וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הפלנו מטוס ריגול ישראלי שחדר למתקן גרעין

משמרות המהפכה של הרפובליקה האיסלאמית מסרו כי מטוס ללא טייס ניסה להגיע ל"אזור הגרעיני האסור" בנתנז, אך הופל על ידי טיל נ"מ. "סימן לכך שהמשטר הציוני מחרחר מלחמה"

נשיא איראן חסן רוחאני בסיור בתעשיות הביטחוניות באיראן, באוגוסט 2014. סוכנות הידיעות "מהר", צילום מסך
סקר אמצעי לחימה חדישים של משרד ההגנה. רוחאני, היום/צילום מסך, סוכנות הידיעות "מהר"

יחידות ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראניים הפילו מטוס ללא טייס (מל"ט) ישראלי באזור מתקן העשרת הגרעין בנתנז – כך מסרו משמרות המהפכה בהודעה לסוכנויות הידיעות במדינה. לפי ההודעה, מדובר במל"ט ריגול חמקן שניסה לחדור למתקן. לפי אתר משמרות המהפכה, מדובר ב"עוד סימן להיותו של המשטר הציוני מחרחר מלחמה".

"מתקפת סייבר איראנית גדולה על ישראל בזמן המבצע"

הוא הופל באמצעות טיל נגד מטוסים כשהתקרב "לאזור הגרעיני האסור בנתנז", כך לפי ההודעה. "טיל פגע במל"ט הריגול מסוג 'שבח' (רוח רפאים) לאחר שיחידות ההגנה האווירית עקבו אחריו". מדובר צה"ל נמסר: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים".

עוד בוואלה! חדשות:
חוסל אחראי העברות הכספים של חמאס
המוציא להורג מדאעש: ראפר ובן של בכיר אל-קאעדה
אובמה שוקל להורות על תקיפות אוויריות בסוריה

פקחים מנטרלים סרכזות. מתקן ההעשרה נתנז, 20 בינואר 2014. סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, אתר רשמי
פקחי סבא"א מנטרלים צנטריפוגות במתקן ההעשרה בנתנז/אתר רשמי, סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א

רק הבוקר ערך נשיא איראן, חסן רוחאני, ביקור במשרד ההגנה בטהראן, שם הוצגו בפניו סוגים חדשים ושיפורים של טילים ואמצעי לחימה נוספים שפותחו במפעלי התעשייה הצבאית האירנית. בין היתר, הוצגו לנשיא טילי השיוט "קדיר ו"נצר", וכן נחשפו שני מל"טים חדשים מתוצרת איראנית.

לפני כחודשיים, חשפו התעשיות הביטחוניות האיראניות מכ"ם ענק המכונה "גאדיר", שביכולתו לזהות כלי טיס ממרחק רב. כבר בשנת 2011 חשפו האיראנים מכ"ם המסוגל לזהות פעילות באמצעות קרן אור, שמשודרת ונעה באופן אלקטרוני ללא צורך בהטיה או סיבוב של המכשיר עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מכ"ם גאדיר שהציגה איראן, המסוגל לזהות כלי טיס ברדיוס של 1,000 קילומטרים. יוני 2014. תקשורת איראנית,
מסוגל לזהות כלי טיס ממרחק רב. מכ"ם "גאדיר"/תקשורת איראנית

עם זאת, במערכת הביטחון הישראלית התייחסו לפרסומים כאלה בתקשורת האיראנית, וטענו כי מדובר ב"הרבה רעש תקשורתי ופחות בהצלחה טכנולוגית". גורם ביטחוני אמר: "האיראנים צוברים ידע רב בתחום הביטחוני ומפתחים בעצמם לא מעט מערכות, חלקן באמצעות מידע ופיתוחים שנמכרים לה חרף אמברגו בנושא ומתחת לרדאר של המערב. בחלק מהמערכות מדובר בגימיק שמעיד על מידת הלחץ של בכירי המשטר ממתקפה אפשרית בעתיד. יעידו על כך הקמפיינים שלהם".

בתוך כך, המשא ומתן עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית נמשך. לפני כשבוע, מסר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), יוקיה אמאנו, כי איראן החלה ביישום הצעדים לשקיפות תכנית הגרעין שלה. "החלנו ביישום חמשת הצעדים", אמר אמאנו לכתבים בשדה התעופה של וינה, בחזרתו מטהראן, שם נפגש עם בכירים איראנים. הוא הוסיף כי הוא מקווה להתקדמות בנושא במהלך השבוע הקרוב. המועד האחרון שנקבע ליישום הצעדים הוא 25 באוגוסט.

בחודש ינואר, אמר ראש סוכנות הגרעין של איראן, עלי אכבר סאלחי, כי פקחי סבא"א החלו לפרק כמה מהצנטריפוגות במתקן העשרת האורניום בנתנז. "קרחון הסנקציות נמס", אמר לטלוויזיה הממלכתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully