וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נלכד במקרה החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל

מהדי נמוש התקרב לג'יהאד בזמן שריצה מאסר בגין שוד מזוין, וזמן קצר אחרי שחרורו יצא לסוריה. שלשום, שבוע אחרי הרצח בבריסל, נלכד באקראי. נשיא צרפת: "עצרנו אותו מיד כשדרך כאן"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל, מהדי נמוש, נעצר ביום שישי בתחנת האוטובוס סנט צ'רלס במרסיי. ככל הידוע, הוא נלכד במהלך בדיקה שגרתית של המכס.

עוד לפני שבדקו אנשי המכס את התיק שנשא - ובו רובה קלצ'ניקוב, אקדח ומצלמת גו-פרו - התעורר חשדם כי מדובר במבוקש במסע הטבח שבו נרצחו ארבעה בני אדם, בהם שני הישראלים עמנואל ומירה ריוה. בתיקו, אותרו בגדים וכובע, דומים לאלה של היורה שהופיע בתצלומי האבטחה של המוזיאון.

לפי רשת TFI, החשוד עורר חשד גדול עוד יותר, כשסירב לפתוח את תיקו בפני המוכסים, המורגלים בחיפוש אחר סמים אצל הנוסעים המגיעים בקווי האוטובוס מאמסטרדם ובבריסל. בחיפוש מעמיק, התגלו אצלו גם מסיכת גז, מחסניות נשק וגזיר עיתון עם דיווחים על הרצח במוזיאון היהודי.

הירי במוזיאון היהודי בבריסל
נעצר חשוד בירי בבריסל: בן 29 שהתאמן בסוריה
המרדף אחר החשוד: 100 שוטרים ואנשי בולשת
דיווח: המחבל מהמוזיאון היהודי צילם את הרצח

צילומי אבטחה מזירת הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל. רויטרס
החשוד יורה בכלי הנשק/רויטרס

כמו הרוצח מטולוז, מוחמד מראח, שביקר באפגניסטן והתאמן במחנות ג'יהאד (וגם הוא, כמו החשוד בירי בבריסל, תיעד את הרצח במצלמה), הרי שגם נמוש ספג "השראה" אצל גורמי טרור קיצוניים. בשנה שעברה הוא בא לסוריה, והתאמן שם בחברת לוחמי ג'יהאד. לפי מקורות ב-DCRI - השב"כ הצרפתי - נמוש שהה בסוריה כמה חודשים ברציפות, מתחילת 2013 עד מרץ 2013.

לנמוש יש עבר פלילי: ב-2006 הוא נידון למאסר בשל שוד מזוין של מרכול בעיר טורקון. לפי כתב האישום, הוא נמלט מהזירה עם מכונית, שבה אותרה גם לוחית רישוי בלגית.

הוא היה בכלא מ-2007 עד 2012, ועונשו על השוד הוארך בשל עבירות קלות אחרות. לפי דיווחי כלי התקשורת בצרפת, נמוש התקרב לאיסלאם כשהיה בבית הכלא: מיד אחרי שחרורו מבית הכלא בצרפת בסוף 2012, הוא חצה את הגבול לבלגיה, ומשם עזב לסוריה, לא לפני שביקר בבריטניה, בלבנון ובטורקיה.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמר הבוקר כי "החשוד נעצר מיד כשדרך על אדמת צרפת". דברים אלה סותרים את הדיווח לפיהם החשוד נעצר בבדיקה אקראית. הולנד, ששוחח עם כתבים בסיור בנורמנדי, אמר: "נילחם בג'יהאד, נילחם, נילחם, נילחם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מטה סוכנות המודיעין הפנימי של צרפת ליד פריז, שם נחקר אחיו של מוחמד מראח. מרץ 2012. רויטרס
מטה ה-DCRI בפריז, השב"כ הצרפתי/רויטרס

לפי אתר החדשות היהודי JSSNEWS, מהדי נמוש הסתייע באגודת צדקה איסלאמיסטית, "קרן סנאביל", בזמן שנשא את עונשו בבית הכלא. הקרן אינה מוכרת, אך היא נושאת שם דומה לזה של קרן סנאביל השבדית, המזוהה עם "האחים המוסלמים", ושלטענת השב"כ מממנת ארגוני טרור.

סנאביל הצרפתית מתארת את עצמה כקרן צעירה יחסית, בעלת זיקה מוסלמית אדוקה, שהוקמה למען רווחת האסירים בבתי הכלא בצרפת. "כאשר חבר אחד כואב, כל הגוף זועק", היא אחת הסיסמאות שמלווה את פרסומי האגודה. בין פעילותיה ניתן למנות תמיכה כלכלית באסירים ובמשפחותיהן, סיוע בהעברת מכתבים לאסירים, ביקורי בית אצל משפחותיהם וסיוע לילדיהם.

האתר פרסם מכתב ששלח נמוש לאגודה ב-6 בספטמבר 2011, בו התלונן כי לא מעניקים לו תנאים הולמים לקריאת ספרות בערבית. במכתב, הכתוב בכתב-יד, העיד נמוש כי הוא אינו זוכה לפגוש "אחים" רבים בבית הכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully