וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות ההרוגים מהירי בבריסל: "לבנו יישאר איתם"

27.5.2014 / 0:02

גופותיהם של מירה ועמנואל ריוה, בני הזוג שנורו למוות בפיגוע במוזיאון היהודי בבירת בלגיה, הגיעו הערב לישראל. הלווייתם תיערך מחר בתל אביב. המצוד אחר היורה נמשך

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

גופותיהם של עמנואל ומירה ריוה, בני 45 ו-54, שנהרגו בפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, הגיעו הלילה (שלישי) לישראל בטיסת "בראסלס איירליינס", שהמריאה מבירת בלגיה בשעה 19:00, לפי השעון המקומי. הארונות נחתו בנתב"ג סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר, והלווייתם תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. לא נערך טקס בשדה התעופה עם הגעת הארונות.

בני הזוג, תושבי תל אביב, הותירו אחריהם שתי בנות, בגילאי 15 ו-17. במשרד החוץ אמרו היום כי מכל הבדיקות שנעשו, עולה כי מדובר באירוע טרור לכל דבר. "כשהגופות יגיעו לארץ יופעל נוהל טרור. כל המשרדים האמונים ידאגו לרווחת בנותיהם של הזוג בהתאם לנסיבות המקרה", נמסר.

הירי במוזיאון היהודי בבריסל - הכותרות האחרונות:
המהדורה | המילים שבגין גנז אחרי פיגוע אנטישמי: "יהודים, קחו נשק"
ניצלה מהפיגוע במוזיאון היהודי: "אלוהים שמר עליי"
דיווח בבלגיה: המחבל מהמוזיאון היהודי צילם את הרצח

גופותיהם של עמנואל ומירה ריוה שנורו במוזיאון היהודי בבריסל, מאי 2014. זק"א
"נדאג לרווחת בנותיהם בהתאם לנסיבות המקרה". גופותיהם של מירה ועמנואל ריוה בבריסל/זק"א

הבנות, שירה ואיילת, מסרו אמש: "הורינו נסעו לחופשה לכבוד יום הנישואים ה-18. לפני הנסיעה הם הבטיחו שנעשה הרבה דברים יחד לאחר שיחזרו, אבל הם לא יחזרו אלינו. אנחנו יודעות שהם תמיד יהיו איתנו בלב ובנשמה ולבנו תמיד יישאר איתם. אנחנו אוהבות אותם מאוד ומתגעגעות. לא יכלנו לבקש הורים יותר טובים מהם, אוהבים, דואגים, עם לב טוב ובעיקר רוצים את הטוב ביותר בשבילנו".

קרוב משפחתם של השניים דחה על הסף את הסברה כי בני הזוג היו קורבן לחיסול על רקע עבודתם בשירות המדינה. "תיאוריות הקונספירציה הללו הן מופרכות", טען. "בביטחון מלא אפשר להגיד שזהו פיגוע טרור לכל דבר". קרוב משפחה נוסף אישר כי בנתיחה שלאחר המוות נמצא כי עמנואל ומירה נפגעו מירייה בעורף, כשעמדו בכניסה למוזיאון.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
פתק מבנותיהם של ההרוגים בפיגוע בבריסל. ספק 500
הפתק שהעבירו הבנות, שירה ואיילת/ספק 500

בפיגוע נהרגו עוד שני בני אדם, אישה צרפתייה וגבר מקומי, שנלחם על חייו בבית החולים סנט פייר בעיר עד שאתמול נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. הרשויות בבלגיה פתחו במצוד אחר החשוד בירי, שככל הנראה נמלט מהזירה ברגל.

מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א, מסר: "זק"א לאורך כל השנה מכשיר צוותים בקהילות יהודיות בחו"ל לניהול משברים בזמן אמת. גם בבריסל הכשרנו צוות לפני חצי שנה, וזה הצוות שהגיע ראשון בזמן האירוע". גולדשטיין סיפר כי לצוות הצטרף מנחם מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה, ויחד עם השגרירות הישראלית וחדר המצב של משרד החוץ, הם פעלו לשחרור הארונות.

"זה לא היה פשוט", סיפר, "למששלה בבריסל יש את הנהלים שלה. עבדנו אתה יד ביד, אבל זה לקח הרבה מאמצים. הן בדרך לארץ וזה דבר מאוד גדול". גולדשטיין הוסיף: "עכשיו אנחנו כאן עם הקהילה היהודית, מנסים לתדרך אותם ולהסביר להם מה לעשות בימים הקרובים. זהו אירוע מאוד קשה, וראשי הקהילה מראים מנהיגות גדולה ואחראית. הם פועלים נכון ומעבירים מסרים נכונים". הוא הוסיף כי אתמול נערכה עצרת ליד המוזיאון היהודי, אליו הגיעו אנשים מכל בריסל, מהקהילה היהודית, מהפרלמנט ומהשגרירות בסולידריות עם נפגעי האירוע.

גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו לכלי תקשורת מקומיים כי מעיון בסרטוני האבטחה מהמוזיאון, מסתמן שהחשוד נשא מצלמת GoPro, שייתכן שתיעדה את מעשיו. מוחמד מראח, שביצע את הטבח בבית הספר היהודי "אוצר תורה" בטולוז בחודש מרץ 2012, תיעד גם הוא את הרצח במצלמה שנשא על חזהו.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה הלילה את הירי, ומלשכתו נמסר כי הוא מזועזע מהאירוע ומגנה בתוקף כל סוג של חוסר סובלנות וגזענות. בנוסף, שלח באן את תנחומיו למשפחות ההרוגים. בנוסף, ראש ממשלת בלגיה, אליו די רופו, התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכן אותו בפרטי חקירת הירי. די רופו הביע זעזוע מהמעשה, גינה כל גילוי של אנטישמיות ושלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות.

(עדכון ראשון: 17:54)

מודעת האבל של ההרוגים בפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל. ספק 500
מודעת האבל, מחוץ לביתם של ההרוגים, הערב/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully