וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המל"ט הישראלי חשף חור בהגנה האווירית של איראן"

מומחה צבאי איראני טען כי הפלת המל"ט "הישראלי" באזור מתקן הגרעין בנתאנז מצביעה על כישלון בהגנה. "ישראל רצתה להבהיר שהיא יכולה לשלוח כלי טיס לאתרים רגישים"

צילום: הטלוויזיה האיראנית, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(איראן מציגה: כך נראים שברי המל"ט הישראלי)

"ישראל בוחנת את יכולות ההגנה האווירית של איראן" – כך העריך חוסיין אריאן, מומחה צבאי איראני, בראיון שפורסם ביום שבת בעיתון "טרנד" היוצא לאור באזרבייג'ן, לאחר הדיווחים על הפלת מטוס ללא טייס (מל"ט) באזור המתקן הגרעיני בנתאנז לפני כשבוע. באיראן נטען כי מדובר במל"ט ישראלי, טענה שלא אומתה עד כה.

עוד העריך אריאן כי אם המל"ט אכן הגיע מכיוון ישראל והצליח להגיע עד לאתר בנתאנז, האירוע מצביע על כישלון איראני ועל יכולת מוגבלת למנוע מקרים כאלה. משמרות המהפכה מסרו לסוכנויות הידיעות במדינה כי מדובר במל"ט ריגול חמקן שניסה לחדור למתקן.

עוד בוואלה! חדשות:
מומחים ישראלים: המל"ט שהופל באיראן - תוצרת הארץ
איראן הציגה את שברי "המל"ט הישראלי שהופל בנתאנז"
איראן: המל"ט שהופל מתפקד, אנו מפענחים את נתוניו

סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן חוסיין סלאמי, יוני 2012. AP
סגן מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי/AP

לדברי אריאן, יכול להיות שישראל בחנה את יכולות ההגנה האווירית של כוחות הביטחון האיראניים, או שרצתה להבהיר כי היא מסוגלת לשלוח כלי טיס לאתרים הרגישים ביותר ברפובליקה האיסלאמית.

לדברי האיראנים, המטוס המריא ממדינה שאינה ישראל. המומחה הסביר כי מדובר בצעד מעניין מצד ישראל, שבחרה לשגר את המל"ט ממדינה אחרת. עם זאת, הבהיר אריאן כי לישראל יש את היכולת לשלוח כלי טיס למרחב האווירי האיראני גם משטחה.

עוד דווח כי המל"ט נורה והופל 43 דקות לאחר שכבר נכנס לשטח איראן. סגן מפקד משמרת המהפכה, בריגדיר-גנרל חוסיין סלאמי, מסר כי "המל"ט הישראלי זוהה עם כניסתו למרחב האווירי של איראן, אולם הותר לו להמשיך בטיסה על מנת לקבוע את יעדו".

אולם אריאן דחה את הטענה, והבהיר: "אם איראן הייתה מסוגלת להפיל את המל"ט בלי לפגוע בו, היא הייתה עושה זאת". לדבריו, אם יחידות הלוחמה הטכנולוגית של הכוחות האיראניים היו מסוגלות לפרוץ את מערכת המל"ט לפני הפלתו, הן היו יכולות להשתמש במידע ששמור על גבי המערכת על מנת לקבוע את יעד הטיסה, בלי לתת למל"ט להמשיך במעופו.

אריאן סיכם כי הדברים שאמרו הבכירים האיראניים הם לא יותר מתירוצים, שנועדו להצדיק את הפערים ביכולות ההגנה של המדינה מפני כלי טייס.

(עדכון ראשון: 31.08.14, 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully