וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם שקטף צמח מוגן - וזוכה בשל "אפליית גברים"

4.6.2014 / 5:14

אישה דרוזית קטפה את הצמח "עכובית הגלגל", ודווקא נגד הגבר שהיה עמה הוגש כתב אישום, בשל "כיבוד העדה". מאוחר יותר הוא זוכה מכל מההאשמות נגדו. השופט: "אכיפה בררנית"

פטיש של בית משפט, דצמבר 2011. עומר מירון,
פטיש של בית משפט, דצמבר 2011/עומר מירון

בית משפט השלום בטבריה זיכה לאחרונה את בן העדה הדרוזית מעבירות של פגיעה והחזקה בצמח מוגן. הסיבה ייחודית: אפליה לרעה כלפי גברים. השופט קבע כי הפקח, שטען כי האיש קטף צמח מסוג "עכובית הגלגל" בסמוך לקיבוץ גשר שבעמק הירדן, ביצע אכיפה בררנית. זאת, היות ודווקא נגד האישה שאיתה קטף לא בוצעה שום פעולת אכיפה.

על פי כתב האישום, בחודש פברואר 2012 עסק הנאשם, מוחמד אבו שמלה, בקטיף הצמח הנדיר יחד עם אישה שהייתה עמו, כשלמקום הגיע פקח ושאל אותם למעשיהם. השניים הכחישו בכל תוקף כי עסקו בקטיף העכובית וכי השקים שלידם, שהיו מלאים בצמח הקוצני, שייכים להם.

הסיפור הגיע לבית המשפט, כשעדותו של הפקח שימשה כראייה המרכזית. לטענתו, הבחין באישה כמי שביצעה את הקטיף ואת הגבר נושא שק לבן, ומצלם אותה. הפקח נשאל אז על ידי השופט, ניר מישורי לב-טוב, מדוע הוגש כתב אישום דווקא נגד הגבר. או אז, ענה הפקח כי הדבר בוצע בשל כיבוד העדה הדרוזית. בשל רגישות העניין, סיפר, נמנעים הפקחים מלבצע פעולות חקירה הנוגעות לנשים למעט מקרים חריגים, וגם זאת רק בסיוע נוכחות משטרתית.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: טעות טכנית מנעה את מעצרו של המחבל מבריסל
סיסי בנאום הניצחון: ”יחד נשיג צדק חברתי במצרים”
תופעה: מצ"ח מפליל חיילים עם תיעוד שיחות ווטסאפ

בקעת הירדן. דורון ניסים
עמק הירדן/דורון ניסים

עכב כך, קבע השופט מישורי לב-טוב כי יש לזכות את הנאשם בגין אכיפה בררנית, או לחילופין בשל הגנה מן הצדק. השופט התייחס לטענת הפקח, לפיה קיימת מדיניות שלא לאכוף את הוראות החוק על נשים דרוזיות כל אימת שלא נוכח במקום כוח משטרתי, ותמה מדוע לא ננקטה פעולת זימון למשפט באירועים אלה, והוחלט חרף זאת להימנע באופן גורף מביצוע פעולות אכיפה כנגד אותן נשים.

"הטעם היחיד שהעלתה המאשימה היה רצון לשמור על כבודן של אותן נשים", אמר השופט. "יחד עם זאת, העובדה שהמאשימה כן בחרה לנקוט פעולות אכיפה נגדן בעת קיומה של נוכחות משטרתית, מביאה למסקנה כי לא שמירה על כבוד בנות העדה היא זו שעמדה לנגד עיני המאשימה אלא חשש מפני תגובות מצד בני העדה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully