וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באוקראינה: צלם ומתורגמן נהרגו מירי מרגמה

ההצבעה לנשיאות בעיצומה. הבדלנים במזרח מונעים את פתיחת הקלפיות, והמשקיפים הזרים התפנו מהאזור מחשש לחייהם. "ברון השוקולד" פטרו פורושנקו מקווה לזכות כבר בסיבוב הראשון

בדלנים מפרקים קלפיות בעיר דונייצק – אוקראינה, 25 במאי 2014. AP
בדלנים רוסים מנתצים קלפיות בדונייצק, הבוקר/AP

צלם עיתונות איטלקי נהרג בדונייצק, לשם הגיע כדי לסקר את הבחירות לנשיאות אוקראינה. אנדראה (אנדי) רוצ'לי, בן 30, נהרג מפגיעת פגז מרגמה במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה. משרד החוץ ברומא הודיע כי רוצ'לי נהרג אתמול, יחד עם המתורגמן המקומי שהתלווה אליו.

הבוקר (ראשון) נפתחו הקלפיות באוקראינה. משרד הפנים בקייב דיווח על היענות גבוהה בשאר חלקי המדינה, ומסר כי יש תורים ארוכים מחוץ לקלפיות בערים הגדולות. ההצבעה אמורה להינעל בשעה 20:00, והתוצאות יתפרסמו מחר.

הבחירות מתנהלות באופן חלקי, בהיעדר 20% מהמצביעים שהיו רשומים בבחירות הקודמות. כמעט שני מיליון המצביעים, המתגוררים בחצי האי קרים שסופח לרוסיה, אינם צפויים להשתתף בהצבעה. רק אלה מהם ששמרו על הדרכון האוקראיני רשאים להצביע, אך עליהם לבוא לקלפיות מעבר לגבול.

אוקראינה בוחרת: "מלך השוקולד" רוצה לנצח את טימושנקו

המועמד לנשיאות פטרו פורושנקו מצביע בקלפי – קייב, אוקראינה, 25 במאי 2014. רויטרס
המועמד המוביל בסקרים, פטרו פורושנקו, הבוקר בקייב/רויטרס

במזרח המדינה - במחוזות דונייצק ולוהנסק, כחמישה מיליון בני אדם בסך הכל – נעדרים גם הם מההצבעה. רוב הקלפיות נותרו הבוקר סגורות במזרח, שכן הבדלנים הפרו-רוסים מחרימים את ההצבעה, אחרי שהכריזו על אוטונומיה במשאל העם בתחילת החודש. המשקיפים האירופיים, שבאו לאוקראינה כדי להשגיח על ההצבעה, התפנו אתמול ממזרח המדינה בשל איומים על חייהם. בראש הצוות הבינלאומי של הפקחים עומדת מזכירת המדינה לשעבר, מדלן אולברייט.

הבחירות לנשיאות מתקיימות שלושה חודשים אחרי ההפיכה בקייב, במהלכה נמלט מהמדינה הנשיא ויקטור ינוקוביץ', ומוגדרות כמשמעותיות ביותר מאז קיבלה אוקראינה את עצמאותה ממוסקבה ב-1991. המועמד המוביל בסקרים הוא פטרו פורושנקו - "ברון השוקולד של אוקראינה", איש עסקים שעשה את הונו באימפריית קונדיטוריות. יריבתו העיקרית היא ראש הממשלה לשעבר, יוליה טימושנקו. פורשנקו שואף לזכות ביותר מ-50% מהקולות, כדי להימנע מסיבוב שני בבחירות ב-15 ביוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מדלן אולברייט עם יוליה טיומשנקו – קייב, 24 במאי 2014. AP
טימושנקו, אתמול בקייב עם ראש צוות הפקחים הבינלאומי, מדלן אולברייט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully