וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקפת סייבר איראנית גדולה על ישראל בזמן המבצע"

17.8.2014 / 17:01

קצין בכיר בחיל התקשוב חשף שאיראניים ניהלו מתקפת סייבר חסרת תקדים במהלך מבצע "צוק איתן": "לא נראו היקפים כאלה, גם לא בסוג היעדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקפת סייבר על ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך מבצע "צוק איתן" ניסה חמאס יחד עם ארגוני טרור נוספים לפגוע בעורף הישראלי, אולם כעת מתברר כי לפלסטינים הייתה עזרה חיצונית בניסיון להזיק לתושבי המדינה. קצין בכיר באגף התקשוב חשף היום (ראשון) כי במהלך המבצע נרשם "מאמץ איראני משמעותי" בתחום לוחמת הסייבר. "לא ראינו היקפים כאלה בעבר, גם לא בסוג היעדים", אמר הקצין שהסביר כי האיראנים תקפו בין היתר יעדי תשתית תקשורתית במרחב האזרחי בישראל. בימי המבצע היה גם צה"ל עצמו יעד למתקפה, כשבין היתר הותקפו אתר פיקוד העורף ואתר הסברה של דובר צה"ל.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בנט: להפסיק את המו"מ עם חמאס
נתניהו: חמאס לא יצליח לחפות על ההפסד הצבאי בהישג מדיני
דעה: טיפים לקופצים לשקם את הדרום

הקצין התייחס עוד לשיפורים הטכנולוגיים במהלך ימי "צוק איתן", שבאו לידי ביטוי בהעברת מודיעין בזמן אמת לכוחות צה"ל הפועלים בשטח. אם עד השנה האחרונה מידע נאסף באגף המודיעין (בפיקודו של האלוף אביב כוכבי) היה נתקע בין גורמים שונים ולא מגיע ליעדיו בשטח, הרי שכעת – הודות למערכת "אופק רשתי" שעליה אחראים אגף המודיעין ואגף התקשוב, התבצע שינוי ברשתות המחשב בכל הנוגע להפקת "שכבות מודיעין" יעילות והעברתן הלאה.

כנס השקת תכנית "צה"ל רשתי" בראשות הרמטכ"ל, רב אלוף בנימין (בני) גנץ,  ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ' וקצין הקשר הראשי, תת אלוף איל צבי זלינגר. יולי 2014. דובר צה"ל
כנס השקת תכנית "צה"ל רשתי" בראשות הרמטכ"ל, רב אלוף בנימין (בני) גנץ, ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ' וקצין הקשר הראשי, תת אלוף איל צבי זלינגר. יולי 2014/דובר צה"ל

הקצין הבכיר ציין כי הודות למערכת, העבירו הגורמים, האמונים על האיסוף והמחקר, מידע בזמן אמת לכוחות המגוונים בחיל הים, בחיל האוויר ובזרוע היבשה. הקצין הדגים כיצד השינוי התאפשר ונתן לדוגמה את חקירתו של מחבל פלסטיני שעסק בחפירת מנהרות, ושנלכד על ידי צה"ל ברצועה. "חוקרים של יחידת 504 (היחידה להפעלת סוכנים) חקרו עובד מהמנהרות שנשבה במבצע", סיפר והוסיף כי המידע שהצליח החוקר לדלות מהנחקר הועבר בזמן אמת באמצעות מערכות התקשוב שנמצאות בחדרי החקירות. כך גם התבצע הקישור בין יחידות שונות באגף המודיעין לכלי שיט של חיל הים, שקיבלו מטרות לתקיפה וירו בזמן באמצעות חימוש מדויק.

באגף התקשוב אמרו כי 65% מתהליך השלמת המערכת הסתיים, ושהשאר (שמוגדר כחלק המורכב של התהליך) נמצא עדיין בעבודה. "אין לנו כוונה שהמ"כ ומפקד המחלקה ירוצו עם המחשב", הוסיף הקצין הבכיר, "אנחנו נגיע עם המידע עד לרמת המ"פ".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מערך הסייבר של השב"כ. דוברות שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
ישראל זיהתה מתקפה בהיקפים שטרם נראו/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שב"כ

בתוך כך, בצה"ל נערכים גם לאפשרות של לחימה בלבנון מול חיזבאללה ומעריכים כי התנאים הטופוגרפיים, כמו גם רמתו המקצועית של חיזבאללה יקשו מאוד על הצבא בהגנה ובהתקפה.

לטענת קצין בכיר באגף התקשוב, חלקים ממערכי הטילים (קרקע קרקע), מהרקטות ומטילי חוף ים ('יחונט'), הם ניידים - ולכן יהיה מאוד קשה לאתר אותם. מטרת אגף התקשוב, אמר, היא לאפשר תקשורת בין הגופים והיחידות שיאפשרו תקיפת מטרה מהרגע שאותרה. באגף התקשוב ציינו כי האתגר הגדול יהיה להפעיל ביעילות כלי תקשורת בעומק השטח הלבנוני, כולל בביירות, ולא רק בצור ובצידון.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully