וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקד נוסף של אבולה? קונגו אישרה שני מקרי מוות

25.8.2014 / 3:42

לראשונה מתקבל דיווח על מוות מהנגיף הקטלני מחוץ למערב אפריקה, אך שר הבריאות הבהיר כי אין קשר בין שני החולים שמתו לבין המגיפה שמשתוללת שם. הסברה היא שמדובר בזן נפרד

ליברים מכסים את פניהם, סמוך למרכז לטיפול ולבידוד חולי אבולה, אוגוסט 2014. GettyImages
אזרחי ליבריה מכסים את פניהם בסמוך למרכז בידוד לחולי אבולה/GettyImages

שר הבריאות של קונגו, פליקס קבנגה נומבי, מסר אתמול (ראשון) כי שני בני אדם בצפון-מערב המדינה מתו כתוצאה מהידבקות באבולה. זו הפעם הראשונה שמתקבל דיווח על הידבקות באבולה מחוץ למערב אפריקה, מאז התפרץ שם הנגיף הקטלני.

לדברי שר הבריאות הקונגולזי, "למגיפה הזו אין שום קשר למגיפה שמשתוללת במערב אפריקה". את דבריו חיזק דובר ארגון הבריאות העולמי, גרגורי הרטל, שמסר כי ישנה סבירות גבוהה כי המקרים שהתגלו בקונגו עשויים להיות מזן נפרד לגמרי של המחלה מזה שמשתולל במערב היבשת, ואשר גבתה עד כה את חייהם של יותר מ-1,400 בני אדם. הרטל, מסר כי דוגמיות שנלקחו לבדיקת מעבדה נמצאו מכילות את הנגיף. תוצאות של בדיקות נוספות צפויות להתפרסם מחר.

התפרצות האבולה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בהלת אבולה בברלין: מאות הוכנסו להסגר
ישראלים חוששים מהאבולה: "מודדים חום בכניסה למשרד"
עשרות חולי אבולה נמלטו ממרפאה שנבזזה בליבריה

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
צוות רפואי מטפל בחולי אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/AP

שני מקרי המוות התרחשו במחוז בואנדה. בשבוע האחרון מסרו השלטונות במדינה כי שמונה בני אדם באזור זה מתו, לאחר שסבלו ממחלות שלוו בחום גבוה מאוד. אתמול אישר שר הבריאות כי שניים מהם מתו בשל הידבקות באבולה. 11 חולים נוספים מטופלים כעת בבידוד, ונבדקים עוד 80 מקרים חשודים.

מגיפת האבולה, ששיעור התמותה ממנה עומד על קרוב ל-90%, התפרצה כמה פעמים באזורים שונים של אפריקה מאז סוף שנות ה-70', אולם ההתפרצות הנוכחית בליבריה, גינאה, סיירה לאון וניגריה היא החמורה ביותר שנרשמה, ונעשים מאמצים למגר אותה ולמנוע את התפשטותה. כעת, יכול להיות שהעולם ניצב בפני התפרצות נוספת של המחלה במוקד נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully