וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למחאה בטקסים: חשש מהפגנות אלימות בטורקיה

אלפי שוטרים יתפרסו בכיכר המרכזית באיסטנבול ובערים נוספות מחשש להפרות סדר לציון יום השנה הראשון למחאה. ראש הממשלה ארדואן קרא לצעירים שלא להיענות לקריאות לצאת להפגין

הפגנות ועימותים עם שוטרים מול כיכר טקסים, איסטנבול, טורקיה. 11 ביוני 2013. רויטרס
שוטרים טורקים בכיכר טקסים בשנה שעברה/רויטרס

שנה לאחר המחאה בכיכר טקסים באיסטנבול, השלטון בטורקיה חושש מהפרות סדר והפגנות אלימות ברחבי המדינה. ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, קרא אמש (שישי) לצעירי טורקיה שלא להיענות לקריאות לציון יום השנה הראשון למחאה. אלפי שוטרים צפויים להתפרס באזור הכיכר עם עשרות זרנוקי מים שבהם יעשו שימוש על מנת לפזר את המפגינים במקרה שההפגנה תצא משליטה. הפגנות צפויות גם בערים נוספות, בהן עיר הבירה אנקרה, איזמיר ואנטקיה.

"אחרי שנה, אנשים, ובהם כאלה המתיימרים להיות אמנים, קוראים להפגנות, אבל אתם – צעירי טורקיה – לא תיענו לקריאות הללו", דרש ארדואן שנאם בפני צעירים באנקרה. הוא כינה את תנועת המחאה "סולידריות עם טקסים" "ארגוני טרור" ואמר כי אנשיה "עושים מניפולציות על הנוער החלש כלכלית ומוסרית שלנו כדי לפגוע באחדות שלנו ולאיים על הכלכלה שלנו".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מאי 2014. רויטרס
ארדואן באנקרה, אמש/רויטרס

כלי התקשורת במדינה דיווחו כי כוחות הביטחון צפויים לנקוט צעדים נגד המפגינים בטקסים וכי הממשלה אסרה על התקהלויות אלימות בכיכר. עם זאת, הכיכר לא תבודד על ידי המשטרה כפי שקרה במקרים קודמים.

המחאה האלימה פרצה בשנה שעברה בעקבות כוונת הרשויות להרוס את פארק גזי הסמוך לכיכר. בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון נהרגו כמה בני אדם ואלפים נפצעו.

עוד חדשות מהעולם:
האיש שהציל את כלכלת איראן מההרס של אחמדינג'אד
לראשונה: אמריקני ביצע פיגוע התאבדות בסוריה
אלסקה: אישה התחזתה למתה - וניצלה מתקיפת דובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully