וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך איתרתי היכן תועד ונרצח העיתונאי בידי דאעש"

העיתונאי והבלוגר אליוט היגינס טוען כי מניתוח סרטון הוצאתו להורג של ג'יימס פולי אפשר להניח שהאזור הצחיח שבשוליו עמק ירוק הוא מדרום לרקה שבסוריה, הנמצאת בשליטת דאעש

כך המודיעין הבריטי היכן פעיל דאעש הוציא עיתונאי להורג. bellingcat, צילום מסך
הסרטון צולם בצפון סוריה/צילום מסך, bellingcat

העיתונאי והבלוגר אליוט היגינס פרסם היום (ראשון) כי הצליח לזהות את המקום בו צולם הסרטון שמתעד את ההוצאה להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי בידי פעיל "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לפי היגינס, הרצח המחריד התרחש בא-רקה, עיר בצפון סוריה הנמצאת על גדת נהר הפרת ומרוחקת כ-160 קילומטרים מחאלב.

היגינס השווה תצלומי אוויר מהאיזור לנוף המדברי הנראה בסרטון, וערך השוואה בין השניים. "אני משוכנע שהתצלומים תואמים למה שרואים בסרט", כתב הבלוגר, שהסתמך גם על דיווחים מעיתון הגארדיאן.

עוד חדשות על דאעש:
המוציא להורג מדאעש: ראפר ובן של בכיר אל-קאעדה
זה הבריטי שהצטרף לדאעש והוציא להורג את העיתונאי
"הצלחתי למצוא את בסיס האימונים של דאעש בגוגל"

דאעש ערפו את ראשו של עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה. צילום מסך
מתוך סרטון הרצח/צילום מסך

"ניתן לראות שפולי וחוטפו נמצאים באיזור הררי וצחיח. כמעט ואין שם צמחיה או דשא, אך בקו האופק ניתן לראות צבע ירוק. בתצלומי אוויר של רקה רואים כי המקום יבש לחלוטין מדרום, אך מוקף בשטחים ירוקים רבים. סביר להניח שהסרטון צולם בבוקר ושהמצלמה פונה לכיוון צפון. אם זה נכון, כדאי לבדוק את השטחים המדבריים בדרום א-רקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כך המודיעין הבריטי היכן פעיל דאעש הוציא עיתונאי להורג. bellingcat, צילום מסך
תצלומי האוויר זהים לשטח המדברי שנראה בסרטון/צילום מסך, bellingcat

הבוקר פרסם העיתון הבריטי סאנדיי טיימס כי פולי נרצח על ידי עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי, בריטי בן 23 מלונדון, שהצטרף לשורות דאעש - כך לפי ה-MI5 וה-MI6, כוחות המודיעין הבריטיים. פולי הוא האמריקני הראשון שהוצא להורג בידי ארגון הטרור הסוני, שמאיים לרצוח אמריקנים נוספים אם צבא ארה"ב לא יפסיק להפציץ בעיראק.

כך המודיעין הבריטי היכן פעיל דאעש הוציא עיתונאי להורג. bellingcat, צילום מסך
המקום יבש, אך בקו האופק ניתן לראות צבע ירוק/צילום מסך, bellingcat

אליוט מצטרף לבלוגר נוסף שבחר להישאר אלמוני, ופרסם כי הצליח לחשוף את מיקומו של בסיס אימוני הטירונים של ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" בעיראק - באמצעות רמזים מתמונות שהעלו חבריו לרשת ועל ידי שימוש בגוגל.

העיתונאי עשה שימוש בסדרת תמונות של אנשי דאעש, שבהן נראים כ-80 גברים לבושים מכף רגל ועד ראש בציוד לחימה, במה שנראה כמו בסיס צבאי. התמונות הועלו בחודש שעבר על ידי פעילים או מקורבים להם לטוויטר. ביום שישי פרסם העיתונאי כי אחרי בדיקה מדוקדקת הוא מאמין שאותו בסיס יושב על גדול החידקל בעיר מוסול - שאותה כבש דאעש לפני כמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully