וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הילדות הורעלו למוות בבריכה בסביון

למחרת האסון שגבה את חיי שתי בנות ה-12, נחלשת הסברה שהמוות נגרם מהתחשמלות. מומחה: "סביר ששילוב קטלני של חומצה וכלור הוא הסיבה". החברים באו לנחם: "ההורים לא מפסיקים לבכות"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

במשטרה ממשיכים לחקור את נסיבות טביעתן של שתי הילדות בנות ה-12 בבריכה פרטית בסביון אתמול (שלישי). במהלך הלילה באו למקום שורת מומחים ובהם מהנדסי חשמל מומחים לבריכות, ביולוגים שבדקו את איכות המים וכן מומחים נוספים. לפי שעה, לא הושגה פריצת דרך באשר לסיבה שגרמה לטרגדיה. במשטרה בודקים שני כיוונים עיקריים לסיבת המוות – קצר שגרם להתחשמלות הילדות ושחרור רעלים מאחת המערכות בבריכה, הנמצאת בביתה של סבתה של אחת הילדות.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: רגע השחרור של החייל האמריקני משבי טליבאן
מסרבים להיות אויבים: מקומות הבילוי המעורבים בצפון
גרושתו הצטרפה עם בנו לכת: "לקחו לי את הילד"

שתי ילדות בנות 12 טבעו למוות בבריכה פרטית בסביון, ה-3 ביוני 2014. דרור עינב
הבית שבחצרו טבעו שתי הילדות, אתמול בסביון/דרור עינב

אמש עלו הערכות שונות שלפיהן הילדות, שידעו לשחות, התחשמלו וכתוצאה מכך טבעו. ואולם, היום התחזק החשד שדווקא הרעלה היא שהביאה למוות הכפול. "לפי התיאור של מה שהתרחש בבריכה, הסיכוי כי מדובר בהתחשמלות הוא נמוך", הסביר עופר אלון, מומחה לבריכות שחייה. לדבריו, "במקרה של התחשמלות אפשר היה לראות סימנים חיצוניים של כוויות על הגופות. מה שמסתמן כאן זו הרעלה של גז כלור. הריאקציה שבין חומצה לבין כלור יוצרת גז כלור רעיל. חשיפה של אנשים שנמצאים בבריכה בפעילות גופנית כמו שחייה או משחק עלולה להיות קטלנית".

אלון אמר כי בעבר, לא היו בבריכות שחייה ציבוריות מערכות הגנה המונעות השתחררות של חומצה וכלור בו-זמנית בבריכה, והדבר הוביל למקרים של הרעלה. מאז שנות התשעים שונה התקן בישראל וכל הבריכות הציבוריות מחויבות להתקין מערכות הגנה. מספרן של התקריות הצטמצם בשל כך, אולם התקן לא חל על בריכות שחייה פרטיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שתי ילדות בנות 10 טבעו למוות בסביון. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
שתי ילדות בנות 10 טבעו למוות בסביון/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

"יש לא מעט בריכות שיש להן מערכות שמאזנות בין פיזור חומצה וכלור נוזלי – בדרך כלל בשעת ההפעלה של הבריכה – באמצעות שעון שבת", ציין אלון. "אני מניח שזה מה שקרה כאן: המשאבה החלה לעבוד. בשלב מסוים ובשל תקלה, היא שחררה כמות לא מבוקרת של כלור וחומצה, מה שגרם לענן גז שהרעיל את הילדות". לדבריו, בבריכות ביתיות נהוג להשתמש בטבליות כלור ולא בכלור נוזלי כדי למנוע אסונות שכאלה, ומינון החומצה מתבצע באופן ידני בדרך כלל, רק כשהבריכה ריקה מאדם. "החוקרים צריכים לבדוק את מערכת המסתמים ואת המשאבה, ואם הבריכה הוזנה בכלור ובחומצה נוזלית במערכת אוטומטית שאין בה מערכות הגנה כפי שמחייב התקן בבריכות ציבוריות", סיכם.

בידיהם של חוקרי המשטרה תיעוד ממצלמות האבטחה של הבית. המצלמות תיעדו את שתי הילדות משחקות בבריכה. בשלב מסוים נראית אחת מהן מגיעה לאזור הקולטן התחתון של משאבת הבריכה, שם היה גם הרובוט המנקה את רצפת הבריכה. אחר כך נראית הילדה משדרת מצוקה, וכעבור זמן קצר ביותר נראית חברתה מתקרבת אליה ומתחילה גם היא לטבוע.

שתי ילדות בנות 12 טבעו למוות בבריכה פרטית בסביון, ה-3 ביוני 2014. דרור עינב
שתי ילדות בנות 12 טבעו למוות בבריכה פרטית בסביון, ה-3 ביוני 2014/דרור עינב

יצוין כי למומחים סייגים ראשוניים לגבי כל אחת משתי ההשערות – התחשמלות והרעלה. באשר להתחשמלות, המומחים ציינו כי מתח הזרם שבו פועלים הרובוט ומערכות החשמל בבריכה הוא 24 וולט, זרם שלא גורם למוות. כמו כן, המים מוליכי חשמל ולכן אם זו הייתה הסיבה, סביר שהילדות היו מתחשמלות שתיהן בו-זמנית ובאופן מידי. בנוסף, נראה שמערכת הפחת בבית הייתה תקינה. לפיכך, לא ברור אם היה קצר, מדוע המערכת לא ניתקה את זרם החשמל בבית. באשר לרעלנים, גם כאן לא ברור הפרש הזמן שבין טביעתה של אחת הילדות לבין זו של השנייה.

במשטרה מעריכים כי בימים הקרובים יתקבלו תוצאות המעבדה הראשונות וכן תוצאות הנתיחה שלאחר המוות ואז ניתן יהיה לספק תשובות ברורות יותר. בצהריים יצאו הוריהן של הילדות למכון לרפואה משפטית באבו כביר על מנת לזהות את הגופות. מנחמים רבים, בהם חברים של הילדות והוריהם, באו לנחם את שתי המשפחות. אמה של אחת הילדות נמצאת בבית הסבתא בסביון, שם אירע האסון.

אחת החברות סיפרה: "היינו באים הרבה לבריכה של הסבתא, כל החברים. אהבנו אותה מאוד, היא הייתה חשובה לנו. היינו בבית של ההורים, הם כל כך עצובים, הם לא מפסיקים לבכות".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully