וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נפרק את דאעש, בעלות הברית מוכנות לתקוף"

לאחר ביקורת קשה שספג על התמהמהות בהצגת אסטרטגיה נגד האיסלאמיסטים בעיראק ובסוריה, נשיא ארצות הברית במסר בלתי מתפשר: "אנחנו הולכים להביס אותם לחלוטין, כמו אל-קאעדה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התחייב אמש (שישי) לחסל את מנהיגי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), המהווה איום מרכזי על מדינות המערב. לדבריו, בעלות בריתו מנאט"ו מוכנות להצטרף לפעולה הצבאית של ארצו נגד הארגון בעיראק.

"חמינאי אישר לשתף פעולה עם ארה"ב נגד דאעש בעיראק"

"בעלות ברית מרכזיות מנאט"ו מוכנות להתעמת עם איום הטרור הזה באמצעות מאמצים צבאיים, פעילות מודיעין ואכיפת חוק ומאמצים דיפלומטיים", אמר אובמה בתום פגישה בין מנהיגי עשר מדינות, בשולי פסגת נאט"ו בוויילס.

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
אויב ממודר ומבוצר: האתגרים הצבאיים של אובמה בחיסול דאעש
נאט"ו: ממתינים לבקשה מעיראק כדי לפעול נגד דאעש
לוחם דאעש שנמלט: "חבריי המחבלים בדרך לאירופה"

אנגלה מרקל ופרנסואה הולנד בוועידת נאט"ו בוויילס. רויטרס
טרם התברר אם הם יצטרפו למאמץ האמריקני. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת נאט"ו, אתמול/רויטרס

"בעלות ברית כבר הצטרפו אלינו בעיראק, שם בלמנו את ההתקדמות של 'המדינה האיסלאמית', ציידנו את שותפינו העיראקים וסייענו להם לצאת למתקפה", הוסיף אובמה במסיבת עיתונאים. נשיא ארצות הברית הודיע כי וושינגטון תפרק את ארגון הטרור, שהשתלט כבר על חלקים נכבדים בסוריה ובעיראק, באותו אופן שבו עשתה במקרים של אל-קאעדה בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר ושל ארגון א-שבאב בסומליה. בכך התייחס לחיסול מנהיג הארגון הסומלי, אחמד גודאן, השבוע בתקיפה מהאוויר.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אישר את דבר נכונותה של פריז להשתתף בתקיפות לצד ארצות הברית אם תבקש ממנה הממשלה החדשה בבגדאד לעשות כן, כחלק מאסטרטגיה כוללת נגד דאעש. ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון היה זהיר יותר בהתייחסותו לאפשרות של השתתפות במבצע הצבאי נגד דאעש, ואמר: "עוד לא הגענו לשלב הזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מטוס F-18 של הצי האמריקני מתודלק באוויר בדרך לתקיפת אנשי דאעש בעיראק – אוגוסט 2014. AP
מטוס אמריקני בדרך לתקיפה בעיראק/AP

ביקורת קשה הופנתה כלפי אובמה בשבוע שעבר לאחר שהודה כי "טרם הוחלטה" אסטרטגיה להתמודדות עם דאעש, למרות הלחץ הכבד בעקבות ההוצאות להורג של שני העיתונאים האמריקנים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. אולם כעת, המסר מוושינגטון חד משמעי: "אנחנו הולכים לפגוע ולהביס לחלוטין את דאעש, באותה צורה שרדפנו את אל-קאעדה".

הנשיא האמריקני פירט: "בתחילה הודפים אותם, לאחר מכן פוגעים באופן שיטתי ביכולותיהם, מצרים את היקף פעילותם ומצמצמים את השטח עליו הם שולטים, לוקחים את ההנהגה – ועם הזמן, הם לא יוכלו להוציא לפועל את אותו הסוג של פעולות טרור כפי שהיו יכולים בעבר".

עוד בטרם התברר בדיוק כמה מדינות יצטרפו למבצעים האמריקניים בעיראק, הבהירו הבכירים האמריקנים את הגבולות – בלי כוחות מערביים על הקרקע. שר החוץ ג'ון קרי הבהיר: "כמובן, אני סבור שזה הקו האדום עבור כולם כאן: בלי כוחות על הקרקע". קרי צפוי להגיע למזרח התיכון על מנת לסייע בהקמת קואליציה רחבה נגד האיסלאמיסטים.

(עדכון ראשון: 23:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully