וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בחצי האי הכבוש: "רוסיה חזקה יותר עם קרים"

נשיא רוסיה הגיע לביקור ראשון בחצי האי מאז שסופח לארצו במרץ. "שנת 2014 תיחקק בדברי הימים של ארצנו", הבטיח. הלחימה באוקראינה נמשכת, 20 בדלנים פרו-רוסים נהרגו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מגיע לסבסטופול שבחצי האי קרים. רויטרס
פוטין מגיע לסבסטופול/רויטרס

"רוסיה חזקה יותר עם קרים": בצל העימותים בין הכוחות האוקראיניים לבדלנים הפרו-רוסים ברחבי מזרח אוקראינה, נחת בשעות הצהריים (שישי) נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעיר סבסטופול שבחצי האי קרים. מדובר בביקור ראשון של הנשיא הרוסי בחצי האי מאז שסופח לרוסיה בחודש מרץ.

"אני בטוח ששנת 2014 תיחקק בדברי הימים של ארצנו כשנה שבה העמים שחיים פה (בחצי האי) החליטו לחיות ביחד עם רוסיה", אמר פוטין אחרי שצפה במצעד צבאי בעיר הנמל סבסטופול. "הם אישרו את נאמנותם לאמת ההיסטורית ולזכר אבותינו". לדבריו, "יש עוד עבודה רבה, אבל אנחנו נתגבר על כל מכשול משום שאנחנו יחד, והמשמעות היא שאנחנו הופכים לחזקים יותר".

בהמשך השתתף פוטין במצעד צבאי שנערך בסבסטופול, לציון ניצחון ברית המועצות על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד:
פוטין: הסגנו הצבא מגבול אוקראינה; נאט"ו: לא נכון
דיווח: ה-CIA מסייע לקייב להיאבק בבדלנים הרוסים
הבדלנים מתעלמים מפוטין: משאל העם יתקיים כמתוכנן

מצעד צבאי בכיכר האדומה במוסקבה ביום השנה לניצחון ברית המועצות על גרמניה במלחמת העולם השנייה, 09 במאי 2014. AP
טנקים של צבא רוסיה במצעד הצבאי בכיכר האדומה, הבוקר/AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסבסטופול שבחצי האי קרים. רויטרס
פוטין בסבסטופול/רויטרס

הבוקר שיבח פוטין את תפקידה של ברית המועצות בהבסת הפשיזם, במהלך מצעד צבאי שנערך במוסקבה לרגל יום השנה לניצחון על הגרמנים. "אסור לבגוד באלו שניצחו את הפשיזם", אמר פוטין במצעד. "רצון הברזל של אזרחי ברית המועצות, חוסר הפחד שלהם וכוח הסבל שלהם הצילו את אירופה מעבדות".

במקביל 20 בדלנים פרו-רוסים נהרגו בשעות הבוקר בחילופי אש עם צבא אוקראינה בעיר הנמל מריאופול שבדרום-מזרח המדינה - כך דיווח שר הפנים של אוקראינה, ארסן אבקוב. לטענתו, "ניסיון הטרוריסטים להשתלט על מטה המשטרה בעיר הפך לקרב בו השתתפו הצבא האוקראיני, המשמר הלאומי וכוחות הביטחון". על פי דיווח נוסף, כמה בני אדם נוספים נפצעו כאשר השוטרים ניסו להשתלט מחדש על המטה ונתקלו בהתנגדות מצד הבדלנים.

טטיאנה איגנצ'נקו, עיתונאית מקומית, סיפרה כי מחוץ למטה התחוללו קרבות עזים וציינה כי מבין המורדים, ישנו הרוג ושישה פצועים. עוד דווח כי צבא אוקראינה הכניס כמה כלי רכב משוריינים לעיר, המווה מרכז מסחר ותעשייה מרכזי ואשר מתגוררים בה כחצי מיליון בני אדם.

אתמול הודיעו הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה כי יקיימו ביום ראשון משאל עם שיקבע את עתידם. זאת, למרות בקשתו של פוטין לדחות את קיום ההצבעה. ההצבעה תקבע אם כמה מחוזות פרו-רוסיים יתנתקו מהממשל העצמאי בקייב, ויכריזו על עצמאות.

סייע בתרגום הוידאו: רומן ברודובסקי.

עדכון ראשון: 14:13

בדלנים רוסים במבנה דונבאס בעיר דונייצק – אוקראינה, 3 במאי 2014. AP
בדלנים פרו-רוסים בדונייצק, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully