וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו: ממתינים לבקשה מעיראק כדי לפעול נגד דאעש

ועידת הברית נפתחה בוויילס בהשתתפות הנשיא אובמה. מנהיגי הארגון ידונו בדרכי תגובה לאיומי דאעש, בשליחת כוח תגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה ובצירוף גאורגיה לברית

רויטרס

מנהיגי ברית נאט"ו מתכנסים היום (חמישי) בוויילס, לוועידה המתוארת כאחת החשובות ביותר שכינסה הברית בתולדותיה. מנהיגי הברית הצפון-אטלנטית, ובהם נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון, ידונו בסכנות ההתפשטות של "המדינה האיסלאמית", יידרשו לאשר הצבה של כוח תגובה במזרח אירופה בתשובה לפלישת הצבא הרוסי לאוקראינה וישקלו סבב חדש של סנקציות על מוסקבה.

עם פתיחת הוועידה, אמר מזכיר הברית, אנדרס פו ראסמוסן, כי נאט"ו תשקול ברצינות לסייע לעיראק להילחם באנשי דאעש. לדבריו, הברית אף תשקול לאמן שוב את הכוחות העיראקיים. "אני מאמין שהקהילה הבינלאומית מחויבת לעצור את 'המדינה האיסלאמית'", אמר ראסמוסן, יממה אחרי שאובמה נאם באסטוניה בדרכו לוויילס, והבטיח "להשמיד" את הארגון הג'יהאדיסטי. ראסמוסן הבהיר כי הוא ממתין לבקשה רשמית מבגדאד, שטרם פנתה לסיוע. "אני מזכיר לכם שנאט"ו כבר סייע לעיראק בעבר, ושהמשכנו לאמן את העיראקים עד 2011".

עוד ידיעות מהעולם:
מה באמת אובמה יכול לעשות נגד "דאעש"?
"איראן לא משתפת פעולה עם חקירת סבא"א"
"דאעש טבחו בכ-770 חיילים עיראקים שבויים"

מזכ"ל ברית נאט"ו אנדרס פו ראסמוסן בוועידת נאט"ו – ניופורט, וויילס, 4 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
מזכיר נאט"ו ראסמון, הבוקר בוויילס/מערכת וואלה! NEWS, EPA

בהתייחסו למשבר באוקראינה, ראסמוסן אמר כי "למרות שרוסיה הפרה את העיקרון הבסיסי של הברית עם נאט"ו", הרי שהוא מעדיף לשמור על ההסכמים שנחתמו מולה. "למרות שהקפאנו את כל שיתופי הפעולה עם רוסיה, אנחנו שומרים על הערוצים הדיפלומטיים מולה", הבהיר. בתחילת השבוע התבטא ראסמוסן בחריפות יותר כלפי רוסיה והבהיר כי פלישה לאירופה תיענה בכוח רב.

ראסמוסן נפגש בצהריים עם נשיא ארה"ב אובמה ועם ראש ממשלת בריטניה קמרון. בהמשך היום הוא ייפגש עם נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו. מוקדם יותר הבוקר, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הזהיר את נאט"ו שלא לצרף את אוקראינה לשורותיה, אחרי שראסמוסן קרה לפרלמנט בקייב לנקוט צעדים לשינוי החוקה שיאפשרו צעד שכזה. דברי לברוב, צירופה של אוקראינה לברית נאט"ו ייחשב בעיני הקרמלין כ"סיכון לביטחון הלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כוחות צבא אמריקניים מתאמנים במדינת בוואריה – גרמניה, 1 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
כוחות אמריקניים באימון בבוואריה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, EPA

בתוך כך, הציג מזכיר נאט"ו "חבילת שיתוף פעולה" נרחבת לגאורגיה, הרפובליקה הסובייטית לשעבר שאינה חברה בברית. הוא נפגש עם נשיא גאורגיה, גאורגי מרגוולשווילי, ואמר כי בכוונתו לחזק את היחסים עם ארצו כדי "לחזק את הגנתה" לקראת צירופה האפשרי לנאט"ו. "כאחת השותפות הגדולות ביותר בכוח המשימה הבינלאומי באפגניסטן מבין המדינות הלא-חברות, גאורגיה הפגינה את עוצמתה הביטחונית, והוכיחה את כוחה ברפורמות דמוקרטיות וביטחוניות", אמר. מרגוולשווילי הודה למזכיר נאט"ו "על תמיכתו האיתנה בדרך לצירופה של גאורגיה לברית הצפון אטלנטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully