וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן לא משתפת פעולה עם חקירת סבא"א"

4.9.2014 / 0:54

דיפלומטים מסרו כי טהראן לא השלימה את הדיווח הנדרש ממנה במסגרת המו"מ עם המעצמות. האיראנים "עדיין פועלים ליישום הצעדים", ובמערב מעריכים: "טהראן מסתירה את הקלפים"

נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד והשגריר לאו"ם מוחמד חזאי, ספטמבר 2012. AP
שינוי המדיניות מול המערב לא החזיק מעמד? נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד/AP

איראן אינה משתפת פעולה באופן מלא עם חקירת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בנוגע לתכנית הגרעין שלה – כך מסרו אתמול (רביעי) גורמים דיפלומטיים. סבא"א צפויה לפרסם השבוע דוח בנושא, אשר צפוי לאשר כי טהראן לא השלימה את הדיווח הנדרש ממנה בנוגע לפעילותה הגרעינית, עד לתאריך היעד שנקבע לסוף אוגוסט.

בכירים מערביים חוששים כי חוסר ההתקדמות עשוי לפגום במאמצים להביא להסדר קבע בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית. לדבריהם, רק אם איראן תשתף פעולה עם סבא"א, יהיה סיכוי להצלחת המשא ומתן המדיני עם המעצמות, שיכלול הסרת הסנקציות נגד הרפובליקה האיסלאמית.

עוד בוואלה! חדשות:
בגלל דאעש: בישראל חוששים מהתקרבות ארה"ב לאיראן
"המל"ט הישראלי חשף חור בהגנה האווירית של איראן"
מתקרבים למערב: אתגר "דלי הקרח" כובש את איראן

שרי החוץ של המעצמות לאחר החתימה על ההסכם עם איראן בז'נבה. נובמבר 2013. AP
שרי החוץ של איראן ושל המעצמות לאחר חתימת הסכם הגרעין, נובמבר 2013/AP

הדוח שיפורסם השבוע יועבר לנציגי המדינות החברות בארגון, ולא צפוי להיות מפורסם בפומבי. בעוד כשבועיים, ייפגש חבר המנהלים של הארגון, הכולל נציגים מ-35 מדינות, ויתייחס להמשך צעדי הארגון.

איראן ניטרלה את מלאי האורניום המאפשר פיתוח פצצה

מאז בחירתו של הנשיא חסן רוחאני, הנחשב מתון מקודמו בתפקיד, מחמוד אחמדינג'אד, בשנת 2013, טהראן הבטיחה לשתף פעולה עם סבא"א. בחודש מאי, הוחלט על יישום חמישה צעדים ספציפיים עד ה-25 באוגוסט, במטרה להפיג את החששות במערב.

צעדים אלה כוללים העברת מידע בנוגע לחקירת סבא"א על שימושים צבאיים אפשריים לתכנית הגרעין, אולם הגורמים הדיפלומטיים הבהירו כי טרם התקבל סימן שטהראן העבירה את המידע הדרוש. נציגה של איראן לסבא"א, רזא נג'אפי, טען בשבוע שעבר כי ממשלתו עדיין "פועלת ליישום הצעדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא איראן חסן רוחאני – טהראן, אוגוסט 2014. AP
הבטיח לשתף פעולה עם המערב. רוחאני/AP

ג'ופי ג'וזף, מנהל לשעבר של תחום האנטי-פרוליפרציה בוועדה לביטחון לאומי של הבית הלבן טען: "אני חושד כי טהראן מסתירה את הקלפים על מנת לקבוע אם אכן ניתן להגיע להתקדמות אמתית במסלול המו"מ עם המעצמות לפני שהיא מציעה ויתורים משמעותיים בחקירת סבא"א".

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully