וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה לפני שנתיים

25.8.2014 / 0:12

פיטר תאו קרטיס הוחזק ככל הנראה על ידי ארגון הג'יהאד ג'בהת אל-נוסרה ושוחרר בתיווך קטארי. הלחץ לשחרור עיתונאים נוספים גובר, והקטארים מבהירים: "עם דאעש יהיה קשה יותר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרטיס, בסרטון ששחררו חוטפיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתונאי האמריקני פיטר תאו קרטיס שוחרר לאחר שנתיים בשבי ארגון הג'יהאד ג'בהת אל-נוסרה – כך מסר אתמול (ראשון) שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. רשת אל-גז'ירה, המשדרת מקטאר, דיווחה במהלך היום על מאמצים של גורמים במדינות המפרץ להביא לשחרורו של קרטיס, שנחטף באוקטובר 2012.

קרטיס הועבר אתמול לכוחות האו"ם בסוריה, בתיווך קטארי. קרי הבהיר כי ארה"ב מפעילה "את כל הכלים הדיפלומטיים, המודיעיניים והצבאיים" שברשותה על מנת להבטיח את שחרורם של האזרחים האמריקנים הנוספים השבויים בסוריה.

עוד חדשות מהעולם:
המוציא להורג מדאעש: ראפר ובן של בכיר אל-קאעדה
"כך איתרתי היכן תועד ונרצח העיתונאי בידי דאעש"
"הצלחתי למצוא את בסיס האימונים של דאעש בגוגל"

ג'בהת אל נוסרה. רויטרס
לוחמי ג'בהת אל-נוסרה בסוריה/רויטרס

זאת, ימים בודדים לאחר שלוחמי הארגון האיסלאמיסטי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג את העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי בעיראק, לאחר שזה נחטף גם הוא בסוריה בשנת 2012. תיעוד ההוצאה להורג הגביר את הלחץ על ממשלות המערב לפעול לחילוץ אזרחיהם ממדינות אלה.

בסרטון שפרסמו חוטפיו של קרטיס במהלך שהותו בשבי, הוא סיפר כי הוא עיתונאי מבוסטון, מסצ'וסטס. הוא הוסיף כי "יש לו כל מה שהוא צריך", והדגיש: "הכל מושלם – מזון, ביגוד, אפילו חברים". הסרטון ככל הנראה צולם בחודש יוני האחרון.

גורם ברשויות הקטאריות מסר: "סוכנויות המודיעין שלנו היו אחראיות לשחרור העיתונאי האמריקני בסוריה. קטאר, כמו מדינות רבות, פועלת ממניעים הומניטריים לשחרור השבויים". הגורם סירב לפרט בנוגע לצעדים שנקטו הרשויות, אולם הבהיר: "זה רק עניין של קשר עם האנשים הנכונים בסוריה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי מוצא להורג בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
ג'יימס פולי, העיתונאי האמריקני שהוצא להורג בעיראק/צילום מסך, יוטיוב

הגורם הקטארי לא מסר פרטים נוספים בנוגע למאמצי השחרור, אך הוסיף: "לקטאר יהיה קשה מאוד לשחרר את השבויים המוחזקים בידי דאעש, אולם עם ארגונים אחרים יהיה לנו פשוט יותר". טרם התברר מה אפשר את שחרורו של קרטיס, ואם ממשלת ארצות הברית העבירה תשלום כופר עבורו. זאת, בניגוד למדיניות האמריקנית הרשמית נגד תשלום כופר לארגוני טרור.

"הוועדה להגנת עיתונאים" היושבת בארצות הברית מעריכה כי לפי שעה, 20 עיתונאים נעדרים בסוריה. לפי ההערכות, רובם מוחזקים בידי "המדינה האיסלאמית".

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully