וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי בנאום הניצחון: "יחד נשיג צדק חברתי במצרים"

נשיאה הנבחר של מצרים קרא לתושבי המדינה לשתף פעולה כדי להשיב את הביטחון, בנאום ששודר בטלוויזיה לרגל זכייתו המוחצת ב-96% מקולות הבוחרים. בסעודיה ובלוב מיהרו לברך

עבד אל-פתאח א-סיסי מגיע להצביע בקלפי – קהיר, מצרים, 26 במאי 2014. AP
עבד אל-פתאח סיסי בדרך להצבעה בבחירות לנשיאות, בשבוע שעבר/AP

נשיאה הנבחר של מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, קרא אמש (שלישי) לתושבי מצרים לפעול יחד כדי להשיב את הביטחון למדינה, וכדי להשיג "חירות ו"צדק חברתי". סיסי אמר את הדברים במהלך נאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, לרגל ההודעה הרשמית על זכייתו בבחירות, שבהן זכה ב-96.6% מקולות הבוחרים.

"אני מודה למיליונים שעמדו בקלפיות למען עתידה של מצרים", אמר סיסי, שהודה גם למערכת המשפט במדינה. מוקדם יותר אתמול הכריזה ועדת הבחירות המרכזית במדינה על ניצחונו המוחץ, וכי אחוז ההצבעה הרשמי עומד על 47%, שהם כ-25 מיליון מצביעים, בשלושת ימי הבחירות שנערכו בשבוע שעבר. יריבו היחיד של סיסי, חמדין סבאחי, זכה ל-3% בלבד.

סיסי, שר ההגנה ורמטכ"ל הצבא לשעבר, עלה לשלטון ביולי הקודם, בעת הדיח הצבא מהשלטון את הנשיא האיסלאמיסטי מוחמד מורסי, שנמצא מאז במעצר ונאשם ברצח מפגינים. תנועת "האחים המוסלמים" הוצאה אל מחוץ לחוק והוגדרה כארגון טרור.

עוד ידיעות על הבחירות במצרים
הבחירות במצרים: יריבו של סיסי ערער על התוצאות
פרשנות: מצרים מתעוררת לשחר של יום ישן
מבוכה לסיסי: הבחירות הוארכו בשל שיעור הצבעה נמוך

תומכי עבד אל-פתאח סיסי, חוגגים את ההודעה על זכייתו הרשמית בנשיאות המדינה, 3 ביוני 2014. AP
תומכיו של סיסי חוגגים את ניצחונו הרשמי, אתמול/AP

מלך ערב הסעודית, עבדאללה, בירך אתמול את סיסי על ניצחונו, וכינה זאת "יום היסטורי". הוא הבטיח שריאד תמשיך לתמוך את המדינה המאוכלסת ביותר בעולם הערבי. כמו כן, עבדאללה הפציר בסיסי לקיים "דו-שיח לאומי עם כל הקבוצות בחברה, שעל ידיהן אין דם של חפים מפשע".

גם ראש הממשלה הזמני של לוב, עבדאללה א-ת'יני, הביע את תמיכתו בסיסי לנוכח המאבק המתקיים במדינה בין מיליציה בראשותו של הגנרל בדימוס חליפה חפתר נגד מיליציה איסלאמית, התומכת בראש הממשלה החדש, אחמד מעיתיק. לוב קראה לסיסי לסייע לה באופן צבאי על מנת להשיב את הסדר במדינה.

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully