וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזק החשד שהילדות התחשמלו: "לא הגיוני שבנות 12 יטבעו"

4.6.2014 / 0:32

במשטרה מעריכים כי קצר חשמלי גרם למות שתי הילדות בבריכה בסביון. אפשרות אחרת היא שהן נפגעו מרעלים. החוקרים צפו בצילומי האבטחה ולקחו דגימות מהמים. ראש העיר: אסון בלתי נתפס

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

לאחר מותן של שתי הילדות, בנות 12, בבריכה פרטית בסביון אתמול (שלישי), מתחזק החשד כי מה שהוביל לאירוע הטראגי הוא קצר חשמלי. אפשרות נוספת שנבדקת היא שהאסון התרחש לאחר ששיער ראשה של אחת הבנות נתפס בצינור היניקה של המשאבה בתחתית הבריכה, וחברתה שבאה לעזרתה התחשמלה למוות. החוקרים אינם שוללים גם את האפשרות שהילדות נפגעו מרעלים שהיו במים.

בשלב זה, נראה כי האפשרות ששתי הילדות הבוגרות טבעו אינה הגיונית. "אנחנו המומים", אמר אחד השכנים בשיחה עם וואלה! חדשות. "אולי הייתה תקלה במערכת הכלור. הרי זה לא הגיוני ששתי ילדות בגיל כזה יטבעו בתוך בריכת שחייה".

עוד סיפורים מהארץ:
בערב החג: סוכל פיגוע דקירה נגד חיילים בבית אל
חשד: דקר את זוגתו במלון יערות הכרמל, מצבה קשה
מהמושב להתנחלות: הכירו את זוג השמאלנים של איתמר

שתי ילדות בנות 12 טבעו למוות בבריכה פרטית בסביון, ה-3 ביוני 2014. דרור עינב
הבית שבו טבעו הילדות, אתמול/דרור עינב

אחד הביקורים בבתי הילדות שטבעו היה של ראש העיר שבה השתיים התגוררו: "סיימתי עכשיו ביקורים אצל המשפחות, ההלם הוא גדול ולא ניתן לתפוס את האסון. זה הזמן שלנו כקהילה לתמוך ולסייע אחד לשני, להתקשר ולשאול לשלומם של הורים, ובעיקר להיות קשובים לילדים. מיד עם היוודע דבר האסון הוריתי על הקמת מרכז סיוע שיקשר בין גורמי הטיפול לתלמידים. אנחנו בקשר צמוד עם מנהלת בית הספר וצוותי היועצות וכולנו קשובים לילדים. בתיאום עם משרד החינוך בקשתי לפתוח את בית ספר שבו למדו הילדות בצאת החג, לקלוט תלמידים והורים המעוניינים להיפגש עם צוות בית הספר ביחד עם יועצות ופסיכולוגיים אשר ייתנו כל תמיכה שתידרש. זה הרגע שלנו כקהילה לתמוך אחד בשני".

שתי הילדות הגיעו בשעות הצהריים אל הבריכה שבבית סבתה של אחת מהן. בשלב מסוים, מצאה הסבתא - שכל אותו זמן שהתה בבית - את השתיים כשהן מחוסרות הכרה בתוך המים. היא מיהרה למשות אותן מהמים ובמקביל הזעיקה למקום את המשטרה. שוטר סיור שהגיע למקום החל לבצע בילדות פעולות החייאה בסיוע טלפוני של מד"א עד להגעת צוותי ההצלה למקום. בתום פעולות החייאה ממושכות נאלצו הצוותים לקבוע את מותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הילדות שיחקו - ואז נראו במצוקה

כחלק מהחקירה, אספו חוקרי המשטרה את צילומי מצלמות האבטחה המותקנות בבית. החוקרים הספיקו לצפות בחומר המצולם, שבו נראות הילדות משחקות. בשלב מסוים, הן נראות במצב של מצוקה, מה שמגביר את ההערכה שהאסון נגרם כתוצאה מהתחשמלות או רעלים במים. במשטרה נטלו מהבריכה את הרובוט לניקוי וכן דגמו את מי הבריכה. כעת, ממתינים החוקרים לחוות דעת ראשונית של מהנדס חשמל, שאמור לבדוק את הרובוט ואת מערכת החשמל בבריכה.

ניסים אדוטלר, חובש בכיר במד"א שהיה מהראשונים להגיע למקום סיפר כי שתי הילדות שכבו על שפת הבריכה כשהן מחוסרות הכרה, ללא דופק וללא נשימה. "שוטר שהגיע למקום החל לבצע פעולות החייאה בתדרוך טלפוני ממוקד מד"א ואני ביצעתי פעולות החייאה בילדה השנייה", תיאר. "בתוך דקות הגיעו למקום ניידות טיפול נמרץ שלנו וביחד עם הפרמדיקים ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות".

שתי ילדות בנות 12 טבעו למוות בבריכה פרטית בסביון, ה-3 ביוני 2014. דרור עינב
החוקרים בזירת האירוע/דרור עינב

פראמדיקית מד"א גל גרנדר שהגיעה למקום בניידת טיפול נמרץ הוסיפה: "ביצענו בילדות פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו הנשמות, עיסויים ותרופות ולאחר מאמצי החייאה ארוכים נאלצנו לקבוע את מותן".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully