וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לאבולה בישראל: תיירת מניגריה אושפזה בירושלים

5.9.2014 / 18:15

תיירת כבת 20 התלוננה על חום גבוה והושמה בבידוד בבית החולים שערי צדק בעיר. היא עברה בדיקות, ותוצאותיהן צפויות רק מחר בערב. משרד הבריאות: הסיכוי להידבקותה בנגיף נמוך

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
רופאים עם חליפות בידוד במרפאה לטיפול בחולים נגיף בליבריה/AP

תיירת מניגריה בשנות ה-20 לחייה אושפזה היום (שישי) בבידוד בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שעלה חשש כי היא נדבקה בנגיף האבולה. התיירת התלוננה על חום גבוה, ונערכו לה בדיקות על מנת לאבחן את מצבה, שתוצאותיהן צפויות רק מחר בערב. הצוות הרפואי בבית החולים התמגן כנדרש והעביר הודעה למשרד הבריאות. המשרד מסר כי ההערכה היא שהסיכוי שהתיירת אכן לוקה באבולה הוא נמוך.

התיירת עובדת במערכת הבריאות בניגריה, שאינה כלולה ברשימת המדינות בסיכון מהמגפה של משרד הבריאות. כמו כן, היא לא ביקרה בבית חולים בניגריה בחודש שקדם למחלתה, מה שנחשב לאחד הקריטריונים לסיכון.

ארגון הבריאות העולמי מסר הערב כי 2,097 בני אדם מתו עד כה בהתפרצות מגפת האבולה האחרונה במערב אפריקה. כמו כן, כ-4,000 בני אדם נדבקו במחלה הקטלנית בגינאה, בליבריה ובסיירה לאון. על פי הארגון, הנתונים אינם כוללים את המקרים שהתגלו בניגריה ובסנגל.

התפרצות הנגיף באפריקה - כל הכותרות
"נדרשת התערבות צבאית עולמית כדי לעצור את האבולה"
האחיות בליבריה שובתות: "אין לנו הגנה מפני אבולה"
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה

בכירי ארגון הבריאות העולמי בתדרוך בנושא אבולה. רויטרס
כשלים חמורים במניעת המחלה ובטיפול בה. ד"ר נבארו וד"ר פוקודה, ביום רביעי האחרון/רויטרס

ד"ר דיוויד נבארו, מתאם בכיר מטעם האו"ם, אמר ביום רביעי כי יידרשו לפחות 600 מיליון דולרים על מנת להשיג שליטה על מגפת האבולה במדינות מערב אפריקה. גורמים בארגון הבריאות העולמי הוסיפו כי יותר מ-40% ממקרי ההידבקות באבולה נרשמו בשבועות האחרונים, והזהירו כי המגפה מתפשטת בקצב מהיר בהרבה מהמאמצים למיגורה.

ד"ר קייג'י פוקודה, סגן מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, הסביר כי מלבד המתקנים הרפואיים הלקויים במדינות רבות, מרבית מקרי ההדבקה נובעים ממצבים שבהם למשפחות הנדבקים אין אפשרות לאשפז את יקיריהן או שהן אינן מעוניינות להפנותם למערכת הרפואה הציבורית, והן נאלצות לטפל בהם. "מציאת מקומות לטפל בחולים היא נחוצה לחלוטין על מנת לשלוט בהתפרצות", הוסיף פוקודה.

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כפרים נידחים בליבריה נמצאים בהסגר כחלק מניסיון לעצור את התפשטות מגיפת האבולה. רויטרס
חייל מפקח על כפר שנמצא בהסגר בליבריה בשל החשש מהנגיף/רויטרס

במקביל, שוחרר מבית החולים בלונדון באותו יום וויליאם פולי, אזרח בריטי שנדבק באבולה בעת שהותו בסיירה לאון כאח בהתנדבות, לאחר שקיבל טיפול בנסיוב הניסיוני "ZMapp". פולי, בן 29, טופל ביחידת בידוד מיוחדת בעשרת הימים שקדמו לשחרורו.

גם ננסי רייטבול, תושבת שארלוט, קרוליינה הצפונית, בת 59, נדבקה במחלה בעת שהותה בליבריה,וסיפרה ביום רביעי על החלמתה מהנגיף. זאת, לאחר ששוחררה בחודש שעבר מבית החולים באטלנטה. "חשבתי לעצמי שגם אם אחיה וגם אם אמות, יהיה בסדר", אמרה בדמעות. "היו ימים מאוד, מאוד אפלים של פחד ושל בדידות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully