וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הפסקת האש: סנקציות נוספות על רוסיה

האיחוד האירופי הטיל מגבלות כלכליות נוספות על מוסקבה, בהן הקשחת התנאים לגיוס הון עבור חברות ממשלתיות וצירוף 24 אנשים נוספים ל"רשימה השחורה". הן ייכנסו לתוקף ביום שני

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

במקביל לכניסתו לתוקף של הסכם הפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, הודיע אמש (שישי) האיחוד האירופי כי יטיל סנקציות כלכליות נוספות על מוסקבה עקב מעורבותה במשבר הביטחוני באזור. בין היתר, הוקשחו התנאים עבור חברות ממשלתיות ברוסיה לגייס כספים באיחוד, ובכלל זה ענקיות האנרגיה והנפט גזפרום ורוסנפט, וכן צורפו 24 אנשים נוספים ל"רשימה השחורה", אשר הנמנים עמה אסורים מלהיכנס למדינות האיחוד ונכסיהם בגוש האירופי הוקפאו. "השגרירים אישרו את הסנקציות נגד אישים וחברות, והן צפויות להיכנס לתוקף ביום שני הקרוב", מסר דיפלומט אירופי בכיר המעורב בשיחות.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הסלמה: נאט"ו תבצע תרגיל צבאי באוקראינה
רוסיה ואוקראינה מתנערות מההכרזה על הפסקת אש
פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בוועידת נאט"ו בוויילס. רויטרס
לא סיפק פרטים בנוגע להסכם. נשיא אוקראינה פורושנקו/רויטרס

קודם לכן הביעו דיפלומטים ונציגי 28 הממשלות באיחוד אפשרות לדחיית יישום הסנקציות, ובכך לספק לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזדמנות להוכיח כי הוא אכן פועל להרגעת הרוחות באזור. אולם העמימות שמוסקבה הציגה חייבה את האיחוד האירופי להכריז לבסוף על הקשחת עמדות כלפיה רוסיה. "זה ייתן לאיחוד האירופי כלי יעיל, שאף יגביר את האפקטיביות של הצעדים שכבר ננקטו", הצהירו בכירי הוועידה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה במסיבת עיתונאים בפסגת נאט"ו כי יש לוודא שהפסקת האש מיושמת, אם הכוחות הרוסים נסוגו ואם אכן נוצר אזור חיץ בין הנצים. מרקל אף הבטיחה כי "אם אכן הצעדים האלה יקרו, נשעה את הסנקציות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הסכם נפיץ

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו אישר אתמול כי נציגי הצדדים שנפגשו במינסק, בירת בלארוס, הסכימו לסיים את העימות האלים וחתמו על הסכם הפסקת אש. פורושנקו סירב לספק פרטים נוספים בנוגע לתוכן ההסכם. גם מושל מחוז דונייצק, סרחיי טרוטה, ונציגי הארגון האירופי לשיתוף פעולה ולביטחון (OSCE), אישרו כי הצדדים הגיעו להסכמה.

עם זאת, הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה הבהירו כי הסכם הפסקת האש שנחתם בשיחות עם נציגי קייב "אינו שם קץ למדיניות הפיצול", ולדרישת המורדים לעצמאות בשטחים שבשליטתם במחוזות דונייצק ולוהנסק. איגור פלוטינצקי, מנהיג "הרפובליקה העממית של לוהנסק", שהוכרזה באופן חד-צדדי, אמר את הדברים לאחר שהוכרז על הפסקת האש בין הצדדים, אשר נכנסה לתוקף אתמול בשעה שש בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully