וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל

בתצלומים ובסרטונים ממצלמות אבטחה, נראה אדם חמוש בנשק אוטומטי, נושא תיק וחבוש כובע מצחייה. בצהריים עלה מניין ההרוגים לארבעה, בהם בני הזוג מירה ועמנואל ריוה מישראל

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

משטרת בלגיה פרסמה הערב (ראשון) תצלומים וסרטונים של החשוד בירי במוזיאון היהודי בבריסל. מהירי נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שני ישראלים.

התביעה בבריסל הודיעה כי היא מבקשת את עזרת הציבור בזיהוי החשוד, שמסתמן כי פעל לבדו. בתצלומים, שמקורם במצלמות אבטחה, נראה אדם חמוש בנשק אוטומטי, נושא תיק שחור וחבוש כובע מצחייה. באחד התצלומים הוא נראה מכוון את כלי הנשק לעבר מטרה לא ידועה.

המשטרה תיארה את החשוד כבעל מבנה גוף בינוני ואתלטי וכמי שמסוגל לנוע במהירות. על הכובע שחבש מופיע לוגו בולט בצד שמאל. הוא הגיע למקום במכנסיים כהים ובנעליים עם סוליה חלקה. כלי הנשק שאחז החשוד - ככל הנראה AK-47 (קלצ'ניקוב) - היה בעל קת מתקפלת. לאחר הירי, החשוד נמלט ברגל.

הפיגוע בבריסל - כותרות אחרונות
שניים מההרוגים במוזיאון היהודי - זוג ישראלים
"האנטישמיות בבריסל גוברת, ידענו שיגיע אסון"

תצלום אבטחה של החשוד בירי בפתח המוזיאון היהודי – בריסל, בלגיה, 24 במאי 2014. משטרת בלגיה, אתר רשמי
החשוד יורה בכלי הנשק/אתר רשמי, משטרת בלגיה

בצהריים נודע על מותו של אחד הפצועים. בכך, עלה לארבעה מניין ההרוגים בפיגוע. שני ההרוגים הישראלים בפיגוע הם בני הזוג מירה ועמנואל ריוה, והשניים האחרים - אזרחים של בלגיה וצרפת.

אינה ואן וימרש, סגנית התובע הכללי של בלגיה, אמרה בצהריים כי מוקדם לקבוע אם המתקפה במוזיאון היהודי נבעה מאנטישמיות או שהייתה מונעת מטרור.

שרת הפנים של בלגיה, ג'ואל מילקה, מיהרה לקבוע אתמול בביקור בזירת הירי כי "כל הראיות מצביעות על כך שמדובר במתקפה אנטישמית".

"הגעתי למקום זמן קצר לאחר האירוע", אמרה, נקטנו את הצעדים הבסיסיים להשבת הביטחון וכדי להבטיח שלא תהיה מתקפה נוספת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עמנואל ומירה ריוה שנהרגו בפיגוע בבריסל. מאי 2014. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
עמנואל ומירה ריוה, בני הזוג מישראל שנרצחו בירי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

ממשרד החוץ נמסר אמש כי שגרירות ישראל נמצאת בקשר עם המשטרה המקומית ותטפל בהטסת גופותיהם של בני הזוג ריוה, הורים לשתי בנות צעירות, מיד לאחר שהשופט-חוקר הממונה על החקירה יאפשר זאת.

גוסיה פורת, קרובת משפחה של עמנואל ריוה, סיפרה הבוקר על "משפחה מדהימה עם ערכיות, ערכים, אוהבי ארץ ישראל. הם תמיד באו לעזרתנו. הבנות הן חברות טובות של הבת שלי. נתגייס עכשיו כל המשפחה ונעשה כל מה שצריך. ברור שאנחנו לא יכולים להיות אבא ואמא, אבל לא נשכח מה עמנואל ומירה עשו בשבילנו, לא פספסו שום שמחה ושום עצב, תמיד היו בשבילנו".

פורת אמרה כי היא בטוחה שמדובר בפיגוע טרור. "הם פשוט נכנסו למוזיאון היהודי בבריסל וירו. כנראה לא הייתה אבטחה", אמרה. היא סיפרה שבני הזוג אמורים היו לשוב ארצה ביום חמישי, וכי בעלה שוחח עם עמנואל, בן דודו, ביום רביעי. לדבריה, "הם עבדו במשרד החוץ, היו בשליחות ארבע שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully