וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף המכתב שהבריח העיתונאי האמריקני משבי דאעש

לפני שהוצא להורג, הבריח ג'יימס פולי מכתב מכלא "המדינה האיסלאמית" בסוריה. "הרגעים הנפלאים עם המשפחה לוקחים אותי הרחק מכאן", סיפר. לאחותו כתב: "מקווה שאגיע לחתונתך"

אזכרה לעיתונאי ג'יימס פולי – אירביל, עיראק – 24 באוגוסט 2014. AP
אזכרה לג'יימס פולי, אמש באירביל, בירת המחוז הכורדי בעיראק/AP

הוריו של ג'יימס פולי, העיתונאי האמריקני שהוצא להורג על ידי אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסמו מכתב שבנם העביר אליהם מתקופת השבי בסוריה. במכתב, שפורסם בעמוד הפייסבוק של בני משפחתו, תיאר פולי כיצד הוא נאחז בזיכרונות מביתו כדי להחזיק מעמד.

פולי נמנע מלהעלות על הכתב את הדברים. עציר שהוחזק עמו בשבי שינן בעל-פה את המכתב, ואחרי ששוחרר - לפני כשלושה חודשים - הכתיב את המכתב לאמו של פולי, דיאן.

"אני זוכר כל כך הרבה רגעים נפלאים עם המשפחה, והם לוקחים אותי הרחק מהכלא הזה", מסר פולי להוריו. "החלומות על המשפחה והחברים לוקחים אותי הרחק מכאן וממלאים באושר את לבי. אני יודע שאתם חושבים עליי ומתפללים עבורי".

רצח העיתונאי ג'יימס פולי
"כך איתרתי היכן תועד ונרצח העיתונאי בידי דאעש"
"המוציא להורג מדאעש: ראפר ובן של בכיר אל-קאעדה"
שר ההגנה האמריקני: ”דאעש - מעבר לכל איום שראינו”

ג'ון ודיאן פולי, הוריו של ג'יימס פולי, מחוץ לביתם ברוצ'סטר – ניו המפשייר, 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הוריו של פולי, ג'יימס ודיאן, מחוץ לביתם בניו המפשייר/רויטרס

פולי תיאר במכתבו את תנאי המעצר, וכתב כי הוא הוחזק בתא אחד לצד 17 שבויים נוספים. "שיחקנו יחד משחקנים ולימדנו זה את זה. זה עזר להעביר את הזמן. חזרנו על הסיפורים וצחקנו כדי לשבור את המתח", סיפר במכתבו. "היו לי ימים חלשים וימים חזקים; היינו שמחים כאשר אחד מאיתנו שוחרר, אבל כמובן, כל אחד קיווה לחירותו-שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"סבתא, כשאשוב הביתה אצטרך את העזרה שלך"

העיתונאי האמריקני סיפר כי התנאים בשבי השתפרו בחלוף הזמן: "מאכילים אותנו טוב יותר עכשיו, ומאכילים אותנו מדי יום". יש לנו תה, ולפעמים גם קפה. העליתי מחדש את רוב המשקל שאיבדתי בשנה האחרונה".

פולי הקדיש חלקים שונים במכתב לבני משפחתו. בפנייה לאחותו, קייטי, אמר: "אני כל-כך גאה בך. את הכי חזקה והכי טובה מכולנו! אני חושב עלייך, בטח עובדת קשה ועוזרת לאנשים כאחות. אני שמח שעוד החלפנו סמסים ממש לפני שנפלתי בשבי. אני מתפלל שאוכל להגיע לחתונה שלך. עכשיו אני נשמע כמו סבתא".

ובסיום גם פנה פולי לסבתו, והוא הבטיח לה שייקח אותה לסעודה במסעדה האהובה עליהם: "בבקשה, קחי את התרופות שלך, צאי להליכות והמשיכי לרקוד. אני מתכנן לקחת אותך ל'מרגריטה' כשאשוב הביתה. תהייה חזקה, כי אצטרך את העזרה שלך כדי להשתלט מחדש על החיים שלי. ג'ים".



לקריאת המכתב המלא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully