וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טעות טכנית מנעה את מעצרו של המחבל מבריסל

עיתון צרפתי טוען כי לרשויות היה מידע מקדים על מהדי נמוש, החשוד בירי במוזיאון שבו נרצחו שני ישראלים, אך ההתרעה נרשמה בטעות על שם דודו, ולכן נעצר רק בבדיקה אקראית במרסיי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(צפו בהודעה על מעצרו של החשוד בירי בבריסל)

אתר האינטרנט של המגזין הצרפתי "לה נובל אובזרווטר" דיווח אתמול (שלישי) כי לרשויות בצרפת היה מידע מקדים שיכול היה לסייע בלכידתו של החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל. אולם המידע - שהתקבל 67 ימים מראש - הובן בצורה שגויה, ובאופן המתואר כ"טעות קשה" לא נקלט במערכות.

לפי הדיווח, ההתרעה על מהדי נמוש הועברה לצרפתים ב-18 במרץ בסיוע הגרמנים, עם נחיתתו בנמל התעופה בפרנקפורט. הצרפתים הוציאו נגדו אזהרת אס (S) - התרעה מפני חשוד המסכן את ביטחון המדינה, המופצת לכל השוטרים.

עוד על הירי בבריסל:
"האנטישמיות בבריסל גוברת, ידענו שיגיע אסון"
החשוד בבריסל התוודה בסרטון: כך ביצעתי את הרצח
מומחים מסבירים: איך לתפוס מחבל במנוסתו באירופה

אולם, האזהרה נרשמה בטעות על שם דודו של נמוש - עמר נמוש, מטיף סלפי קיצוני בן 48, שלמד לימודי דת בערב הסעודית, ונחשב לבכיר בקהילה המוסלמית באזור מגורי המשפחה בצפון צרפת. לכן, כאשר החשוד מהדי שב לאירופה ממסעותיו בסוריה ובטורקיה, הוא לא היה תחת פיקוח משטרתי, ונעצר רק כעבור חודשיים - אחרי הרצח בבלגיה ובבדיקה אקראית בעיר מרסיי.

נשיא צרפת אמר שמהדי נעצר "מיד כשדרך על אדמת צרפת". עם זאת, ייתכן שהוא שהה במדינה כבר קודם לכן, לפני שנמלט לשם מבלגיה אחרי הפיגוע.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully