וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוגה במשבר? "רוסיה מסיגה כוחות מגבול אוקראינה"

לאחר שנטען כי פוטין הורה לכוחותיו לסגת, דיווחו גורמים במשמר הגבול של אוקראינה כי אלה אכן החלו לשוב לבסיסיהם. בקייב ספקנים. במקביל, רוסיה עשתה ניסוי מוצלח בטיל בין-יבשתי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הפוגה במתיחות בין רוסיה לאוקראינה? גורמים במשמר הגבול של אוקראינה אמרו אמש (שלישי) כי מוסקבה החלה להסיג את כוחותיה מהגבול המשותף בין המדינות, חמישה ימים לפני הבחירות לנשיאות אוקראינה המתוכננות ליום ראשון הקרוב, 25 במאי. עם זאת, גורמים בקייב סייגו את הדיווח וטענו כי לא ניתן לאשר כי כל הכוחות אכן חזרו לבסיסיהם.

החלטתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, להציב כ-40 אלף חיילים רוסים לאורך הגבול במזרח אוקראינה עוררה חשש הן בקרב הממשלה המרכזי בקייב הן בקרב המערב בדבר פלישה רוסית אפשרית. שלשום דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס כי פוטין הורה לכוחות הצבא לשוב לבסיסי הקבע שלהם ברוסיה, אך טרם התברר אם אכן מדובר בהפחתת החיילים המוצבים לאורך הגבול.

לאחר הדיווח הרוסי טילו גורמים בכירים בממשל אובמה ובמשרד הגנה האמריקני ספק באמינות הדיווח הרוסי. "כפי שכולנו יודעים, שמענו את ההבטחה הזו בעבר אך טרם ראינו סימנים לכך שהיא אכן קוימה", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני. לצד זאת, פרסם הפנטגון הודעה שבה נאמר כי אין כל סימנים המעידים על תזוזה של כוחות הצבא הרוסי מהגבול עם אוקראינה.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד:
הבדלנים במזרח אוקראינה: ”רוסיה, ספחי אותנו”
צריך יותר ממשאל עם מפוברק כדי להכריז על עצמאות
עיתונאי נחטף כשסיקר זיופים במשאל העם באוקראינה

תמונות לוויין מראות את צבירת הכוחות של רוסיה סמוך לגבול אוקראינה. רויטרס
צילום לווין של נאט"ו שפורסם החודש, המציג לכאורה את צבא רוסיה בגבול/רויטרס

ביום ראשון הקרוב אמורים לצאת אזרחי אוקראינה ולהצביע בבחירות לנשיאות המדינה, מהלך שלווה בביקורת חריפה מצד מוסקבה. בשבוע שעבר אמר יו"ר הדומה, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, כי רוסיה לא תכיר בתוצאות הבחירות. "המשטר הנוכחי בקייב אינו לגיטימי", סרגיי נארישקין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסבסטופול שבחצי האי קרים. רויטרס
אכן הורה לכוחות לסגת מהגבול? פוטין/רויטרס

אתמול התייחס לסוגיה גם סגן שר החוץ הרוסי, גריגורי קרסין, שטען כי הבחירות יעמיקו את הקרע הפוליטי במדינה. בשיחה עם השגריר הבריטי למוסקבה, הדגיש קריסין את החשיבות שביישום "מפת הדרכים" ששורטטה על ידי הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה במטרה להביא את המשבר במדינה לידי סיום. "ללא יישום ההסכמות הללו, והפסקת הפעולות התוקפניות מצד צבא אוקראינה במחוזות במזרח המדינה, הבחירות ב-25 במאי יכולות אף להחריף את הקיטוב במדינה", אמר.

בניגוד להתנגדות הרוסית התקיפה לקיום הבחירות, במערב דווקא תולים בהן תקוות רבות, ומקווים כי הן יהוו צעד ראשון לקראת הרגעת הרוחות במדינה ותחילת הפיוס בין הממשל המרכזי בקייב לבין הבדלנים במזרח המדינה. מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, הגדיר את הבחירות "קריטיות" ואמר כי על הבדלנים להפגין איפוק ולאפשר להליך להתקיים כסדרו. "אנו מאיצים בכוחות הפרו-רוסיים החמושים לחדול ממעשיהם הבלתי חוקיים, ועל רוסיה לעצור אותם", אמר רסמוסן. "הבחירות לנשיאות מהוות את הסיכוי הטוב ביותר לשם מציאת פתרון יציב למשבר באוקראינה", הוסיף.

בתוך כך, הלילה דווח כי רוסיה עשתה אמש ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי. סוכנויות ידיעות שציטטו את הודעת משרד ההגנה במוסקבה דיווחו כי הטיל, מסוג טופול RS-12M, שוגר מאתר שיגור הסמוך לים הכספי ונחת ביעדו, אתר ניסויים רוסי בקזחסטן. "מטרת השיגור הייתה לבחון ראש נפץ של טילים בליסטיים בין-יבשתיים", צוטט דובר משרד ההגנה, איגור יגורוב, בסוכנות אינטרפקס הרוסית. הוא לא מסר פרטים נוספים על אופי הניסוי. רוסיה עשתה ניסויים דומים בדצמבר ובמרץ.

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully