וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים מתקרבים לבגדאד: שדה תעופה ליד העיר הופצץ

רשת אל-ערבייה דיווחה שארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" מנהל קרבות עם כוחות הביטחון בבירה. במקביל, ארה"ב פינתה את השגרירות ושלחה ספינה ו-550 נחתים למפרץ הפרסי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: חיל האוויר העיראקי הפציץ מטרות טרור)

מתקרבים לבגדד: המורדים בעיראק מנהלים קרבות עזים עם כוחות הביטחון בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי, הנמצא בפאתיה הצפוניים של הבירה – כך דיווחה היום (שני) רשת אל-ערבייה. על פי הדיווח, שדה התעופה בפאתי העיר הופצץ על ידי המורדים הסונים, הלוחמים יחד עם ארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" המזוהה עם אל-קאעדה, וייתכנו ביטולי טיסות בשל המצב.

על רקע ההסלמה במדינה, הודיעה ארצות הברית כי תגברה את האבטחה סביב מבנה השגרירות שלה בבגדד, וכי חלק מאנשי הסגל שלה יעזבו את המדינה בשל מצב הביטחוני. בדומה לארה"ב, גם אוסטרליה החלה בפינוי חלק מהסגל הדיפלומטי שלה, אך השגרירות תישאר פתוחה. בנוסף, ספינה אמריקנית ועליה 550 נחתים מחיל הים האמריקני נכנסה היום למפרץ הפרסי, במטרה לתמוך צבאית בממשל העיראקי נגד כוחות המורדים.

לקריאה נוספת על הלחימה בעיראק
עיראק: "1,700 אנשי כוחות הביטחון הוצאו להורג"
לקראת תקיפה בעיראק? ארה"ב שלחה נושאת מטוסים לאזור
בכיר שיעי הזהיר מכיבוש עיראק: "הגנו על ארצכם"

ארה"ב שולחת נושאת מטוסים למפרץ הפרסי בשל המשבר בעיראק, 14 ביוני 2014. רויטרס
נושאת המטוסים האמריקנית "ג'ורג' ה.וו בוש" עושה את דרכה למפרץ הפרסי, שבת/רויטרס

על פי דיווחים נוספים, ארה"ב שוקלת לפתוח בשיחות ישירות עם איראן, בעלת בריתו של ראש ממשלת עיראק השיעי, נורי אל-מאליכי, כדי לשתף פעולה במאבק נגד לוחמי הג'יהאד. נושאת מטוסים אמריקנית כבר נמצאת במפרץ הפרסי, למקרה שבו יחליט נשיא ארה"ב ברק אובמה על פעולה צבאית באזור - בין אם בשיתוף פעולה עם טהראן ובין אם במבצע אמריקני מוגבל.

אתמול כבשו המורדים את העיר תל-עפר, שנמצאת במחוז נינווה בצפון-מערב המדינה, והעמיקו את אחיזתם באזור. התושבים דיווחו כי בלחימה העזה בעיר, שרבים מתושביה הם ממוצא טורקמני, נהרגו אנשים רבים משני הצדדים.

גורם ביטחוני בעיר תיאר את האירועים האחרונים באזור. "המצב נוראי, יש לחימה עזה ורוב המשפחות לכודות בתוך הבתים. הם לא יכולים לעזוב את העיר", אמר. לדבריו, "אם הלחימה תמשיך, עשוי להיות רצח המוני של אזרחים". תל-עפר נמצאת בסמוך לעיר הבירה של המחוז, מוסול, שעליה השתלטו הקיצונים הסונים בשבוע שעבר וגרמו למנוסתם מהאזור של כחצי מיליון תושבים.

תמונות שפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" של הוצאה להורג של אנשי כוחות הביטחון בעיראק. טוויטר, צילום מסך
הוצאה המונית להורג שבוצעה על ידי אנשי "המדינה האיסלאמית" בעיראק/צילום מסך, טוויטר

ארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" שואף להקים חליפות איסלאמית בשטחיה של עיראק, סוריה, לבנון וירדן. מדובר באחד הגורמים העיקריים במלחמה נגד נשיא סוריה, בשאר אסד. בערים שעליהן הוא השתלט בסוריה, ביצע הארגון הוצאות המוניות להורג של "כופרים" ושל תושבים שעברו על חוקי האיסלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully