וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את חג שבועות

שתי ילדות טבעו למוות בבריכה בסביון, העולם מכיר בממשלה הפלסטינית, סרטון מתעד את שחרור החייל האמריקני משבי טליבאן וילד בן 13 נעצר בחשד שניסה לחסל עבריין. כל כותרות החג

שתי ילדות טבעו למוות בבריכה בסביון; "לא ייתכן שטבעו"

טרגדיה בערב החג: שתי ילדות בנות 12 טבעו למוות אתמול (שלישי) בבריכת שחייה ביתית ברחוב השקמה ביישוב סביון. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום קבעו את מותן של השתיים בתום פעולות החייאה.

החשד הוא שמה שהוביל לאירוע הטראגי הוא קצר חשמלי. אפשרות נוספת שנבדקת היא שהאסון התרחש לאחר ששיער ראשה של אחת הבנות נתפס בצינור היניקה של המשאבה בתחתית הבריכה, וחברתה שבאה לעזרתה התחשמלה למוות. החוקרים אינם שוללים גם את האפשרות שהילדות נפגעו מרעלים שהיו במים.

בשלב זה, נראה כי האפשרות ששתי הילדות הבוגרות טבעו אינה הגיונית. "אנחנו המומים", אמר אחד השכנים בשיחה עם וואלה! חדשות. "אולי הייתה תקלה במערכת הכלור. הרי זה לא הגיוני ששתי ילדות בגיל כזה יטבעו בתוך בריכת שחייה".

האיחוד האירופי: "נעבוד עם הממשלה החדשה ברשות"

העולם נותן הזדמנות לממשלה הפלסטינית: אחרי הודעת ארה"ב ביום שני שבכוונתה לשתף פעולה עם הממשלה החדשה שהוקמה ברמאללה, אתמול הודיעו גם סין, הודו והאיחוד האירופי על הכרה בממשלת האחדות הפלסטינית. גם משרדי החוץ של בריטניה ושווייץ פרסמו הודעות דומות. עד כה אף מדינה לא הצטרפה לעמדת ישראל שיש להחרים את הממשלה החדשה.

בהודעת התמיכה של האיחוד האירופי בממשלה הפלסטינית החדשה נכתב כי הקמת הממשלה הינה "צעד חשוב בתהליך הפיוס הפלסטיני". כמו כן נכתב: "הפיוס הפלסטיני מייצר הזדמנויות חדשות עבור תהליך השלום", וצוינו לשבח דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על כך שהממשלה החדשה מחויבת להסכמים עם ישראל, מכירה בישראל ומתנגדת לאלימות.

בערב החג: סוכל פיגוע דקירה נגד חיילים בבית אל

נמנע פיגוע דקירה בערב חג שבועות: כוח של צה"ל עצר אתמול(שלישי) פלסטיני בסמוך למחסום בבית אל, לאחר שרץ עם סכין לעבר החיילים המוצבים במקום במטרה לפגוע באחד מהם. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד, והחשוד נלקח לחקירה על ידי כוחות הביטחון. לא היו נפגעים באירוע. לדברי החיילים, החשוד רץ לעברם עם דגל פלסטין וצעק "אללה אכבר".

בלילה שבין שני לשלישי סוכל פיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. מחבל הגיע חמוש באקדח לצומת הסמוך לעיר שכם ופתח בירי לעבר לוחמי גדוד "אלון" של משמר הגבול המוצבים במקום. אחד הלוחמים וכן חייל צה"ל שהיה במקום השיבו לעברו באש ופגעו בו. אחד הלוחמים נפצע באורח קל ברגלו מהירי, ובתום טיפול במקום של אנשי מגן דוד אדום והצלה יו"ש פונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

חשד: דקר את זוגתו במלון יערות הכרמל, מצבה קשה

אישה בשנות ה-20 לחייה נמצאה אתמול (שלישי) מחוץ למלון יערות הכרמל, כשהיא סובלת מפצעי דקירה בחזה. צוותי מגן דוד אדום העניקו לה טיפול רפואי במקום, ופינו אותה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם היא מאושפזת במצב קשה. הפצועה דיווחה כי בן זוגה דקר אותה בזמן ששהו בחופשה בבית המלון, ונמלט מהמקום. לאחר שעות של חיפושים הוא אותר כשבלע כדורים וככל הנראה ניסה לשים קץ לחייו. מחר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה.

עידן לביא, חובש בכיר של מד?א שהגיע ביחד עם צוות טיפול נמרץ למקום סיפר: "עוברי אורח איתרו את האישה במצב קריטי והזעיקו אותנו. הנפגעת נמצאה כשהיא בהכרה מלאה ושהיא עם דקירות מרובות בגופה. הענקנו לה טיפול מציל חיים ופינינו אותה להמשך טיפול בבית חולים?.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סיסי בנאום הניצחון: "יחד נשיג צדק חברתי במצרים"

נשיאה הנבחר של מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, קרא הערב (שלישי) לתושבי מצרים לפעול יחד כדי להשיב את הביטחון למדינה, וכדי להשיג "חירות ו"צדק חברתי". סיסי אמר את הדברים במהלך נאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, לרגל ההודעה הרשמית על זכייתו בבחירות, שבהן זכה ב-96.6% מקולות הבוחרים.

"אני מודה למיליונים שעמדו בקלפיות למען עתידה של מצרים", אמר סיסי, שהודה גם למערכת המשפט במדינה. מוקדם יותר היום הכריזה ועדת הבחירות המרכזית במדינה על ניצחונו המוחץ, וכי אחוז ההצבעה הרשמי עומד על 47%, שהם כ-25 מיליון מצביעים, בשלושת ימי הבחירות שנערכו בשבוע שעבר. יריבו היחיד של סיסי, חמדין סבאחי, זכה ל-3% בלבד.

שריפת ענק בנגב: תושבי קיבוץ להב פונו מבתיהם

תושבי קיבוץ להב, הסמוך לבאר שבע, פונו אתמול (שלישי) מבתיהם בשל שריפה שפרצה ביער להב הסמוך לקיבוץ הדרומי, והורשו לשוב אליהם לאחר שהושגה שליטה על האש. הדליקה כילתה כ-300 דונם משטח היער, וצוותי כיבוי השתלטו באופן מלא על האש לאחר כמה שעות. לא דווח על נפגעים באירוע.

בשל השריפה, המשטרה סגרה לתנועה את כביש 325 המחבר בין היישוב לקיבוץ דביר, ובמקום הוקם חדר פיקוד משותף לכלל גופי החירום. המשטרה אסרה על כניסה ליער או לקיבוץ, והיא פינתה את הנהגים שרוצים להתפנות מהאזור אל כביש 31.

הערכה: הילדות הורעלו למוות בבריכה בסביון

במשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות טביעתן של שתי הילדות בנות ה-12 בבריכה פרטית בסביון אתמול (שלישי). במהלך הלילה באו למקום שורת מומחים ובהם מהנדסי חשמל מומחים לבריכות, ביולוגים שבדקו את איכות המים וכן מומחים נוספים. לפי שעה, לא הושגה פריצת דרך באשר לסיבה שגרמה לטרגדיה. במשטרה בודקים שני כיוונים עיקריים לסיבת המוות – קצר שגרם להתחשמלות הילדות ושחרור רעלים מאחת המערכות בבריכה, הנמצאת בביתה של סבתה של אחת הילדות.

אמש עלו הערכות שונות שלפיהן הילדות, שידעו לשחות, התחשמלו וכתוצאה מכך טבעו. ואולם, היום התחזק החשד שדווקא הרעלה היא שהביאה למוות הכפול. "לפי התיאור של מה שהתרחש בבריכה, הסיכוי כי מדובר בהתחשמלות הוא נמוך", הסביר עופר אלון, מומחה לבריכות שחייה. לדבריו, "במקרה של התחשמלות אפשר היה לראות סימנים חיצוניים של כוויות על הגופות. מה שמסתמן כאן זו הרעלה של גז כלור. הריאקציה שבין חומצה לבין כלור יוצרת גז כלור רעיל. חשיפה של אנשים שנמצאים בבריכה בפעילות גופנית כמו שחייה או משחק עלולה להיות קטלנית".

תיעוד: רגע השחרור של החייל האמריקני משבי טליבאן

ארגון טליבאן באפגניסטן פרסם סרטון וידאו המתעד את שחרורו של החייל האמריקני בו ברגדאל בסוף השבוע, לאחר חמש שנים שבהן היה בשבי. בסרטון, שאורכו 17 דקות, נראה ברגדאל, מגולח ולבוש לבן, מובא בטנדר כסוף לאתר במזרח אפגניסטן שבו נמסר לידי כוחות מיוחדים של צבא ארצות הברית.

עם נחיתתו של המסוק האמריקני במקום, נראים שני אנשי טליבאן, תחת דגל לבן, מעבירים את ברגדאל, שקית פלסטיק בידו, לידי שלושה חיילים בלבוש אזרחי. החיילים האמריקנים נראים לוחצים את ידיהם של החוטפים ומלווים את ברגדאל אל המסוק. הוא עלה עליו לאחר שנפטר מהשקית שהייתה בידו. מעמד המסירה של ברגדאל לידי הכוחות האמריקניים ארך מעט יותר מדקה. הסרטון פורסם לראשונה בחשבון הטוויטר של דובר הטליבאן, זביהוללה מוג'אהיד.

בן 13 נעצר בחשד שניסה לחסל עבריין עם מטען חבלה

בן 13, בשירות עולם הפשע: המשטרה עצרה נער מבת ים בחשד שנשלח להניח מטען חבלה במטרה לחסל עבריין. על פי החשד, מי ששלח את הנער לעשות זאת היה לא אחר מאשר אחיו הגדול, הנושא מאסר עולם בגין רצח. הנער נעצר לפני כמה שבועות, אולם רק אחר הצהריים (רביעי) הותר לפרסם זאת.

הפרשה החלה ב-2 במאי, אז איתרה המשטרה מטען חבלה בשקית בגן ציבורי בבת ים, בסמוך לבית ספר ושכונת מגורים הומה. במסגרת עבודות נטרול המטען, נדרשו השוטרים להרחיק את תושבי השכונה ובהם עשרות ילדים מחשש שייפגעו. על פי החשד, הנער היה אמור להניח את המטען בפיצוצייה אבל כשראה שהיא מלאה בעוברים ושבים הוא נבהל והסתיר אותו בתוך עץ בגן הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully