וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק באבולה: סיירה לאון תטיל עוצר של 4 ימים

6.9.2014 / 9:45

המדינה המערב אפריקנית הודיעה כי הצעד החריג יחל ב-18 בספטמבר, במטרה לסייע לגורמי הרפואה במדינה לבודד את הנגיף הקטלני, שהביא עד כה למותם של יותר מ-2,000 איש באזור

צוותים רפואיים בסיירה לאון. AP
צוותים רפואיים בסיירה לאון, בחודש הקודם/AP

סיירה לאון הכריזה הלילה (שבת) כי תטיל החל מ-18 בספטמבר עוצר בן ארבעה ימים, במטרה להילחם בהתפשטות נגיף האבולה – כך מסר יועצו של הנשיא לענייני הנגיף. המדינה המערב אפריקנית היא אחת מהנפגעות הקשות ביותר מהמגיפה, שקטלה עד כה 491 בסיירה ליאון עצמה, מתוך כ-2,100 ברחבי האזור.

חשש לאבולה בישראל: תיירת מניגריה אושפזה בירושלים

"הגישה התקיפה הכרחית כדי להתמודד עם האבולה אחת ולתמיד", אמר היועץ איברהים בן קרגבו. בין ה-18 ל-21 בספטמבר אזרחי המדינה לא יורשו לעזוב את בתיהם. קרגבו הוסיף כי 21 אלף איש יגויסו על מנת לאכוף את העוצר. אלפי חיילים ושוטרים כבר מפקחים על עוצר שהוטל על עיירות המוכות בנגיף, הסמוכות לגבול עם גינאה.

האבולה מתפשטת באפריקה - כל הכותרות
"נדרשת התערבות צבאית עולמית כדי לעצור את האבולה"
האחיות בליבריה שובתות: "אין לנו הגנה מפני אבולה"
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
רופאים במרפאה לטיפול בחולים בליבריה, בחודש שעבר/AP

אתמול הודיע ארגון הבריאות העולמי כי עובדי סיוע הנמצאים באזורים מוכי הנגיף יוכלו לקבל חיסונים נגדו החל מחודש נובמבר, כשמבחני הבטיחות יושלמו. כמו כן, קרא הארגון להשתמש בדמם של אנשים שהחלימו מאבולה על מנת לטפל בחולים בנגיף. זאת, משום שחולים בנגיף מייצרים נוגדנים בדם, ועל פי התיאוריה ניתן להעביר את הנוגדנים של אלו שהבריאו מהמחלה למטופלים, על מנת לסייע למערכת החיסונית שלהם. עם זאת, מידת היעילות של הטיפול אינה ידועה.

ביום רביעי אמר ד"ר דיוויד נבארו, מתאם בכיר מטעם האו"ם, כי יידרשו לפחות 600 מיליון דולר על מנת להשיג שליטה על המגיפה. גורמים בארגון הבריאות העולמי הוסיפו כי יותר מ-40% ממקרי ההידבקות באבולה נרשמו בחודש האחרון, והזהירו כי המגפה מתפשטת בקצב מהיר בהרבה מהמאמצים למיגורה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בכירי ארגון הבריאות העולמי בתדרוך בנושא אבולה. רויטרס
כשלים חמורים במניעת המחלה ובטיפול בה. ד"ר נבארו וד"ר פוקודה, היום/רויטרס

סגן מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר קייג'י פוקודה, הסביר כי מלבד המתקנים הרפואיים הלקויים במדינות רבות, מרבית מקרי ההדבקה נובעים ממצבים שבהן למשפחות הנדבקים אין אפשרות לאשפז את יקיריהן או שהן אינן מעוניינות להפנותם למערכת הרפואה הציבורית, והן נאלצות לטפל בהם. "מציאת מקומות לטפל בחולים היא נחוצה לחלוטין על מנת לשלוט בהתפרצות", הוסיף פוקודה.

כפרים נידחים בליבריה נמצאים בהסגר כחלק מניסיון לעצור את התפשטות מגיפת האבולה. רויטרס
חייל מפקח על שכונות בהסגר בליבריה, בחודש שעבר/רויטרס

בני אדם נדבקים בנגיף באמצעות מגע קרוב עם חיות חולות, בהן שימפנזות, עטלפי פירות ואנטילופות. אז מתפשט הנגיף בין בני האדם דרך מגע ישיר עם דם הנגוע בווירוס, נוזלי גוף או הימצאות בסביבה שזוהמה על ידי הנגיף. התסמינים של המחלה כוללים חום גבוה, דימום ופגיעה במערכת העצבים. אחוז המתים מהנגיף עלול להגיע ל-90%, אולם אחוז התמותה בהתפרצות הנוכחית עומד על כ-50%.

ליברים מכסים את פניהם, סמוך למרכז לטיפול ולבידוד חולי אבולה, אוגוסט 2014. GettyImages
אזרחים ליברים מכסים את פניהם באזורים הנגועים בנגיף, בחודש שעבר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully