקרית.

הכנות לביצוע משאל עם על עצמאות דונייצק – אוקראינה, מאי 2014. GettyImages
הכנות למשאל העם שייערך ביום ראשון/GettyImages

יממה קודם לכן ביקר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בחצי האי קרים, לראשונה מאז סיפוחו לרוסיה. פוטין ניצח על מצעד צבאי שנערך בסבסטופול לציון ניצחון ברית המועצות על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, וניצל את המעמד כדי לבסס את הנוכחות הרוסית באזור.

"אני בטוח ששנת 2014 תיחקק בדברי הימים של ארצנו כשנה שבה העמים שחיים פה (בחצי האי) החליטו לחיות ביחד עם רוסיה", אמר פוטין אחרי לאחר צפייה במצעד. "תושבי האזור אישרו את נאמנותם לאמת ההיסטורית ולזכר אבותינו". לדבריו, "יש עוד עבודה רבה, אבל אנחנו נתגבר על כל מכשול משום שאנחנו יחד, והמשמעות היא שאנחנו הופכים לחזקים יותר".

מחר צפוי להתקיים משאל עם שיקבע את עתידם של תושבי האזור, כך הודיעו ביום חמישי הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה. תוצאותיה יקבעו אם כמה מחוזות פרו-רוסיים יתנתקו מהממשל העצמאי בקייב, ויכריזו על עצמאות.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעו היום כי אם הבחירות המתוכננות באוקראינה ב-25 במאי לא יתקיימו כמתוכנן, יהיה לכך "השלכות הולמות". מרקל אף ציינה כי אם הבחירות ייכשלו, "אנחנו מוכנים להגיב בסנקציות נוספות על רוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully