וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבלגיה: המחבל מהמוזיאון היהודי צילם את הרצח

26.5.2014 / 9:57

כלי תקשורת במדינה ציטטו גורמי חקירה, המשערים שהיורה צילם את מעשי הרצח במצלמה שנשא על חזהו - כפי שעשה המחבל מטולוז. ארונות הנרצחים הישראלים יוטסו לארץ ביממה הקרובה

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

כלי תקשורת בבלגיה מדווחים כי ייתכן שהחשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל תיעד את הטבח במצלמה שנשא על חזהו, כפי שעשה המחבל מטולוז ב-2012. "מקורות המעורים בחקירה" מסרו לכמה אתרי חדשות כי מעיון בסרטוני האבטחה מהמוזיאון, מסתמן שהחשוד נשא מצלמת GoPro, שייתכן שתיעדה את מעשיו.

מוחמד מראח, שביצע את הטבח בבית הספר היהודי "אוצר תורה" בטולוז בחודש מרץ 2012, תיעד גם הוא את הרצח במצלמה שנשא על חזהו. הסרטון הגיע לידי רשת החדשות אל-ג'זירה, ונשיא צרפת דאז, ניקולא סרקוזי, הפציר בה שלא לשדר את התמונות. הרשת הסכימה לבקשה וגנזה את הסרטון.

גופותיהם של בני הזוג ריוה יוטסו הערב לישראל בטיסה של בריסל איירליינס, שתמריא מבריסל בשעה 19:00 לפי זמן מקומי. במשרד החוץ אומרים כי מכל הבדיקות שנעשו, עולה כי מדובר באירוע טרור לכל דבר. "כשהגופות יגיעו לארץ יופעל נוהל טרור. כל המשרדים האמונים ידאגו לרווחת בנותיהם של הזוג בהתאם לנסיבות המקרה".

עמנואל ומירה ריוה שנהרגו בפיגוע בבריסל. מאי 2014. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג עמנואל ומירה ריוה./מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

ביומיים האחרונים התפרסמו בכלי התקשורת כמה סברות בנוגע לסיבת המוות של בני הזוג ריוה, ששימשו בתפקידים שונים בשירות המדינה. אחד מקרובי משפחתם דחה על הסף את הסברה כי השניים היו קורבן לחיסול.

"שניהם היו עובדים בשירות המדינה", אמר קרוב המשפחה. "הוא היה חשב במשרד לביטחון הפנים והיא עבדה במשרד החוץ בתור כלכלנית. במהלך השליחות הם עבדו בשגרירות בברלין. תיאוריות הקונספירציה הללו הן מופרכות".

קרוב המשפחה אמר כי "הרוצח ירה לכל עבר. הזוג נורה בעורף. הם היו ארבעה אנשים שעמדו בכניסה למוזיאון. בביטחון מלא אפשר להגיד שזהו פיגוע טרור לכל דבר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully