וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי האמריקני ששוחרר מהשבי בסוריה הועבר לת"א

פיטר קרטיס שוחרר בתיווך קטארי אחרי שהיה שבוי 22 חודשים בידי אנשי "ג'בהת אל-נוסרה". פרטי המו"מ מעורפלים. לפחות שני עיתונאים אמריקנים נוספים עדיין מוחזקים בשבי בסוריה

העיתונאי האמריקני פיטר קרטיס ששוחרר משבי בסוריה. AP
פיטר קרטיס בתקופת השבי/AP

העיתונאי האמריקני פיטר תיאו קרטיס, ששוחרר אמש (ראשון) מהשבי בסוריה, הועבר מידי פקחי האו"ם ברמת הגולן לשהייה זמנית בתל אביב. קרטיס, בן 45, עבר בדיקה רפואית, ונמצא כי מצבו טוב. בקרוב הוא יוטס לארה"ב כדי לפגוש את בני משפחתו, המתגוררים במסצ'וסטס. שוביו, מהארגון "גבהת אל-נוסרה", נמצאים במאבק מר עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שהוציאו להורג את העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, וככל הנראה מחזיקים שבויים זרים נוספים.

קרטיס, שכתב תחת השם תיאו פדנוס, שוחרר בתיווך קטארי. בני משפחתו וממשל אובמה הבהירו כי ארה"ב לא שילמה לחוטפים תמורת שחרורו, אך הניסוח הזהיר שבהצהרותיהם אינו לא שולל אפשרות כי גורם אחר עשה זאת במקומם, או שאורגנו חילופי אסירים במסגרת המו"מ.

אמו של קרטיס הודתה לממשלות קטאר וארה"ב, כמו גם ל"רבים אחרים" שסייעו לשחרור בנה, שהוחזק בשבי במשך 22 חודשים. הוא נחטף באוקטובר 2012 זמן קצר אחרי שנכנס לסוריה מטורקיה. בהצהרה שמסרה מביתה, אמרה האם, ננסי: "בני המשפחה לא הוכנסו לסוד התנאים של המשא-ומתן, אך שוב ושוב הודגש בפניהם, בידי נציגי ממשלת קטאר, כי התיווך לשחרורו של תיאו מתבצע על בסיסי הומניטרי, ללא תשלום כסף".

לקריאה נוספת
מיוחד | הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"
נחשף המכתב שהבריח העיתונאי האמריקני משבי דאעש
המוציא להורג מדאעש: ראפר ובן של בכיר אל-קאעדה

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני – דוחה, 2013. AP
ג'ון קרי ושר החוץ של קטאר, חאלד אל-עטיה, בשנה שעברה בפריז/AP

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר כי "במשך השנתיים האחרונות, ארה"ב הייתה במגעים עם יותר מ-20 מדינות כדי לבקש סיוע דחוף מכל מי שיש לו כלים, השפעה או מנופים לעזור בשחרורו של תאו, ובשחרורם של כל האמריקנים שנותרו בשבי בסוריה". קרי, המתגורר גם הוא במסצ'וסטס, אמר כי הוא מכיר אישית את הוריו של קרטיס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

קרטיס כתב מאמרים ב"ניו רפבליק", "הפינגטון פוסט" וה"לונדון ריוויו אוף בוקס". הוא שוחרר חמישה ימים אחרי שאנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסמו סרטון בו תועדה הוצאתו להורג של העיתונאי ג'יימס פולי.

הבוקר פורסם מכתב ששלח פולי להוריו בזמן שהיה בשבי בסוריה. במכתב, שפורסם בעמוד הפייסבוק של בני משפחתו, תיאר פולי כיצד הוא נאחז בזיכרונות מביתו כדי להחזיק מעמד.

פולי נמנע מלהעלות על הכתב את הדברים, ועציר שהוחזק עמו בשבי שינן בעל-פה את המכתב. אחרי ששוחרר עמיתו למעצר, לפני כשלושה חודשים, הוא הכתיב את המכתב לאמו של פולי, דיאן.

"אני זוכר כל כך הרבה רגעים נפלאים עם המשפחה, והם לוקחים אותי הרחק מהכלא הזה", מסר פולי להוריו. "החלומות על המשפחה והחברים לוקחים אותי הרחק מכאן וממלאים באושר את לבי. אני יודע שאתם חושבים עליי ומתפללים עבורי".

לפחות שני עיתונאים אמריקנים עדיין מוחזקים בשבי בסוריה – סטיבן סוטלוף, שאנשי "המדינה האיסלאמית" איימו להוציא להורג בשבוע שעבר, ואוסטין טייס, שככל הנראה נחטף בפאתי דמשק בחודש אוגוסט 2012. טייס הוא חייל נחתים לשעבר, שעבד בוושינגטון פוסט ובתאגיד העיתונות מקלאצ'י. חודש וחצי אחרי שנעלם, פורסם סרטון בו הוא נראה מדקלם תפילה בערבית ומועלה לרכב כשהוא רעול פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully