וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ”צבא לבנון חשף מתקן ריגול ישראלי, צה”ל הפציץ”

כלי התקשורת בלבנון מדווחים כי הצבא המקומי איתר מתקן ריגול ישראלי, ובתגובה, מיהרו כלי טיס בלתי מאוישים של ישראל להפציץ את המקום. על פי הדיווח, 2 בני אדם נפצעו

עוד מתקן ריגול נחשף? שני בני אדם נפצעו אמש (שישי) בפיצוץ שנשמע בין העיירות סריפא ודיר כיפא בדרום לבנון. עד כה התקבלו דיווחים סותרים באשר למקור הפיצוץ, אולם כלי תקשורת לבנוניים מדווחים כי ייתכן והפיצוץ נגרם כתוצאה מתקיפת כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר הישראלי. אתר החדשות הלבנוני "אל-אינתיקאד" דיווח כי כוחות הביטחון הלבנוניים חשפו מתקן ריגול ישראלי שהוטמן בין הכפרים, ולכן ישראל מיהרה להפציצו ולהשמידו מיד עם חשיפתו. על פי הדיווח, כלי טיס ישראלים רבים חגו מעל האזור טרם התקיפה. מספר שעות לאחר פרסום הדיווח, טען ארגון חיזבאללה כי הצליח לחשוף מתקן ריגול ובכך "סיכל ריגול ישראלי" וכי חשף את המתקן לפני שישראל הפגיזה אותו באמצעות מזל"טים מהאוויר. עוד נטען כי "לוחמי הארגון לא נפגעו". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "איננו מתייחסים לפרסומים מסוג זה".

מטוס השובל. דובר צה"ל
כלי טיס ישראלי הפציץ בלבנון?/דובר צה"ל

גורמים ביטחוניים סיפרו לעיתון המקומי "דיילי סטאר", כי הפיצוץ, שאירע בסביבות השעה 14:00, נשמע בקרב מחסן תחמושת השייך לחיזבאללה. לפי כל הדיווחים, הפיצוץ אירע בזמן שמזל"ט ישראלי חג ועל כן כלי התקשורת הלבנונים מעריכים כי ישראל הפגיזה מקום מסוים. יחד עם זאת, חלק מכלי התקשורת הלבנונים מציינים כי מדובר באזור צבאי הנתון לשליטת חיזבאללה, ולכן ייתכן כי הפיצוץ קשור לאימונים של הארגון הלבנוני, שמאוחר יותר גם הטיל סגר על האזור שבו אירע הפיצוץ.

אם נכון, לא המתקן הראשון

במרץ האחרון הודיע צבא לבנון כי כוחותיו מצאו ופירקו מצלמת מעקב ישראלית ליד עיר הנמל צור בדרום המדינה. לדברי הצבא, המידע המודיעיני שאפשר את חשיפת המצלמה הגיע מארגון חזבאללה. בהודעה שפרסם צבא לבנון נמסר כי יחידה מיוחדת של צבא לבנון הצליחה לפרק מתקן ריגול וצילום שהתקינה ישראל באזור שמע ליד העיר צור. לפי ההודעה, המתקן כלל חמישה חלקים, ביניהם מתקן לצילום, שליחת תמונות וקבלת אותות. עוד נמסר כי הוצב במקום גם מתקן קירור וסוללות המספיקות לזמן ארוך.

שלושה חודשים קודם לכן טען צבא לבנון כי פירק מערכות ריגול והאזנה ישראלים באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. על פי ההודעה, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן טענו כי המכשירים אפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון. הר סנין הוא ההר השני בגובהו בלבנון, הוא נישא לגובה של 2,700 מטר מעל פני הים. כפר בארוק נמצא במקום גבוה אף הוא, בהרי השוף.

גבול ישראל-לבנון התחמם השבוע, לאחר שלראשונה מזה זמן רב נורו לעבר שטח ישראל שלוש רקטות קטיושה. אחת מהן נפלה בחורשה באזור הגליל המערבי, ושתיים נפלו בתחומי יישובים באזור. לא היו נפגעים בתקרית, אולם נזק נגרם ללול תרנגולות באחד היישובים, שם גם עלה באש צובר גז בעקבות הירי. גדודי "עבדאללה עזאם", ארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעדה, נטלו אחריות על הירי. בהודעה שפרסמו הגדודים נמסר כי הקטיושות פגעו ביעדיהן. "יחידות הטילים השייכות ללוחמי גדודי עבדאללה עזאם תקפו לפנות בוקר מדרום לבנון את התנחלויותיו של האויב הציוני בצפון פלסטין. הטילים פגעו ביעדיהם", נוסח ההודעה.

עוד בנושא
צבא לבנון: ”חשפנו מצלמת מעקב ישראלית ליד צור”
לבנון: נתלונן באו”ם על ”מתקני הריגול מישראל”


לפניות לכתבים:
ניר - nir_yah@walla.com
אמיר - amirbohbot@walla.com

עדכון ראשון: 17:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully