וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לירי בבריסל: המרדף נמשך, למשטרה אין קצה חוט

מבצע בסדר גודל כזה לא נראה בבריסל שנים רבות: יותר ממאה שוטרים עומלים 24 שעות ביממה - ללא קצות חוט. הלחץ גובר לקראת ביקורו של אובמה בעיר. "היורה עלול לפעול שוב"

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שבוע לאחר אירוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, שהביא למותם של מירה ועמנואל ריוה, תושבי תל אביב, כמו גם למותם של אזרחית צרפתייה ושל צעיר בלגי, המרדף אחר היורה נמשך. לפי כלי התקשורת המקומיים, יותר ממאה שוטרים לוקחים חלק במשימה 24 שעות ביממה ומנסים למצוא קצות חוט שיובילו את הרשויות בבלגיה למציאת החשוד.

מבצע בסדר גודל כזה לא נראה בבריסל שנים רבות, וכוחות הביטחון בעיר פועלים ללא הרף במרוץ נגד השעון מחשש שהיורה עלול לפעול שוב בכל רגע נתון. ראש עיריית בריסל, איוון מאיור, אמר: "אני מאוד מפחד שהוא יפעל שוב. אנו מתייחסים לאפשרות הזו ברצינות גמורה".

עוד בוואלה! חדשות:
שנה למחאה בטקסים: חשש מהפגנות אלימות בטורקיה
שטייניץ נגד מערכת הביטחון: "מניפולציות על הציבור"
אין מצילים ברוב חופי תל אביב: "עוד יהיה פה אסון"

אזרחים מחוץ למוזיאון היהודי בבריסל, שם אירע הפיגוע. רויטרס
החשוד ככל הנראה נמלט ברגל. זירת הירי בבריסל/רויטרס

לפי דיווחים בבלגיה, למאמצי החיפוש הצטרפו גם גורמים בבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI, על רקע ביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב ברק אובמה בעיר במהלך השבוע הקרוב. הרשויות מקוות לשים את ידיהן על הרוצח, שמסתובב חופשי לפי שעה, לפני הגעתו של אובמה מחשש לפעולה נוספת, ומכיוון שבעת הביקור, יהיה קשה יותר להמשיך בחיפושים בשל חסימות בעיר וסידורי האבטחה לשיירת הנשיא.

ביום ראשון, חשפה משטרת בלגיה תצלומים וסרטונים ראשונים של החשוד. התביעה בבריסל הודיעה כי היא מבקשת את עזרת הציבור בזיהוי החשוד, שמסתמן כי פעל לבדו. בתצלומים, שמקורם במצלמות אבטחה, נראה אדם חמוש בנשק אוטומטי, נושא תיק שחור וחבוש כובע מצחייה.

המשטרה תיארה את החשוד כבעל מבנה גוף בינוני ואתלטי וכמי שמסוגל לנוע במהירות. על הכובע שחבש מופיע לוגו בולט בצד שמאל. הוא הגיע למקום במכנסיים כהים ובנעליים עם סוליה חלקה. כלי הנשק שאחז החשוד - ככל הנראה AK-47 (קלצ'ניקוב) - היה בעל קת מתקפלת. לאחר הירי, החשוד ככל הנראה נמלט ברגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully