וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מצילים ברוב חופי תל אביב: "עוד יהיה פה אסון"

31.5.2014 / 11:45

משרד הפנים הורה לעירייה לפתוח 11 תחנות הצלה במקום 9, אך המצילים מסרבים בעקבות מחסור בכוח אדם. היום נפתחו תחנות הצלה רק בחופים ירושלים ומציצים. "לאף אחד לא אכפת"

תמונות מחופי בוגרשוב הילטון וגורדון,יוני 2011. דרור עינב
השיבושים צפויים להימשך גם השבוע/דרור עינב

מזג האוויר היום (שבת) מעונן חלקית אמנם, ובתל אביב יש "רק" 27 מעלות, אבל זו אינה הסיבה לעובדה שברובם הגדול של החופים בעיר אין מצילים. העירייה הודיעה שבעקבות הנחיה חדשה של משרד הפנים, החליטו המצילים להופיע הבוקר לעבודתם בשני חופים בלבד: ירושלים ומציצים. השיבושים צפויים להימשך גם בשבוע הקרוב.

עוד חדשות מהארץ:
תושבי אזור התאונה: התרענו על מרוצים ולא עשו דבר
"האח גדול" של נחל קישון חושף: הקאמבק של החיות
בישראל מכחישים האזנות: "מנסים להלבין את פעילות סנודן"

בתל אביב ישנם 13 חופים. כדי להימנע מלעבור על חוק שעות עבודה ומנוחה, סיכמו העירייה והמצילים כי ייפתחו תשע תחנות הצלה בלבד. אלא שלאחרונה הורה משרד הפנים לעירייה לפתוח 11 תחנות הצלה. העירייה, שמחויבת לפעול בהתאם להוראות משרד הפנים, הנחתה את המצילים לפתוח 11 תחנות. המצילים, שטוענים כי לשם כך נדרש כוח אדם נוסף, סירבו בתוקף. הם אמנם לא פתחו בשביתה רשמית, אך כאמור רובם לא הגיעו לעבודה הבוקר.

"אף אחד כבר לא מחכה למצילים"

עמרי, בן 27 מתל אביב, הגיע עם חבריו לחוף פרישמן והופתע לראות כי תחנת ההצלה נטושה. "איכשהו יש תחושה שאפילו בחודשים המסכנים בשנה שאמור להיות פה מציל, אין", אמר בתסכול. "וגם ככה בתחילת השנה שמו מצילים רק בחצי מהחופים. עכשיו גם את אלה לוקחים לנו? אתמול בבוקר הודיעו שבפרישמן יש מציל, אחרי שעתיים גם פה אין. מה, אני אמור לבדוק בפייסבוק של העירייה לפני כל פעם שאני הולך לים?!".

חברו, לירון, הוסיף: "אני לא יודע מי אשם פה – המצילים, העירייה, משרד הפנים. ולא אכפת לי. זה לא משנה. בפועל, יום שבת היום, תחילת הקיץ, החופים מפוצצים ואם יהיה פה אסון ומישהו יטבע לאף אחד גם לא יהיה אכפת מי צדק וזה יהיה על הראש שלהם. זה שירות מציל חיים, פשוטו כמשמעו. מה, אם פתאום יהיו בעיות ביורוקרטיות בין מד"א למדינה, לא יהיו אמבולנסים?!".

תמונות מחופי בוגרשוב הילטון וגורדון,יוני 2011. דרור עינב
העירייה קוראת להימנע מרחצה בחופים ללא מצילים/דרור עינב

רויטל, שהגיעה לרחוץ בחוף הילטון, מתחה ביקורת על ההתנהלות הבזויה, לדבריה. "בואו נודה על האמת: אף אחד לא מחכה כבר למצילים", טענה. "כולם יודעים שהם פה יומיים בשנה, ברבע מהחופים. באשמתם או שלא באשמתם. פלא שאחר כך לא מקשיבים להם גם כשהם פה? יודעים שהם לא משהו שצריך לקחת ברצינות ואנשים מתרגלים לסכן את החיים של עצמם".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי העירייה "פועלת לפתיחת מירב החופים המוכרזים עם כוח האדם הקיים מבלי להפר את החוק, הסכמים קודמים ולפגוע בזכויות העובד. בנוסף נמצאת העירייה בימים אלו בדיונים משותפים עם ההסתדרות ומשרדי הממשלה השונים בנוגע להסכמי שכר עתידיים של המצילים. העירייה ממשיכה לפעול לגיוס מצילים כשירים נוספים על מנת לפתוח את מרבית החופים בעיר לרחצה". בעירייה ביקשו להזכיר כי רחצה בחופים ללא מצילים מסוכנת ואסורה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully