וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון: "חשפנו מצלמת מעקב ישראלית ליד צור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2011 / 18:46

לדברי צבא לבנון, מידע מודיעיני שהתקבל מחיזבאללה הוביל לחשיפת מתקן ריגול ישראלי ליד העיר צור. גם בחודש דצמבר האחרון הודיע הצבא כי חשף מתקני ריגול ישראליים

צבא לבנון הודיע הערב (חמישי) כי כוחותיו מצאו ופירקו מצלמת מעקב ישראלית ליד עיר הנמל צור בדרום המדינה. לדברי הצבא, המידע המודיעיני שאיפשר את חשיפת המצלמה הגיע מארגון חיזבאללה.

בהודעה שפרסם צבא לבנון נמסר כי יחידה מיוחדת של צבא לבנון הצליחה לפרק מתקן ריגול וצילום שהתקינה ישראל באזור שמע ליד העיר צור. לפי ההודעה, המתקן כולל חמישה חלקים, ביניהם מתקן לצילום, שליחת תמונות וקבלת אותות. עוד נמסר כי הוצב במקום גם מתקן קירור וסוללות המספיקות לזמן ארוך.

על פי הודעת הצבא, המתקן אמור לכסות מודיעינית את כל אזור החוף הדרומי המתפרש מביאדה עד העיר צור. "הוא פועל על ידי מזל"טים שמקבלים ישירות תמונות שמצלם המתקן", נמסר. מפקדת הצבא קראה לאזרחים לשים לב לכל חפץ חשוד שהם מוצאים ולא לגעת בו מחשש שיתפוצץ. "יש להודיע מיידית לצבא כדי שיבדוק אותו", נאמר בהודעה.

גם בחודש דצמבר האחרון הודיע צבא לבנון כי איתר ופירק מערכות ריגול והאזנה באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. על פי ההודעה שנמסרה אז, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן טענו אז בצבא בלבנון כי המכשירים איפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון. הר סנין הוא ההר השני בגובהו בלבנון, הוא נישא לגובה של 2,700 מטר מעל פני הים. כפר בארוכ נמצא במקום גבוה אף הוא, בהרי השוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully