וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 מתו מאבולה בשבוע האחרון; "אין מקום לחולים"

בכיר באו"ם העריך כי נדרשים 600 מיליון דולרים על מנת לספק את המשאבים הנדרשים לטיפול במגיפה. 40% ממקרי ההידבקות תוך 21 ימים. אמריקנית שהחלימה: "היו ימים מאוד אפלים"

בכירי ארגון הבריאות העולמי בתדרוך בנושא אבולה. רויטרס
כשלים חמורים במניעת המחלה ובטיפול בה. ד"ר נבארו וד"ר פוקודה, היום/רויטרס

לפחות 600 מיליון דולרים יידרשו על מנת להשיג שליטה על מגפת האבולה במדינות מערב אפריקה – כך מסר היום (רביעי) ד"ר דיוויד נבארו, מתאם בכיר מטעם האו"ם. גורמים בארגון הבריאות העולמי הוסיפו כי יותר מ-40% ממקרי ההידבקות באבולה נרשמו ב-21 הימים האחרונים, והזהירו כי המגפה מתפשטת בקצב מהיר בהרבה מהמאמצים למיגורה.

1,900 בני אדם נהרגו עד כה החל מהתפרצות המחלה בחודש מרץ – כ-400 מהם רק בשבוע האחרון. 3,500 נדבקו באבולה בגינאה, סיירה לאון, ליבריה ומדינות נוספות. שיעור התמותה עומד על 51% מהמקרים, ומצביע על כשלים חמורים במניעת המחלה ובטיפול בה.

התפרצות האבולה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
"נדרשת התערבות צבאית עולמית כדי לעצור את האבולה"
האחיות בליבריה שובתות: "אין לנו הגנה מפני אבולה"
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה

מפקדת ארגון הבריאות העולמי באבידג'אן אשר מחוץ לו שלט אזהרה על נגיף האבולה, אוגוסט 2014. רויטרס
מפקדת ארגון הבריאות העולמי באביד'גאן, חוף השנהב/רויטרס

ד"ר קייג'י פוקודה, סגן מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, הסביר כי מלבד המתקנים הרפואיים הלקויים במדינות רבות, מרבית מקרי ההדבקה נובעים ממצבים בהן למשפחות הנדבקים אין אפשרות לאשפז את יקיריהן או שהן אינן מעוניינות להפנותם למערכת הרפואה הציבורית, והן נאלצות לטפל בהם. "מציאת מקומות לטפל בחולים היא נחוצה לחלוטין על מנת לשלוט בהתפרצות", הוסיף פוקודה.

במקביל, וויליאם פולי, אזרח בריטי שנדבק באבולה בעת שהותו בסיירה לאון כאח בהתנדבות, שוחרר היום מבית החולים בלונדון לאחר שקיבל טיפול בנסיוב הניסיוני "ZMapp". פולי, בן 29, טופל ביחידת בידוד מיוחדת בעשרת הימים האחרונים.

כמוהו, גם ננסי רייטבול, תושבת שארלוט, קרוליינה הצפונית, בת 59, שנדבקה במחלה בעת שהותה בליבריה, וסיפרה היום על החלמתה מאבולה, לאחר ששוחררה בחודש שעבר מבית החולים באטלנטה. "חשבתי לעצמי שגם אם אחיה וגם אם אמות, יהיה בסדר", אמרה בדמעות. "היו ימים מאוד, מאוד אפלים של פחד ושל בדידות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
מחוץ למרפאה לטיפול בחולי אבולה במונרוביה, ליבריה/AP

רייטבול חברה בארגון סיוע נוצרי, ונדבקה במחלה בעת שטיפלה בחולים במדינה המערב אפריקנית. לאחר שזוהתה אצלה המחלה, היא הוטסה לטיפול בארצות הברית, שם הייתה בין הבודדים שזכו לקבל את הטיפול הניסיוני "ZMapp". עם זאת, מהצוות הרפואי נמסר כי אינם יכולים לקבוע אם התרופה היא הגורם להחלמתה.

אמריקני נוסף שנדבק במסגרת עבודתו באפריקה הוא ד"ר ריק סאקרה, רופא בן 51, שנדבק בווירוס במהלך עבודתו בליבריה - כך מסר היום ארגון הסיוע הנוצרי בו עבד, SIM USA. הוא מקבל טיפול והוא שוהה ביחידת הבידוד של הארגון במונרוביה.

סאקרה יילד תינוקות ועבד עם פציינטים שיתכן וחלו באבולה. בשלב זה עדיין לא ברור כיצד בדיוק הוא נדבק בווירוס וידוע כי הוא היה זהיר ועקב אחרי פרוטוקולים שסייעו בבלימת הווירוס. הוא מקבל טיפול ביחידת הבידוד של הארגון במונרוביה - כך מסר נשיא הארגון במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בשרלוט, צפון קרולינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully