וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 13 נעצר בחשד שניסה לחסל עבריין עם מטען חבלה

4.6.2014 / 17:00

המשטרה חושדת כי אחיו של הנער, הנושא מאסר עולם בגין רצח, הוא ששלח אותו להניח את מטען החבלה שלבסוף הוסתר בגן ציבורי בבת ים. במהלך החקירה נחשפה גם מעבדת נפץ בדירה ברמת גן

מטען החבלה שהוסתר בגן ציבורי בבת ים, מאי 2014. חטיבת דובר המשטרה
מטען החבלה שהתגלה בגן הציבורי בבת ים/חטיבת דובר המשטרה

בן 13, בשירות עולם הפשע: שוטרי מרחב איילון עצרה נער מבת ים בחשד שנשלח להניח מטען חבלה במטרה לחסל עבריין. על פי החשד, מי ששלח את הנער לעשות זאת היה לא אחר מאשר אחיו הגדול, הנושא מאסר עולם בגין רצח. הנער נעצר לפני כמה שבועות, אולם רק אחר הצהריים (רביעי) הותר לפרסם זאת.

עוד בנושאי משפט ופלילים:
גרושתו הצטרפה עם בנו לכת: "לקחו לי את הילד"
תופעה: מצ"ח מפליל חיילים עם תיעוד שיחות ווטסאפ
הואשם שקטף צמח מוגן - וזוכה בשל "אפליית גברים"

הפרשה החלה ב-2 במאי, אז איתרה המשטרה מטען חבלה בשקית בגן ציבורי בבת ים, בסמוך לבית ספר ושכונת מגורים הומה. במסגרת עבודות נטרול המטען, נדרשו השוטרים להרחיק את תושבי השכונה ובהם עשרות ילדים מחשש שייפגעו. על פי החשד, הנער היה אמור להניח את המטען בפיצוצייה אבל כשראה שהיא מלאה בעוברים ושבים הוא נבהל והסתיר אותו בתוך עץ בגן הילדים.

מעבדת נפץ ב"בניין נורמטיבי"

במשך כמה ימים ניסתה המשטרה להתחקות אחר החשוד בהנחת המטען, עד שהגיע לידיה מידע ולפיו מי שעומד מאחורי המעשה הוא נער בן 13. הוא נעצר, ובהמשך התברר כי הוא פעל לכאורה בשליחותו של האח, שהורשע ברצח של צעיר בקניון בת ים. הרקע לסכסוך הוא סכסוך בין שתי משפחות בבת ים.

מדובר באחד ממעשי הרצח המזעזעים שאירעו באזור, בין השאר מכיוון שלא קדמו לו היכרות בין הרוצח לנרצח או קנטור מצד הקורבן. במשטרה סבורים כי העונש שנגזר על הרוצח לא הרתיע אותו, והוא תכנן מהכלא לרצוח אדם נוסף. הפעם מדובר היה באדם שהוא היה מסוכסך עמו.

במהלך החקירה הגיעו השוטרים אל דירה ברחוב ביאליק 54 ברמת גן, שם נדהמו לגלות כי מדובר למעשה במעבדת נפץ. השוטרים סגרו את האזור ופינו עשרות דיירים, וחבלנים נטרלו את חומרי הנפץ. דייר הדירה, שי שמלוב בן 30, נעצר ונחקר. במשטרה סבורים שהוא שימש מהנדס חבלה והרכיב חומרי נפץ לגורמים עברייניים, והוא שסיפק את מטען החבלה לנער.

מיד עם תחילת החקירה הוטל צו איסור פרסום גורף והמשטרה עצרה את כל החשודים בפרשה. מחר בבוקר תגיש הפרקליטות כתבי אישום נגד כל המעורבים בגין קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון רצח ואחזקה ושימוש של חומרי נפץ. כמו כן, יוגשו בקשות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העץ בגן הציבורי בבת ים שבו הסתיר בן 13 מטען חבלה, מאי 2014. חטיבת דובר המשטרה
העץ שבו הוסתר המטען/חטיבת דובר המשטרה

מפקד מרחב איילון, ניצב-משנה נתן בוזנה, סיפר כי מעבדת הנפץ נמצאת בקומה השלישית "בבניין נורמטיבי במרכז רחוב ביאליק". בשיחה עם וואלה! חדשות הוא תיאר: "כשנכנסנו לדירה מצאנו באחד החדרים מעבדת נפץ שכללה רכיבים אלקטרונים, צינורות למטעי חבלה וחומרי נפץ. האיש קיבל את הידע שלו בין היתר באתרים באינטרנט. כלל דיירי הבניין הם נורמטיבים ולא ידעו כלל על קיום המעבדה בבית השכן".

מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, שיבח את פעילות החוקרים, אשר הביאה למעצר ולחשיפת מעבדת הנפץ. בנוסף חשף כי הוא הורה להקים דסק מודיעין מיוחד העוסק רק באיתור מעבדות החבלה במחוז.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully