וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אמריקני ביצע פיגוע התאבדות בסוריה

וושינגטון אישרה כי אזרח אמריקני לחם בשורות מורדים איסלאמיסטים, אך לא פירטה. הניו יורק טיימס טוען כי מדובר בתושב פלורידה בשנות ה-20 לחייו, שהצטרף לג'בהת אל-נוסרה

הדיווח ברשת CNN על האזרח האמריקני שלחם בסוריה

משרד החוץ של ארצות הברית אישר אתמול (שישי) כי אזרח אמריקני ביצע פיגוע התאבדות בסוריה, כפי שטען ארגון הטרור האסלאמי ג'בהת אל-נוסרה, המסונף לארגון אל-קאעדה. דוברת משרד החוץ, ג'ון סאקי, לא סיפקה פרטים נוספים על האדם, שאותו זיהו ב"ניו יורק טיימס" כתושב פלורידה ממוצא מזרח תיכוני, שנמצא בשנות ה-20 לחייו.

"אני יכולה לאשר שהאדם הזה היה אזרח אמריקני", אמרה סאקי. על פי סרטון וידאו שפורסם על ידי תומכי ג'בהת אל-נוסרה, האזרח האמריקני – שנלחם תחת השם אבו הרירה אל-אמריקי – התפוצץ בתוך משאית תופת בעיר אידליב. בסרטון נראה פיצוץ עז ותמונה של הצעיר שהזדהה כמבצע הפיגוע.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה
פקחים של הסכם הנשק הכימי הותקפו בסוריה
צפו: מסוק של צבא אסד מטיל חבית נפץ באזור מגורים
תיעוד: פיצוץ עז מחריב בסיס של צבא אסד באידליב

ב"ניו יורק טיימס" ציטטו בכיר אמריקני שטען כי הביצוע התבצע ככל הנראה במהלך ביקורו השני של אבו הרירה בסוריה. פעיל בג'בהת אל-נוסרה אמר לעיתון כי אבו הרירה הוא אזרח אמריקני ממוצא ערבי, ש"דיבר ערבית באופן מוגבל, אך היה מחויב לג'יהאד". הפעיל, שהזדהה בשם אבו עבד אל-רחמן, תיאר את אבו הרירה כ"אדם נדיב, אמיץ וקשוח, שתמיד היה בקו החזית".

מדינות המערב הביעו חשש מכך שאזרחיהן יטוסו להילחם במלחמת האזרחים בסוריה ויצטרפו לשורות המורדים הקיצונים, הנלחמים במשטרו של בשאר אסד, דבר שעלול להוביל לכך שיום אחד הם ינסו לבצע פיגועים במולדתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully