וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ואוקראינה מתנערות מההכרזה על הפסקת אש

3.9.2014 / 14:24

ברקע ביקור נאט"ו באסטוניה, הנשיאים פוטין ופורושנקו שוחחו בטלפון ולשכותיהם פרסמו הודעה על הפסקת אש. לאחר מכן נמסר כי ההצהרה הייתה נחרצת מדי, וכי כל שהוסכם היו "הבנות"

נשיא אוקראיה פורושנקו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין, אוגוסט 2014. רויטרס
הנשיאים פורושנקו ופוטין בשבוע שעבר במינסק/רויטרס

מנהיגי אוקראינה ורוסיה מתנערים מההכרזה שפורסמה הבוקר (רביעי) ולפיה הוסכמה הפסקת אש בלחימה בין שתי המדינות. לשכתו של נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הבהירה כי בשתי הבירות התגבשה לא יותר מ"הבנה לגבי התנאים הנחוצים לגיבוש הפסקת אש ארוכת טווח".

דוברו של פורושנקו הבהיר כי ההצהרה הראשונית, שפורסמה אחרי שיחתו הטלפונית עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, הייתה נחרצת מדי. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר דברים דומים, והוסיף כי "רוסיה ממילא אינה יכולה להכריז על הפסקת אש מכיוון שהיא איננה צד בסכסוך".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים
נאט”ו: רוסיה סבורה שאנו האויב, נגיב בכוח לפלישה
”רוסיה במלחמה עם אוקראינה, ולמעשה עם כל אירופה”

תושבים מביטים בעשן המיתמר מהעיירה נובואזובסק, שבדרום-מזרח אוקראינה, 27 באוגוסט 2014. AP
תושבים בעיר נובואזובסק שבדרום-מזרח אוקראינה מביטים בקרבות/AP

ההכרזה הבוקר הגיעה בשעה שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, בא לאסטוניה, לדיונים עם ראשי המדינות הבלטיות באיום הפלישה הרוסית לאוקראינה. אובמה ימשיך מאסטוניה לוויילס לוועידת ראשי נאט"ו. בתוך כך, הודיע הבוקר הצבא הרוסי על פתיחת תמרון צבאי נרחב, שיכלול שיגור טילים בליסטיים.

מנהיגי נאט"ו יתבקשו מחר לאשר את יוזמתו של מזכ"ל הברית, אנדרס פו ראסמוסן, לשלוח "ראש חיץ" של 4,000 לוחמים למזרח אירופה ככוח תגובה לפלישת רוסיה לאוקראינה.

בסוף השבוע, דווח כי הנשיא פוטין איים כי ביכולתו "לכבוש את קייב בתוך שבועיים". הקרמלין טוען כי הדברים הוצאו מהקשרם. יותר מ-2,600 בני אדם נהרגו בחצי השנה האחרונה במזרח אוקראינה, ועוד כמיליון נעקרו מבתיהם.

פרסום ראשון: 11:34

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully