וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: חמאס לא יצליח לחפות על ההפסד הצבאי בהישג מדיני

17.8.2014 / 11:11

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי הנחה את המשלחת הישראלית למגעים בקהיר "לעמוד על צורכי הביטחון של ישראל". שטייניץ: "נמל בעזה יהיה דיוטי פרי לרקטות". לנדאו: "חמאס מנהל אותנו"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למגעים המתנהלים בקהיר בנושא עזה, ואמר כי ישראל לא תסכים להסדרה שאינה מבוססת על הכרה בצורכי הביטחון שלה. נתניהו הדגיש כי חמאס הפסיד במערכה בעזה וכי רק שקט ארוך טווח ימנע ממנו מפלה נוספת. "אם חמאס חושב שעל ההפסד הצבאי הוא יחפה בהישגים מדיניים, הוא טועה", אמר נתניהו.

עוד כותרות בנושא:
ההצעה המצרית - המלכוד המשותף לישראל ולחמאס
מאמצים להגיע להסדר; ישראל שוקלת תכנית חלופית
גורם ישראלי: "סיכוי קלוש" להסכם עד סוף ההפוגה

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"המשלחת הונחתה לעמוד על צורכי הביטחון של ישראל". בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

ראש הממשלה הוסיף כי "כל עוד לא ישוב השקט, חמאס ימשיך לספוג מכות קשות מאוד". על המגעים בקהיר אמר כי המשלחת הישראלית שמשתתפת בשיחות הונחתה "לעמוד על צורכי הביטחון של ישראל". נתניהו הוסיף כי "רק אם יהיה מענה ברור לצרכים הביטחוניים שלנו - נסכים להגיע להבנות. בחודש האחרון החמאס ספג מכה צבאית קשה. אנחנו השמדנו לו את מערך המנהרות שהוא חפר במשך שנים, פגענו במאות מחבלים, יירטנו את הרקטות שהוא צבר במטרה לבצע אלפי פגיעות קטלניות בעורף הישראלי, וסיכלנו את הפיגועים שהוא ניסה לבצע נגד אזרחי ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לדברי נתניהו, לחץ וחידוש ירי הרקטות מצד חמאס לא יגרום לישראל לעשות ויתורים. "כל עוד לא ישוב השקט, חמאס ימשיך לספוג מכות קשות מאוד ואם חמאס חושב שלא נוכל לעמוד לאורך זמן - הוא טועה", הוסיף. "במזרח התיכון הסוער והבלתי יציב שבתוכו אנחנו חיים, לא מספיק שיהיה יותר כוח, צריך גם נחישות ואורך רוח", המשיך נתניהו. "חמאס יודע שיש לנו הרבה כוח, אבל אולי הוא חושב שאין לנו די נחישות ואורך רוח, וגם בזה הוא טועה טעות גדול. נמשיך לעמוד יחד איתנים ומלוכדים עד שנשיג את יעדי המערכה - השבת השקט והביטחון לכל אזרחי ישראל ".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד

בפתח הישיבה התייחסו כמה מהשרים למגעים, כאשר השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, תקף את חמאס על דרישתו לקבל נמל: "זה יהיה דיוטי פרי של רקטות", אמר שטייניץ. שר התיירות עוזי לנדאו תקף את נתניהו מימין ואמר כי בעקבות השיחות בקהיר, "חמאס מנהל אותנו והופך לארגון בעל מעמד בינלאומי".

מכינים תכנית חלופית

המשלחת הישראלית לשיחות יצאה הבוקר לקהיר, שם יתחדש היום המשא ומתן העקיף בין ישראל לבין הפלסטינים, אך קיים ספק רב בשני הצדדים בנוגע לאפשרות להגיע להסכמה. בישראל מכינים כבר תכנית חלופית, המתבססת על הקלת המצור על הרצועה באופן חד-צדדי, תוך שמירת חופש פעולה מלא לצה"ל.

בשבועות האחרונים קידמה שרת המשפטים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני, ציפי לבני, הצעה ברוח זו תחת הכותרת "הסדרה מול העולם". על פי ראייתה של לבני, צעדים חד-צדדיים שתבצע ישראל למתן הקלות לתושבי עזה, יזכו לתמיכה מצד הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב, ללא הצורך לחתום על הסכם עם חמאס. בסוף השבוע פורסם בוואלה! חדשות כי גם השר נפתלי בנט מקדם הצעה דומה.

חאלד משעל נואם, קהיר, 19 נובמבר 2012. רויטרס
"נתעקש על נמל ימי ושדה תעופה". משעל/רויטרס

גם בצד הפלסטיני מעריכים כי ההסכמה לא נראית קרובה ואמרו בסוף השבוע כי קיימים נושאים מרכזיים עליהם עדיין יש מחלוקת. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר אתמול בריאיון לרשת "אל-ג'זירה" כי ארגונו יתעקש על הקמת נמל ימי ושדה תעופה ברצועת עזה - שתי דרישות שישראל ומצרים דוחות על הסף. "אנחנו רוצים שהתוקפנות תיפסק, שהמצור ייגמר, שתושבי עזה יזכו לחינוך ולבריאות ודורשים נמל, שדה תעופה וסוף לכיבוש ולהתנחלויות", אמר.

מנהיג נוסף בחמאס, איסמעיל רדואן, התבטא אתמול באופן דומה ואמר כי חמאס מסרב לדחות את הדיון בעניין הקמת נמל ימי ושדה תעופה לשלב מאוחר יותר, כפי שהוצע במתווה המצרי. לפי פרסומים שונים, רק חודש אחרי החתימה על הסכם יתקיים בקהיר סבב נוסף של משא ומתן, ובו יידונו השבת גופות החיילים שנחטפו, שחרור האסירים וכן דרכי הפעלת שדה תעופה ונמל ימי ברצועה.

לפניות לכתב: amir_t@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully