וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בבריסל התוודה בסרטון: כך ביצעתי את הרצח

מהדי נמוש, בן 29, חשוד ברצח ובניסיון רצח. הוא נלכד ביום שישי בתחנת האוטובוס במרסיי. עורכת דינו לשעבר: "הוא לא אדם דתי". קרובת משפחה: "הוא אדם חשאי מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

התביעה בצרפת הודיעה כי החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל לפני שמונה ימים, לא הצליח לתעד את מסע הרצח שלו, משום שהמצלמה שנשא על חזהו לא עבדה. לדברי התביעה בפריז, מהדי נמוש צילם לאחר מכן סרטון חדש, שבו התוודה על מעשיו, וזו אחת הראיות המרכזיות נגדו.

נמוש, בן 29, חשוד ברצח ובניסיון רצח. הוא נלכד ביום שישי בתחנת האוטובוס במרסיי. במסיבת עיתונאים אחר הצהריים (ראשון) פירט התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולן, את החשדות המיוחסים לצעיר. "ביום שבת 24 במאי, התייצב אדם במוזיאון היהודי בבריסל, חמוש ברובה, והרג את עמנואל ומירה ריבה, ולאחר מכן ירה בשני אנשים נוספים".

מולן תיאר את הפריטים האישיים שנמצאו ברשות החשוד, בהם אקדח, רובה קלצ'ניקוב, מצלמת הגו-פרו התקולה וכובע. "כל האמצעים האלה נמצאו בתא המטען של האוטובוס", אמר מולן והוסיף כי אצל החשוד "אותרו גם כיתובי 'אללה אכבר' ומשקפי שמש". כמו כן, אותרו אצלו פריטי לבוש המזוהים עם "דאעש", או "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם", פלג מורדים גדול בסוריה ששאב מאל-קאעדה את ההשראה להקמתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולן, במסיבת העיתונאים בצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת העיתונאים הציג התובע את ההיסטוריה הפלילית של החשוד, שנידון חמש פעמים למאסר וריצה בסך הכל חמש שנות מאסר במצטבר. בין היצר, הוא נעצר ב-2004 ונשלח ל-30 חודשי מאסר עקב שוד אלים, וב-2006 נשפט על נהיגה ללא רישיון. לאחר מכן נידון שוב לשבעה חודשי מאסר בגין נהיגה ללא רישיון. לאחר מכן נעצר שוב על שוד אלים, וב-2008 נשפט לשנתיים על עוד שני מקרים של שוד אלים. היה עצור באופן מצטבר במשך חמש שנים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הוא היה אדם מאוד חשאי"

לדברי התובע, למרות שהחשוד היה במעקב משטרתי, הוא עזב את צרפת ללא ידיעתה של המשטרה. "בחודש מרץ האחרון, עם הגעתו לגרמניה, הגרמנים יידעו אותנו שהוא שב לאירופה. הוא נעדר למשך כמה שנים טובות, ולכן לא ניתן היה לעקוב אחריו. ברגע שהוא הגיע לשטח צרפת, הוא נעצר במקום".

התביעה אישרה כי נמוש, אזרח צרפת המתגורר בעיר רוביי שבצפון המדינה, אמר בחקירתו כי הוא חסר בית. לדברי המשטרה, הוא ביקר בשנה שעברה בסוריה, ובמשך שלושה חודשים התגורר לצד פעילי ג'יהאד.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר הבוקר כי "החשוד נעצר ברגע שדרך על אדמתנו". לדברי מקורות בתביעה, נמוש נעצר בבדיקה אקראית של רשויות המכס. הוא נלכד באוטובוס שהגיע למרסיי בקו שחולף בבריסל ובאמסטרדם. כשסירב להציג את תיקו לחוקרים, נערך בו חיפוש.

נמוש עבר להתגורר עם סבתו בגיל 17. דודתו אמרה היום כי בני המשפחה "היו מזועזעים" לגלות הבוקר על מעצרו. "הוא אדם נחמד, חכם ומלומד. הוא גם למד שנה אחת באוניברסיטה", אמרה הדודה לכתבים מחוץ לבית המשפחה בעיר טורקון. "אבל הוא גם היה מאוד חשאי, ולא היה אדם שנותן אמון בקלות", הוסיפה.

סוליפה בדאווי, עורכת דין שייצגה את נמוש במקרה שבו נעצר נוהג ללא לוחית רישוי, אמרה כי הוא "אדם פיקח ואינטיליגנטי, אך לא דתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully