וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלחתי למצוא את בסיס האימונים של דאעש בגוגל"

עיתונאי אלמוני כתב פוסט ברשת, בו טען כי חשף את מיקום הבסיס שליד מוסול, באמצעות הצלבה של תמונות שהעלו פעילי "המדינה האיסלאמית". "כל מה שהיה צריך זה להיכנס לטוויטר"

האזור שעל גדות החידקל בו עשוי להימצא בסיס דאעש. טוויטר, צילום מסך
הבניין הגדול על גדות החידקל/צילום מסך, טוויטר

"הגשר בתמונה הסגיר את הטרוריסטים": עיתונאי חוקר טוען שהצליח לחשוף את מיקומו של בסיס אימוני הטירונים של ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק - וזאת באמצעות רמזים מתמונות שהעלו חבריו לרשת ועל ידי שימוש בגוגל.

ההשתלטות של דאעש | סיקור מיוחד
הורי העיתונאי שנרצח: "לא הבנו כמה דאעש אכזריים"
שר ההגנה האמריקני: "דאעש - מעבר לכל איום שראינו"
ארה"ב ניסתה לשחרר בני ערובה בסוריה - ונכשלה

לפי הפרסום באתר החדשות הבריטי-אמריקני Mashable, העיתונאי - שסירב להיחשף, עשה שימוש בסדרת תמונות של אנשי דאעש, שבהן נראים כ-80 גברים לבושים מכף רגל ועד ראש בציוד לחימה, במה שנראה כמו בסיס צבאי. התמונות הועלו בחודש שעבר על ידי פעילים או מקורבים להם לטוויטר. ביום שישי פרסם העיתונאי העלום בבלוג Bellingcat כי אחרי בדיקה מדוקדקת הוא מאמין שאותו בסיס יושב על גדול החידקל בעיר מוסול - שאותה כבש דאעש לפני כמה חודשים.

פעילי דאעש בבסיס האימונים במוסול. טוויטר, צילום מסך
פעילי דאעש בבסיס האימונים במוסול/צילום מסך, טוויטר

"האם אי פעם תהיתם איך זה להיות במחנה אימונים של דאעש, או אפילו טוב מכך - למצוא מחנה כזה?", כתב העיתונאי בפוסט שהעלה. "כל מה שאתם צריכים לעשות על מנת למצוא את התשובה לשאלות הללו הוא להיכנס לחשבון הטוויטר של דאעש ולצפות בתמונות". אחרי שהוריד כמה וכמה תמונות, הוא הריץ שורת בדיקות באמצעים פשוטים ונגישים, בהם שירות Google Earth, ואתרי התמונות העולמיים FlashEarth ו-Panoramio, וזאת כדי לראות אם התמונות תואמות מקומות שכבר הועלו לרשת.

באחת התמונות שמצא, נראה גשר על החידקל ושורה של שלטי פרסומת. ברקע, מאחורי הפעילים נראה מבנה מרשים וייחודי. הוא הצליב את הפרטים שבתמונות יחד עם הזיהוי הגיאוגרפי - וטען כי ניתן להצביע במדויק על מיקום התמונה המקורית, שמסגירה את מיקום הבסיס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
האזור שעל גדות החידקל בו עשוי להימצא בסיס דאעש. טוויטר, צילום מסך
האזור שעל גדות החידקל בו עשוי להימצא בסיס דאעש/צילום מסך, טוויטר
האזור שעל גדות החידקל בו עשוי להימצא בסיס דאעש. טוויטר, צילום מסך
האזור שבו אמור להיות הבסיס, לפי התמונות/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, ובעוד ארה"ב שוקלת את הרחבת צעדיה נגד ארגון הטרור הסוני שהשתלט בחודשים האחרונים על חלקים נרחבים מעיראק ומסוריה - מתייחסת היום קטאר לרצח העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שראשו נערף בסרטון שפרסם דאעש.

"קטאר מגנה את הרצח הברברי של העיתונאי האמריקני על ידי 'המדינה האיסלאמית' ודוחה את ההאשמות שלפיהן תרמה לו כספים", אמר היום שר החוץ של קטאר, חאלד אל-עטיה, אחרי התנצלותה של ממשלת גרמניה שהאשימה את קטאר במימון הארגון. "קטאר לא תומכת בקבוצות קיצוניות, בהן דאעש, בשום צורה. אנחנו מזועזעים מהשקפת עולמם, מהאלימות בה הם נוקטים ומהמטרות שלהם", אמר מלונדון.

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully