וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלה מהפיגוע במוזיאון היהודי: "אלוהים שמר עליי"

26.5.2014 / 0:01

ריקה בת ה-72, יהודיה אזרחית בלגיה, הייתה אמורה לעבוד במוזיאון בבריסל בשבת, אולם היא נעדרה בשל מחלה. אחרי הפיגוע היא נחרדה לגלות שמחליפתה נרצחה. "כל כך כואב לי"

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, רויטרס; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

ריקה, יהודיה תושבת בריסל, הייתה אמורה להגיע בשבת בבוקר ליום עבודה שגרתי במוזיאון היהודי שבעיר מגוריה. בשל מצבה הבריאותי, היא נאלצה להיעדר ממקום עבודתה, שבו אירע פיגוע בו נהרגו ארבעה בני אדם. זמן קצר אחרי האש שהמטיר החשוד, אשר צולם במצלמת האבטחה טרם נעלם מהזירה, נחרדה ריקה לגלות כי מי שנקראה להחליפה – נהרגה בפיגוע.

ריקה בת ה-72 החלה להתנדב במוזיאון היהודי שבבירה הבלגית לפני ארבע שנים. מאז היא נהגה להופיע שם פעמיים בשבוע כדי לסייע לצוות, ובתקופה האחרונה, נוכח הידרדרות במצבה הרפואי, הסתפקה ביום עבודה אחד בשבוע.

עוד על הפיגוע בבריסל
עמנואל ומירה נרצחו בבריסל: "הבנות נשארו לבד"
יהודים בבריסל: "הפיגוע לא הפתיע אותנו"
נתניהו: "הרצח בבריסל הוא תוצאת הסתה בלתי פוסקת"

תצלום אבטחה של החשוד בירי בפתח המוזיאון היהודי – בריסל, בלגיה, 24 במאי 2014. משטרת בלגיה, אתר רשמי
החשוד ברצח כפי שנלכד במצלמות האבטחה של המוזיאון/אתר רשמי, משטרת בלגיה

ביום חמישי, יומיים לפני הפיגוע, היא הודיעה להנהלת המוזיאון שלא תוכל להגיע ביום שבת משום שהיא לא חשה בטוב. בהנהלת המוזיאון קיבלו את בקשתה, ואמרו שימצאו לה מחליפה. את המשמרת איישה יהודיה מצרפת, דומיניק בת ה-69, שהגיעה לבריסל רק חודשיים מוקדם יותר.

בלילה, כשהתפרסמו פרטיהם של ההרוגים, החלה ריקה לעכל את הנס שקרה לה – אולם התקשתה לקבל את העובדה שמחליפתה קיפחה את חייה. "אני כל כך מתנצלת על האירוע שהיה", אמרה בשיחה עם אליהו אליוביץ מקבוצת העיתונאים 'רוטרניק', "אני מרגישה שהקדוש ברוך שמר עליי. שאינצל. כל כך כואב לי על האירוע".

אמש התכנסו מול המקום בו אירע הפיגוע נציגים מכמה ארגונים יהודיים הפועלים תחת ארגון הגג CCOJB לטקס ותפילה לזכר ההרוגים בפיגוע. ריקה, הניצולה מהפיגוע, הדליקה נר. בתוך כך, מול שגרירות בלגיה בפריז התקיימה אתמול הפגנה של יהודים צרפתים במחאה על הפיגוע בבריסל, שלטענתם אירע ממניעים אנטישמיים.

אחר הצהריים מת הבלגי אלכסנדר שטרנס, עובד המוזיאון שנפצע אנושות מהירי, ובכך עלה מניין ההרוגים לארבעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יהודי חרדי וילד עוברים שני שוטרים באנטוורפן, בלגיה, לאחר פיגוע במוזיאון יהודי בבריסל ביום שבת, מאי 25, 2014. AP
האבטחה בבריסל תוגברה אחרי הפיגוע. יהודי חרדי ובנו באזור המוזיאון/AP

ממשרד החוץ נמסר כי שגרירות ישראל נמצאת בקשר עם המשטרה המקומית וכי היא תטפל בהטסת גופותיהם של בני הזוג עמנואל ומירה ריוה, אזרחי ישראל שנרצחו בפיגוע - הורים לשתי בנות צעירות, מיד לאחר שהשופט-חוקר הממונה על החקירה יאפשר זאת.

גוסיה פורת, קרובת משפחה של עמנואל ריוה, סיפרה אתמול בבוקר כי מדובר בבני זוג "מדהימים וערכיים". "הם תמיד באו לעזרתנו", אמרה. "הבנות הן חברות טובות של הבת שלי. נתגייס עכשיו כל המשפחה ונעשה כל מה שצריך. ברור שאנחנו לא יכולים להיות להם אבא ואמא, אבל לא נשכח מה עמנואל ומירה עשו בשבילנו. הם לא פספסו שום שמחה ושום עצב, תמיד היו בשבילנו".

עמנואל ומירה ריוה שנהרגו בפיגוע בבריסל. מאי 2014. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג ריוה, שנרצחו בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

התביעה בבריסל הודיעה כי היא מבקשת את עזרת הציבור בזיהוי החשוד שתועד במצלמות האבטחה, ושמסתמן כי פעל לבדו. בתצלומים נראה אדם חמוש בנשק אוטומטי, נושא תיק שחור וחבוש כובע מצחייה. באחד מהם הוא נראה מכוון את כלי הנשק לעבר מטרה לא ידועה.

המשטרה תיארה את החשוד כבעל מבנה גוף בינוני ואתלטי וכמי שמסוגל לנוע במהירות. על הכובע שחבש מופיע לוגו בולט בצד שמאל. הוא הגיע למקום במכנסיים כהים ובנעליים עם סוליה חלקה. כלי הנשק שאחז החשוד - ככל הנראה AK-47 (קלצ'ניקוב) - היה בעל קת מתקפלת. לאחר הירי, החשוד נמלט ברגל.

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully