וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים ישראלים: המל"ט שהופל באיראן - תוצרת הארץ

25.8.2014 / 19:11

מומחי ביטחון אמרו כי "אף שמדובר במל"ט מתוצרת ישראל, לא ניתן לקבוע כי הוא הופעל על ידה". אחד מהם רמז כי מדינה זרה רכשה אותו מישראל. בצה"ל עדיין נמנעים מלהתייחס לאירוע

צילום: הטלוויזיה האיראנית, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שכלי תקשורת באיראן פרסמו הבוקר (שני) את התצלומים המתעדים, לכאורה, את שרידי המל"ט הישראלי שהופל לפי האיראנים סמוך למתקן ההעשרה בנתאנז, מומחי ביטחון בישראל טוענים כי התיעוד מראה כי אכן מדובר במל"ט תוצרת חברה ישראלית. עם זאת, לדבריהם לא ניתן לקבוע כי הוא גם הופעל על ידי ישראל.

בשיחה עם וואלה! חדשות רמז אחד הגורמים שככל הנראה מדובר במל"ט שמדינה זרה רכשה מישראל כדי לעקוב אחרי מתקני גרעין באיראן. בסרטון שפרסמה הטלוויזיה האיראנית, נראו שברי המל"ט על הקרקע, ונטען כי מדובר במטוס ללא טייס מסוג "הרמס". לדברי האיראנים, המטוס, שהופל ביום שבת, המריא ממדינה שאיננה ישראל.

עוד חדשות מהעולם:
העיתונאי האמריקני ששוחרר מהשבי בסוריה הועבר לת"א
תעלומה בחוף הוליווד: ארבע גופות נסחפו אל החוף
מוקד נוסף של אבולה? קונגו אישרה שני מקרי מוות

שברי מל"ט ישראלי שאיראן טוענת שהפילה באזור נתאנז – אוגוסט 2014. סוכנות הידיעות תסנים, צילום מסך
שברי מל"ט "הרמס" ישראלי, לטענת איראן, כפי שהוצגו הבוקר/צילום מסך, סוכנות הידיעות תסנים

בצה"ל עדיין מסרבים להגיב על הדיווחים. קצין בכיר בחיל האוויר שנשאל אמש על אודות הפלת המל"ט לכאורה, אמר: "איננו מתייחסים לכך". גורם אחר בצה"ל הגיב באופן דומה, ואמר: "איננו מתייחסים לדיווחים מסוכנויות זרות".

ראש מערך ההסברה של יחידות ההגנה האווירית במשמרות המהפכה של איראן, הגנרל רמזן שריף, אמר אמש כי כמה מחלקי המטוס נותרו "שלמים ומתפקדים". לדבריו, נעשים ניסיונות לפענח את הנתונים שנאגרו בו. "בשלב זה אנחנו מנתחים את המידע של כלי הטיס הזה. המומחים שלנו לומדים את חלקיו", מסר שריף לסוכנות הידיעות "פארס".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עיתוני איראן מסקרים את הפלת המל"ט:

בהודעה שמסרו אתמול בצהריים משמרות המהפכה לסוכנויות הידיעות במדינה נטען כי יחידות ההגנה האווירית הפילו מל"ט שניסה לחדור לתחום האווירי של מתקן הגרעין. לטענת האיראנים, הוא הופל באמצעות טיל נגד מטוסים בשעה שהתקרב ל"אזור הגרעיני האסור" בנתאנז. "טיל פגע במל"ט הריגול לאחר שיחידות ההגנה האווירית עקבו אחריו", נכתב. עוד נמסר בהצהרה כי "הניסיון הכושל חשף פעם נוספת את הטבע של המשטר הציוני והוסיף דף שחור לעברו האפל ומחרחר המלחמה שמלא בפשעים ורשעות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully